پایان مهلت ۱۲۰ روزه/ چه کسانی در تور مالیاتی خانه خالی می افتند؟ – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین ، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی بار دیگر تأکید کرد که 1.3 میلیون واحد مسکونی خالی برای اجرای ماده 54 قانون مالیات های مستقیم که به آنها جای خالی نیز گفته می شود به سازمان مالیاتی ارجاع شده اند. قانون مالیات مسکن را معرفی کرد اند.

در 17 ژوئیه ، یک برنامه تلویزیونی زنده در مورد اجرای وظیفه قانونی وزارت راه و شهرسازی به وزیر راه و شهرسازی در ناگا گفت ، این بخشی از اقدامات سازمان های دولتی برای جمع آوری مالیات است. خانه های خالی ، املاک و مستغلات و مسکن را در کشور شروع کنید. به عنوان پایتخت در نظر گرفته نمی شود ، وزارت راه و شهرسازی زمان ویژه ای را برای طراحی یک سیستم جامع املاک و مستغلات اختصاص داد که این یک کار قانونی بود. واحدهای خالی را شناسایی و به اداره مالیات ارائه دادیم.

اسلامی ادامه داد: طبق قانون ، سازمان امور مالیاتی موظف است از مرداد ماه امسال مالیات واحدهای معاف را دریافت کند. در حال حاضر اقداماتی برای محروم کردن مالکان از مزایای قانونی واحدهای خالی انجام شده است که می تواند منجر به ثبت اظهارنامه مالیاتی از سوی مالکان شود ، که این گامی در جهت اجاره یا عرضه واحدهای خالی برای فروش خواهد بود.

او گفت خود اظهاری گفت: محدودیت قانونی در ارائه جامع املاک و مستغلات و مسکن خود اظهاری سیستم جامع املاک و مستغلات تا پایان ماه سپتامبر تمدید شد. ما تاکنون از مردم س askingال می کنیم R انجام دادن. با استفاده از این نرم افزار طراحی شده محل اقامت براساس موارد آماری خواهد بود.

شناسایی 1.3 میلیون خانه خالی در کشور

وی با بیان اینکه 30 میلیون خانوار قبلاً در سیستم املاک و مستغلات و مسکن ثبت شده بودند گفت: رسانه ها ، رادیو و تلویزیون باید همه کارمندان را به اقدام تشویق کنند. خود اظهاری . در فعالیت دیگر وزارت راه و شهرسازی تصفیه از اطلاعات موجود امروز 1.3 میلیون واحد خالی شناسایی و به سازمان امور مالیاتی ارسال شده است و سازمان امور مالیاتی از مرداد ماه می تواند از خانه های خالی مالیات جمع آوری کند.

مالیات قانونی دو برابر مالیات کارکنان خالی است

در ماده 54 قانون مالیاتهای مستقیم که اخیراً توسط مجلس تصویب شده است ، مالیات اشخاص حقوقی دو برابر مالیات واحدهای واقعی است که اجازه می دهد واحدهای موجود برای اجاره یا فروش به بازار عرضه شوند. “

منتظر تکمیل شدن خود اظهاری مردم در سیستم مسکن باقی نمانده و برای 25 میلیون نفر پیام کوتاه نمی فرستند

وزیر راه و شهرسازی اعلام کرده است که با شناسایی کلیه واحدها برای 25 میلیون نفر پیام کوتاه می فرستد و می گوید وزارت راه منتظر ثبت نام افراد در سیستم جامع املاک و مسکن نیست.

مالیات خانه خالی در ماه اوت اجرا می شود / ارسال پیام کوتاه به مالکان طی چند روز آینده آغاز می شود

شب گذشته (دوشنبه ، 25 آگوست) او دوباره در برنامه تیتر آوای البرز ظاهر شد و در مورد اجرای مالیات مسکن خالی ادامه داد: تاکنون بیش از 1.3 میلیون خانه خالی به سازمان مالیاتی منتقل شده است. در سطح ملی ، 60٪ از خانه های خالی معرفی می شوند. در حال حاضر ، وزارت راه و شهرسازی 25 میلیون خانوار را در سراسر کشور شناسایی کرده و طی روزهای آینده برای آنها پیامکی ارسال خواهد کرد.

وی ارزیابی کرد که خانه های خالی از طریق دو روش ثبت نام در سیستم املاک و مستغلات ملی و مسکن سینگ یا از طریق ارسال پیام متنی به مالکان قابل شناسایی است. گزینه موازی ارسال پیام کوتاه برای دارندگان کلیه واحدها است. پیامک رفت و برگشت به شناسایی سایر واحدهای خالی کمک می کند.

اسلامی اظهار داشت: طبق قانون سازمان امور مالیاتی ، جمع آوری مالیات از خانه های خالی باید انجام شود. از 1.3 میلیون خانوار شناسایی شده ، اشخاص حقوقی باید دو برابر افراد مالیات بپردازند.

مالیات جای خالی خود را چگونه محاسبه می کنید؟

طبق ماده 54 قانون مالیات های مستقیم ، مالیات سال اول 6 ، 2 ، 12 و 3 برابر 18 برابر مالیات اجاره است.

این ماده از قانون برای یک واحد مسکونی مدت زمان خالی 120 روز تعیین شده است. مالکان باید به دلیل شروع ماه پنجم سال و انقضا مدت 120 روز برای صاحبان این واحدهای خالی ، منتظر دریافت رسید مالیات .

اما مالیات اجاره چگونه محاسبه می شود؟ طبق ماده 53 قانون مالیات های مستقیم ، مالکان واحدهای مسکونی بالای 150 متر در تهران و 200 متر بالاتر از شهرهای دیگر 75 درصد مالیات بر درآمد اجاره و 25 درصد بدون مالیات را دارند.

اما طبق ماده 54 قانون مالیاتهای مستقیم ، مالک هر واحد مسکونی خالی یا بدون کاربر است. در هر اندازه مالیات باید پرداخت شود.

فرمول محاسبه مالیات اجاره املاک (مطابق با ماده 53 قانون مالیات های مستقیم)

1. اولین قدم تعیین اجاره سالانه (کل اجاره دریافتی هر ماه) در صورت عدم تعیین سرمایه گذاری (پیش پرداخت) با استفاده از فرمول “اجاره ماهانه را در 12 ضرب کنید”.

. اگر مبلغی پیش پرداخت به موجر پرداخت شده باشد ، باید نتیجه را با اجاره سالانه 18 درصد مبلغ وام دریافت کنید.

3. طبق قانون مالیات مستقیم ، 25 درصد از درآمد اجاره کسر مالیات است. بنابراین ، برای محاسبه مالیات اجاره ، مبلغ دریافتی (18٪ از کل اجاره سالانه و پیش پرداخت) باید در 75٪ ضرب شود.

4- نرخ مالیات بر درآمد اجاره در سال 3٪ تومان ، 15٪ و سالانه 3 تا 10 میلیون تومان تا 20٪ برآورد می شود.

5- اگر کل اجاره سالانه ملک 5 میلیون تومان باشد که از این میزان 3 میلیون تومان ، 15 میلیون و 2 میلیون تومان 20 درصد مالیات دریافت می شود.

نمونه ای از محاسبه مالیات اجاره (به استثنای خانه های خالی)

فرض کنید مبلغ رهن املاک 50 میلیون و اجاره آن 2 میلیون تومان در ماه است. برای محاسبه مالیات اجاره املاک ، ابتدا باید 18٪ از مبلغ رهن ، یعنی 9 میلیون تومان را برآورد کنیم. درآمد یک ساله اجاره 24 میلیون تومان است و تعداد کل این دو رقم 33 میلیون تومان است. اگر 25٪ از این مبلغ کسر مالیات باشد ، مالیات سالانه این درآمد 24 میلیون و 750 هزار تومان از مالک خواهد بود.

نمونه ای از محاسبه مالیات یک خانه خالی با اجاره عادی

اگر ملک مشکوک خالی باشد ، در اولین سال خالی بودن املاک باید 6 برابر این مبلغ را به سازمان مالیاتی پرداخت کند که این تخمین نجومی 148 میلیون و 500 هزار تومان خواهد بود.

از آنجا که بخش عمده ای از واحدهای خالی در آن مناطق لوکس و گران قیمت تهران یا کلانشهرها واقع شده است ، به دلیل اجاره زیاد ، میزان مالیات دریافتی از مالک می تواند بسیار زیاد باشد.

نمونه ای از محاسبه مالیات خانه های خالی با اجاره بالا

به عنوان مثال ، اجاره فعلی یک واحد 100 متری در منطقه سادات آباد تهران 500 میلیون تومان سپرده (پیش پرداخت) و 10 میلیون تومان اجاره ماهانه است.

18 درصد (90 میلیون تومان) از کل درآمد سالانه اجاره (120 میلیون تومان) این واحد 210 میلیون تومان است که 75 درصد آن 157 میلیون و 500 هزار تومان خواهد بود.

6 برابر این میزان مالیات برای خانه های خالی 945 میلیون تومان خواهد بود که مبلغ قابل توجهی و کافی است. قابل فروش واحدهای خالی ، “تاثیر گذار” برای جلوگیری از حبس خانگی ، “مسدود کردن” است.

این رقم در مورد مالکان قانونی واحدهای غیر مسکونی دو برابر مجازات مالیاتی مالکان واقعی خواهد بود.

یک سال درآمد دولت را از مالیات های خالی پیش بینی می کند

از 1.3 میلیون واحد مسکونی خالی ، مالکان فقط 500000 واحد خالی را تأمین می کنند و اگر متوسط ​​میزان هر اظهارنامه مالیاتی 150 میلیون تومان باشد ، دولت می تواند امسال 75000 میلیارد دلار درآمد کسب کند. درآمد بدست آوردن.