پادشاه جدید انگلیس چه برنامه ای برای اقتصاد دارد؟

    برنامه پادشاه جدید انگلیس برای اقتصاد چیست؟

چارلز در اولین سخنرانی خود برای مردم بریتانیا در روز جمعه، اهداف و چشم انداز خود را برای نقشی که پس از مرگ مادرش، ملکه الیزابت، در روز پنجشنبه بر عهده خواهد گرفت، بیان کرد.

یک خبرنگار مالی در خبرگزاری آوای البرز گفت که چارلز سوم وارث یک اقتصاد پرتنش خواهد بود و باید فوراً مانند مادرش در طول سلطنت 70 ساله خود، حضوری آرام بخش داشته باشد.

چارلز روز جمعه خطاب به مردم بریتانیا، اهداف و دیدگاه خود را برای نقشی که پس از مرگ مادرش، ملکه الیزابت، در روز پنجشنبه بر عهده خواهد گرفت، با تاکید بر “نقش و وظایف سلطنت” تشریح کرد. باید دوام بیاورد.

شاه چارلز سوم گفت: “من برای احترام به دیگران و احترام به سنت های گرانبها، آزادی ها و مسئولیت های تاریخ منحصر به فرد خود و سیستم حکومت پارلمانی تربیت شده ام.”

او فرصتی برای آزمایش این چشم انداز در ماه های آینده خواهد داشت، زمانی که او شروع به شرکت در جلسات هفتگی با نخست وزیر لیز تراس، که وظیفه تشکیل دولت در آخرین گام سلطنت ملکه الیزابت را بر عهده دارد، خواهد داشت.

فاکس نیوز نوشت، اگرچه پادشاه قدرت عملی کمی دارد، اما ملاقات با نخست وزیر راه های ارزشمندی برای بیان دیدگاه های خود و مشاوره به نخست وزیر در مورد مسائل جاری در اختیار او قرار می دهد.

اقتصاد بریتانیا با مشکل جدی مواجه است، اما هنوز به یک بحران تمام عیار تبدیل نشده است. این تراست اعلام کرده است که قصد دارد قبوض انرژی را با هزینه 172 میلیارد دلار مهار کند، در حالی که بانک انگلستان تصمیمات افزایش نرخ بهره را برای مبارزه با تورم به تاخیر می اندازد.

تورم در ماه گذشته دو رقمی شد که بالاترین سطح از فوریه 1982 بود، زمانی که شاخص قیمت مصرف کننده در ژوئیه به 10.1 درصد رسید.

بنجامین نابارو، اقتصاددان گفت که انتظار دارد تورم در اوایل سال آینده به 15 درصد برسد.

پوند انگلیس (GBP) با کاهش 14.96 درصدی در برابر دلار (YTD) به پایین ترین حد در 52 هفته گذشته رسید.

به گزارش رویترز، گلدمن ساکس اخیرا هشدار داده است که بریتانیا پس از مشاهده بزرگترین کاهش تولید ناخالص داخلی از سال 1709، ممکن است در سه ماهه چهارم سال جاری وارد رکود شود.

چارلز ممکن است سعی کند نخست‌وزیر را متقاعد کند که به گزینه‌های انرژی جایگزین نگاه کند: او همچنان حامی صریح مسائل زیست‌محیطی بوده و علناً از گرمایش جهانی ناشی از انسان انتقاد می‌کند.

اما گفتگوهای او با ترز به هر شکلی که باشد خصوصی باقی خواهد ماند، زیرا پادشاه طبق قانون اساسی از صحبت علنی در مورد مسائل سیاسی و ابراز عقاید محدود شده است تا به عنوان حمله به دولت تلقی نشود.





آیا این خبر مفید بود؟

بر اساس نتیجه 0 رای موافق رای و 0 رای مخالف