ویژگی‌ های یک نهال خوب چیست و چگونه آن را تشخیص دهید؟

به گزارش آوای البرز ، به نقل از “مهد کودک بنفش” ، وضعیت نامساعد اقتصادی در کشور اجازه اشتباه و تجربه را نمی دهد. بنابراین ، باغداران و باغداران باید در انتخاب نهال سالم بسیار دقت کنند. ابتدا مناسب ترین نهال برای این منطقه را شناسایی کرده و نهال های سالم و با کیفیت را از مراکز معتبر خریداری کنید. در ادامه ، مهمترین تکنیک های تشخیص نهال سالم و ناسالم را مرور می کنیم.

13 ویژگی اصلی یک نهال سالم

خرید نهال سالم آغاز سرمایه گذاری سودآور و بسیاری از محصولات سالم است. در زمان خرید ، باید بتوانید نهال های سالم را از گیاهان ناسالم تشخیص دهید. در اینجا نکاتی وجود دارد که به شما در خرید نهال سالم کمک می کند.

  1. این گیاه خوب و سالم و بدون شاخه است و دارای پایه و نعل اسبی ویژه است.
  2. پایه و ساقه نهال ها برای یکنواختی و سازگاری کاملاً مناسب است.
  3. محل پیوند باید 15 سانتی متر از زمین فاصله داشته باشد.
  4. ویژگی دیگر نهال های خوب این است که زخم محل پیوند باید کاملاً التیام یابد و پوست ، قاعده و پوست سر را به طور کامل بپوشاند.
  5. یک نهال خوب با آب و هوای منطقه سازگار می شود و مقاومت خوبی در برابر آفات و بیماری های شایع دارد.
  6. ویژگی دیگر نهال های خوب این است که جوانه های نهال سالم هستند. جوانه های سالم و قوی کاشته می شوند و سپس شاخه های مورد نیاز را تولید می کنند.
  7. یک نهال خوب دارای رشد طولی و قطری کافی است. طبق تجربه ، محدوده استاندارد آن 80 سانتی متر ارتفاع و 1 تا 1.5 سانتی متر قطر است.
  8. نهال های خوب 1 تا 2 سال سن دارند. کاشت نهال جوان زیر یک سال یا نهال بالای دو سال توصیه نمی شود. هنگام انتخاب نهال با توجه به سن مراقب باشید. اگر سن نهال ها مناسب باشد ، سریعتر با شرایط جدید سازگار می شود.
  9. ساقه نهال باید عمودی باشد. هنگام بازرسی محل پیوند ، شفت نباید در زاویه یا خم در پایه باشد.
  10. یک نهال سالم یک تنه است ، نه چند شاخه.
  11. ریشه نهال ها باید عاری از عوارض و گره باشد. علاوه بر این ، سرماخوردگی ، سوختگی ، پوسیدگی و بیماری ریشه نشان می دهد که نهال ها سالم نیستند.
  12. نهال ها باید عاری از بیماری ها ، آفات و علف های هرز باشند.
  13. نهال های سالم تحت نظارت سازمان جهاد کشاورزی هستند و دارای شناسنامه ، شناسنامه و قرنطینه هستند.

اگر نهال ها این ویژگی ها را ندارند ، می توانید آن را برگردانید ، بنابراین خرید نهال های دارای گواهینامه از نهالستان های معتبر که بازگشت نهال را تضمین می کنند ، بسیار مهم است.

آشنایی با بهترین نهال های موجود در بازار در دهه 1400

امروزه از گیاه بیشتر از نهال یاد می شود و جنبه اقتصادی محصولات آن پس از کاشت مورد توجه قرار می گیرد. نهال هایی با محصولات ارزشمند و پرمخاطب در بازار محبوبیت بیشتری دارند.

آیا می دانید کدام نهال این ویژگی ها را دارد و در بازار ایران فروش خوبی دارد؟ خرید چه نوع نهالی سودآور خواهد بود؟

نهال گردو

نهال + نهال بنفش

نهال گردو یکی از محبوب ترین نهال ها برای کاشت است. این نهال اقتصادی به سرعت میوه می دهد و عملکرد بالایی دارد. برخی از محصولات تجاری نهال گردو در سال اول شروع به باردهی می کنند و در سال چهارم میوه می دهند. بنابراین گردو تا 10 تن در هکتار قابل برداشت است.

گردو فواید و مصارف زیادی در جهان دارد ، بنابراین تقاضا برای آن همیشه زیاد است. با توجه به این تقاضا و سود زیاد از محصولات ارزشمند ، درخت نهال گردو ، این نهال ها به یکی از پرفروش ترین نهال های ایران تبدیل شده اند.

نهال های تجاری نهال گردو عبارتند از: نهال گردو بنفش کانادایی ، نهال گردو بنفش ، نهال گردو لوستر پیوندی ، نهال گردو کوره ای پیوند شده سریع و درخت میوه.

انتخاب بهترین نهال گردو برای باغداران و پرورش دهندگان بسیار مهم است زیرا حداکثر سود و درآمد را کسب می کنند. با توجه به تنوع نهال گردو ، می توان آن را در هر منطقه ای از ایران کاشت و کافی است نهال هایی متناسب با شرایط منطقه انتخاب شود.

نهال گردو کانادایی ، نهال گردو فرنور و نهال گردو لوستر برای مناطق سردسیر مناسب است. نهال های گردو ژنوتیپی و گردو را می توان در مناطق گرمسیری کاشت.

هنگام خرید از یک مهد کودک معتبر ، توصیه های لازم در مورد انتخاب نهال با توجه به آب و هوای منطقه به شما داده می شود.

نهال بادام

نهال + نهال بنفش

نهال بادام پس از نهال گردو یکی از پردرآمدترین و سودآورترین محصولات ایران است. یکی از بهترین ویژگی های نهال بادام که هراسی برای خرید ندارند مقاومت در برابر کم آبی ، بیماری ها و آفات است. هنگام مواجهه با کمبود آب ، نهال هایی که نیاز به آبیاری زیادی ندارند و مقاوم هستند را می توان به راحتی در هر منطقه بدون مشکل زیاد کاشت.

هر نهال بادام می تواند 30 تا 35 کیلوگرم بادام خشک در سال تولید کند.

نهال های بادام تجاری با بازده بالا: نهال آزالیا دیرگل ، بادام فرانسیس ، بادام سنگی تنو ، نهال بادام مامایی ، نهال بادام از پوست کاغذی و نهال بادام دیم سودآور است.

انتخاب بهترین نهال بادام بستگی به آب و هوای منطقه کاشت دارد که برای خرید بهترین نهال باید با کارشناسان مشورت کنید.

نهال انگور

نهال انگور یکی از سخت ترین نهال ها است و نهال های آن از برگها گرفته تا میوه های نارس کاربردهای فراوانی دارد. ایران بعد از ایتالیا ، چین و ایالات متحده رتبه هفتم تولید انگور در جهان را دارد. نهال انگور در کشور ما طرفداران زیادی دارد ، فروش انگور در کشور را بررسی کنید.

استفاده از انگور بسیار زیاد است و شکی در کاشت و پرورش این نهال وجود ندارد. محصولات این نهال ها روغن هسته انگور ، برگهای مختلف ، آب میوه ، آب انگور ، کشمش و برگ کشمش است.

نهال انگور به دو دسته بدون دانه و بدون دانه تقسیم می شود.

شرط خرید نهال خوب و سالم خرید از یک مهد کودک معتبر است

هنگامی که مناسب ترین نهال را انتخاب کردید ، در صورت خرید نهال از یک مهد کودک غیرقابل اعتماد ، تمام انرژی خود را هدر می دهید. نهال های ناسالم و بی کیفیت مانع از رشد کافی نهال ها می شوند و محصولات خوبی برای شما به ارمغان نمی آورند. پس از چند سال ، خرید نهال سالم را از دست خواهید داد.

مهد کودک زیر نظر مهندسین جهاد آرایشگاه انتخاب کنید و برای همه نهال ها شناسنامه ، شناسنامه و قرنطینه صادر کنید و در سلامت نهال هیچ شکی نیست.

مجوز مهد کودک و سابقه آنها را بررسی کنید تا بهترین و مناسب ترین نهال را با خیال راحت خریداری کرده و محصولات فراوان آن را مشاهده کنید.

نهالستان ارغوان نهال دارای بیش از 30 سال سابقه خدمات و ضمانت برای انواع نهال ، از خرید تا زمان برداشت است. کارشناسان مجموعه 24 ساعته پاسخگوی شما خواهند بود. کلیه سفارشات همراه با شناسنامه ، گارانتی ، گواهی سلامت و قرنطینه ارسال می شوند.

برای مشاهده محصولات ، به www.nahalarghavan.com مراجعه کنید یا با نهال بنفش (09141836535) تماس بگیرید.