پیش بینی قیمت طلا در روزهای آتی

پیش بینی قیمت طلا در روزهای آینده

قیمت طلا به امضای توافق نامه الحاق 4 منطقه از اوکراین به خاک روسیه توسط پوتین واکنشی نشان نداده است. در حال حاضر افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو آمریکا و سایر بانک های مرکزی در سراسر جهان بر قیمت طلا فشار آورده است.

به گزارش خبرگزاری آوای البرز؛ تحلیلگران بر این باورند که انتظار می رود قیمت طلا افزایش یابد، اما همه چیز به عملکرد دلار و افزایش نرخ بهره بستگی دارد.

قیمت طلا در سه ماهه جاری 7.7 درصد کاهش یافت و ششمین ماه متوالی کاهش قیمت این فلز گرانبها را رقم زد.

در معاملات امروز، فلز زرد قبل از بسته شدن بازار به 1662 دلار رسید. طلا در اواسط هفته رشد چشمگیری داشت و از پایین ترین سطح 2.5 ساله خود به 1700 دلار در هر اونس رسید.

البته طلا تغییر اساسی داشت. با نگاهی به نمودار طلا، بسیار مثبت است. فرانک چولی، استراتژیست ارشد بازار در RJO Futures به کیتکو نیوز گفت: “ما در حال حرکت از یک روند نزولی کوتاه مدت به یک روند صعودی هستیم.” چولی افزود: اگر بازار طلا بتواند به بالای 1700 دلار بازگردد، روند صعودی ایجاد می شود و به سمت 1740 دلار حرکت می کند.

تحلیلگران می گویند: آنچه طلا در دو هفته آینده انجام می دهد برای قیمت های پایان سال تعیین کننده خواهد بود و همه نگاه ها به آخرین آمار اشتغال و تورم است.

مایکل بوتروس، استراتژیست DailyFX گفت: افت شدید به زیر 1600 دلار می تواند باعث فروش بیشتر به سمت 1290 دلار شود.

بوتروس به کیتکو نیوز گفت: اگر قیمت طلا بتواند به بالای 1706 دلار برسد، می توانیم این کاهش را از بین ببریم، اما این حرکت در دو هفته آینده اتفاق خواهد افتاد. در غیر این صورت روند نزولی باقی خواهد ماند. بوتروس خاطرنشان کرد: آنچه در دو هفته آینده از نظر قیمت ها اتفاق می افتد بسیار مهم است. سرعت فوق العاده و بزرگی افزایش نرخ بهره فدرال رزرو فشار زیادی بر طلا وارد می کند.

تنش های ژئوپلیتیکی می تواند یکی از محرک های کوتاه مدت باشد که طلا را به بالای 1700 دلار می رساند. در آخرین تحولات، روسیه چهار منطقه جنوب شرقی اوکراین را ضمیمه خود کرده است و متعهد شده است که از همه ابزارهای لازم برای دفاع از این منطقه استفاده کند.

بارت ملک، رئیس استراتژی کالاهای جهانی در TD Securities گفت: با این حال، مهم است که به یاد داشته باشیم که هرگونه افزایش ژئوپلیتیکی برای طلا می تواند موقتی باشد. وی گفت: هر زمان که ریسک ژئوپلیتیکی افزایش یابد، حداقل یک روند صعودی موقتی وجود دارد، اما با توجه به وضعیت سیاست های پولی، روند نزولی کلی طلا به سختی قابل برگشت است.

انتهای پیام/





آیا این خبر مفید بود؟

بر اساس نتیجه 0 رای موافق و 0 رای مخالف