پیش‌بینی فعالان بازار از قیمت سکه

به گزارش خبر ، یک خبرگزاری آوای البرز براساس اعلام فعالان بازار ، افزایش ارزش دلار در بازار آزاد و صرافی ها منجر به بازگشت ارز به کانال های 11 میلیون تومانی شده است.

امروز هر قطعه سکه تمام بهار استقلال از حدود 200 هزار تومان به حدود 11 میلیون و 250 هزار تومان رسیده است.

طرح قدیمی همچنین قیمت سکه بحر آزادی را با رشد یک هزار تومانی ، 10 میلیون و 640 هزار تومانی اعلام کرد. در این مسیر قیمت نیم سکه 200 هزار تومان افزایش یافت و هر قطعه نیم سکه 5 میلیون و 970 هزار تومان فروخته شد.

سکه

قیمت ربع سکه نیز اعلام شد ، 100 هزار تومان 3 میلیون ، 958 هزار تومان. افزایش قیمت سکه به این دلیل است که کسانی که چند سکه خریداری شده از فروشندگان را مبادله می کنند ، قیمت خرید خود را افزایش نمی دهند. این روزها فاصله خرید و فروش ارز در بازار به طور چشمگیری افزایش یافته است. به عبارت دیگر ، در حالی که هر قطعه سکه بین 11 میلیون تا 250 هزار تومان به فروش می رسد ، صرافان حاضر به خرید سکه با قیمت های بالاتر از 10 میلیون و 700 هزار تومان نیستند و این شکاف قابل توجه نشان می دهد که می توان در روزهای آینده قیمت سکه را کاهش داد.

از طرف دیگر بسیاری از تحلیلگران بر این باورند که نوسانات دلار همچنان ادامه دارد و طی روزهای آینده 24000 دلار به کانال تومان برمی گردد که این امر باعث تغییر فضای بازار ارز و کاهش نرخ ها می شود. به ویژه خبر کشف واکسن کرونا و اثربخشی آن قیمت طلا را در بازارهای جهانی به میزان قابل توجهی کاهش داده و قیمت هر اونس طلا را در بازارهای جهانی به 1777 دلار رسانده است.

223223