پیش‌بینی بارش شدید و وقوع سیلاب ناگهانی در گلستان

آفتاب‌‌نیوز :

محمود محمدقلی پور شامگاه دوشنبه، ۲۰ فروردین ۱۴۰۳ در گفت‌وگو با خبرنگاران‌ اظهار کرد: امروز در استان جو ناپایداری را داشتیم و مدل‌های هواشناسی نشان می‌دهد این ناپایداری تا فردا صبح ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه‌ امشب نیز بارش پراکنده و ملایمی را در استان شاهد خواهیم بود، گفت: از صبح فردا موقتاً شرایط جوی پایداری در استان حاکم خواهد شد و تا عصر روز چهارشنبه آسمان استان پایدار است.

رئیس گروه پیش‌بینی هواشناسی استان گلستان اضافه کرد: بر اساس الگوهای پیش‌بینی هواشناسی سامانه بارشی مؤثری از چهارشنبه شب و بامداد پنجشنبه وارد گلستان می‌شود که تا روز یکشنبه هفته آینده به تناوب سبب افزایش ابر،  بارندگی و رگبار و رعد و برق نسبتاً شدید و شدید در استان ایجاد خواهد شد.

محمدقلی پور از صدور هشدار سطح نارنجی تا روز یکشنبه در استان خبر داد و افزود: در این مدت به خصوص در روزهای پنجشنبه و جمعه در برخی نقاط استان به خصوص نواحی شیب دار و کوهستانی احتمال آبگرفتگی برخی معابر و سیلاب ناگهانی دور از انتظار نیست، بنابراین رانندگان باید در هنگامی عبور از جاده‌های کوهستانی احتیاط کنند.

کارگروه خبری حوادث

نویسنده حوادث با تمرکز بر جنبه‌های سیاسی و اجتماعی رویدادها هستم. توانایی بررسی تأثیر رویدادها بر سیاست‌ها و جامعه را دارم و به خوانندگان نگاهی عمیقتر به این جنبه‌ها می‌دهم.