پاسپورت دومینیکا بهترین انتخاب برای پاسپورت دوم

آوای البرز می‌گوید: دومینیکا برای پنجمین سال متوالی در صدر بهترین برنامه شهروندی CBI قرار گرفت. به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، این تیتر باعث شهرت دوباره دومینیکا شد. دومینیکا بالاترین امتیاز را در شش کشور از نه کشور برتر رتبه بندی شده در برنامه شهروندی سرمایه گذاری داشت.

برای اولین بار در تاریخ شاخص CBI، دومینیکا همراه با یکی دیگر از کشورهای حوزه کارائیب، سنت کیتس و نویس، در صدر فهرست قرار گرفت. به عنوان یک کشور پیشرو در صنعت دومینیکا برای پنج سال متوالی، ثابت کرده است که می تواند آینده ای روشن و پر جنب و جوش را به متقاضیان و شهروندان خود ارائه دهد.

شاخص CBI گزارش سالانه ای است که توسط مجله PWM و Financial Times منتشر می شود.

بر اساس گزارشی که در 2021 CBI Dominica Index منتشر شده است، 6 رکن از 9 رکن این برنامه بالاترین امتیاز را در بیش از 14 کشور در آسیا، اروپا، کارائیب و خاورمیانه دارند.

این گزارش تغییراتی را در تعریف شرکت‌های وابسته و پس از شهروندی تحت برنامه CBI دومینیکا 2020 گزارش می‌کند. تغییراتی که به متقاضیان اجازه می دهد نوزادان، کودکان زیر 30 سال، همسران جدید، خواهر و برادر، والدین و حتی پدربزرگ و مادربزرگ را اضافه کنند.

برنامه شهروندی با سرمایه گذاری

شهروندی سرمایه گذاری یا شهروندی اقتصادی ابزار قانونی اخذ تابعیت یک کشور از طریق سرمایه گذاری مقدار معینی در توسعه یک کشور است. سرمایه گذاری در املاک و مستغلات می تواند مورد تایید دولت یا با بودجه دولت باشد.

تاریخچه برنامه شهروندی سرمایه گذاری دومینیکا

برنامه شهروندی سرمایه گذاری دومینیکا در سال 1993 راه اندازی شد. پس از فعالیت و حضور امسال در صنعت، این برنامه به دلیل مسیر بسیار کارآمد و شفاف، به عنوان یک برنامه بسیار موفق و شفاف برای شهروندی مالی شناخته شده است.

علاوه بر این، CBI دومینیکا نقش حیاتی در حمایت از اهداف زیست محیطی که عمدتاً از طریق برنامه های توسعه پایدار در حال دستیابی هستند، دارد. این کشور در سال 2014 طرح شهروندی خود را از طریق سرمایه گذاری تغییر داد و تغییرات قابل توجهی در آن ایجاد کرد. این فرآیند گزینه‌های سرمایه‌گذاری آن را متنوع‌تر کرده و منجر به فرآیندهای نظارتی سخت‌تر شده است.

تغییرات در برنامه شهروندی دومینیکا از طریق سرمایه گذاری

تغییرات در برنامه 2020 شرایط سرمایه گذاری، محدودیت ها و هزینه ها را ثابت کرده است و به طور قابل توجهی دامنه واجدین شرایط و افزونه های پس از شهروندی را گسترش داده است.

گزینه های سرمایه گذاری

پاسپورت دومینیکا

گزینه های سرمایه گذاری دومینیکا که می توانند برای شهروندی و پاسپورت دومینیکا درخواست دهند شامل صندوق تنوع اقتصادی (EDF) و املاک و مستغلات است. در ادامه به بررسی جامع تری از این دو برنامه خواهیم پرداخت:

صندوق تنوع اقتصادی (EDF)

این یک صندوق دولتی است که عموماً از فعالیت های اقتصادی-اجتماعی کشور حمایت می کند. حداقل سرمایه گذاری متقاضی از 100000 دلار شروع می شود که شامل هزینه های بررسی و بررسی می شود.

فروش ملک

سرمایه گذاران باید در املاک و مستغلات مورد تایید دولت سرمایه گذاری کنند. ارزش سرمایه گذاری باید حداقل 220000 دلار آمریکا باشد. علاوه بر این مبلغ، متقاضی باید 25000 دلار اضافی برای تکمیل درخواست های شهروندی بپردازد. مانند روش قبلی، برای هر درخواست اضافی برای هر عضو خانواده، پول بیشتری لازم است. اموال خریداری شده و سرمایه گذاری شده به این صورت باید به مدت سه سال نگهداری شود و در صورت مراجعه خریدار به بانک مرکزی، این مدت به پنج سال افزایش می یابد. سایر هزینه های قابل اجرا شامل مراقبت دقیق، پردازش جزئی و هزینه های گواهی شهروندی است.

وجوه سرمایه گذاری شده در EDF به رشد کلی دومینیکا کمک کرده است، عمدتاً از طریق بازسازی زیرساخت های حیاتی، مسکن پایدار و بخش کشاورزی. اولین «فرودگاه بین‌المللی» را می‌سازد که تماماً توسط یک برنامه سرمایه‌گذاری تأمین مالی می‌شود که شهروندانش را تأمین مالی می‌کند.

برنامه شهروندی واجد شرایط از طریق سرمایه گذاری دومینیکا

برای واجد شرایط بودن برای برنامه CBI دومینیکا، متقاضیان باید سابقه کیفری نداشته باشند و باید از طریق تحقیقات کامل، از جمله منبع بودجه، ثابت کنند که شخصیت خوبی دارند. طبق قوانین، واحد بررسی درخواست شهروندی دومینیکا باید ظرف چند ماه پس از ارسال به درخواست پاسخ دهد. به همین دلیل، برنامه کوتاه و سریع است و آن را به یکی از سریع ترین زمان های پردازش در صنعت CBI تبدیل می کند.

روش درخواست

فرآیند درخواست در دومینیکا ساده است. قبل یا بعد از پروسه شهروندی نیازی به مصاحبه، سفر یا اقامت نیست. متقاضیان مجبور نیستند انگلیسی بخوانند یا حداقل تحصیلات یا تجربه تجاری را نشان دهند.

دستاوردهای قابل توجه CBI دومینیکا

پاسپورت دومینیکا

از مزایای شهروندی دومینیکا می توان به سفر بدون ویزا به بیش از 140 مقصد خارجی، تابعیت مضاعف و فرصت تجربه یک سبک زندگی دوستدار محیط زیست در محیطی سبز اشاره کرد. بر اساس دستورالعمل های جدید، بسیاری از اعضای خانواده می توانند به این برنامه بپیوندند. کسانی که می توانند برای شهروندی دومینیکا درخواست دهند و درخواست دهند عبارتند از: فرزندان، فرزندان، شرکای جدید، خواهر و برادر، والدین و پدربزرگ و مادربزرگ. سایر امکانات این برنامه عبارتند از:

تحرک جهانی

شهروندی سرمایه گذاری به گیرندگان اجازه می دهد تا مرزهای خود را گسترش دهند و آزادانه در کشورها و سرزمین های مختلف حرکت کنند.

حقوق شهروندی کامل

تمامی دریافت کنندگان تابعیت تحت طرح شهروندی اقتصادی دارای حقوق کامل شهروندی از جمله حق زندگی، کار و تحصیل در کشور به عنوان شهروندان عادی هستند.

امکان انتقال تابعیت

مهمترین و قابل توجه ترین مزیت این برنامه، قابلیت انتقال شهروندی به نسل های آینده است.

نیازی به ماندن نیست

دریافت کنندگان پس از اخذ تابعیت ملزم به اقامت در کشور برای مدت معینی نیستند.

تابعیت دوگانه

دومینیکا افراد را ملزم به ترک تابعیت سابق خود نمی کند و تابعیت مضاعف مجاز است.

پردازش فقط چند ماه است

زمان استاندارد رسیدگی به درخواست شهروندی دوم تنها چند ماه است. این یکی از سریع ترین برنامه هایی است که جهان ارائه کرده است.

علاوه بر مزایای ذکر شده برای برنامه دومینیکا که شامل مقرون به صرفه بودن، شفافیت و مزایای همه جانبه برای شهروندان است، جذاب ترین ویژگی این برنامه آزادی سفر تا 75 درصد از جهان و از همه مهمتر خانه دوم در یک دموکراسی پایدار این ارز به دلار آمریکا مرتبط است.

پروژه هتل هیلتون، پروژه تایید شده توسط دولت دومینیکا

پروژه هتل هیلتون دومینیکا یکی از مهمترین پروژه های ساختمانی است که در حال حاضر در حال انجام است. این پروژه که Tranquility Beach Resort Project نام دارد و توسط برند هتل هیلتون مدیریت می شود، در ژانویه 2019 راه اندازی شد و انتظار می رود به زودی تکمیل و به بهره برداری برسد. اگر قصد سرمایه گذاری در کشور دیگری و اخذ تابعیت را دارید، پروژه هتل هیلتون دومینیکا یک پیشنهاد بسیار مقرون به صرفه، ارزشمند و موفق برای اخذ پاسپورت دومینیکا است.