وزیر راه خواستار شفاف سازی صورت مالی ایرلاین‌ها شد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

خبرگزاری آنلاین به نقل از وزارت راه و شهرسازی نوشت وزیر راه و شهرسازی روز گذشته به همراه مدیران عامل شرکت های حمل و نقل هوایی در وزارتخانه بود.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به وضعیت استراتژیک اقتصادی کشور ، فشار خصمانه و جنگ اقتصادی کامل ، از همکاری شرکت های هواپیمایی در ارائه خدمات هوایی مطابق با مصوبه ستاد کرونا برای انتقال مسافر و تجهیزات ابراز خرسندی و تشکر کرد. شرکت های هواپیمایی ملزم به رعایت دقیق مقرهای ستاد مبارزه با فساد کرونا در مورد پروتکل های بهداشتی هستند که از اول اکتبر حداکثر به 60 درصد ظرفیت صندلی هواپیما نیاز دارد.

اسلامی با اشاره به لزوم رشد ، نوسازی و حمایت از صنعت هواپیمایی یادآور شد: همانطور که در ستاد مبارزه با فساد اقتصادی کرونا تصویب شده است ، شرکت های حمل و نقل به دلیل آسیب دیدگی اخیر در حمل و نقل ، بیش از 2000 میلیارد تومان امکانات پشتیبانی در نظر گرفته اند. شرکت های هواپیمایی هنوز 50 درصد از این مبلغ را دریافت نکرده اند و شرکت هایی که آن را دریافت نمی کنند لازم است دلایل و عملکرد خود را برای تسهیل بررسی و بهره برداری به سازمان هواپیمایی کشوری اطلاع دهند.

وزیر راه و شهرسازی گفت: درخواست افزایش قیمت بلیط هواپیما که اخیراً اعلام شد ، به دلیل نیاز به نظارت بر حداکثر 60 درصد ظرفیت پرواز از اول آبان 1399 و تعیین نرخ نهایی افزایش قیمت ، رد شد. اگتسدی خواستار ارائه صورتهای مالی حسابرسی شده و تأیید شده سالهای 1397 ، 98 و 1399 به سازمان هواپیمایی کشوری شد تا تصمیمات لازم را برای حمایت از خطوط هوایی بر اساس بررسی های دقیق مالی اتخاذ کرده و هماهنگی های لازم برای بهبود وضعیت موجود را اتخاذ کند.

اسلامی با اشاره به لزوم افزایش حداقل قیمت بلیط هواپیما گفت: مطالعات انجام شده با همکاری انجمن هواپیمایی سازمان هواپیمایی کشوری به زودی کرایه های جدید و رد کرایه های اعلام شده را اعلام می کند.

پیش از این ، مدیران عامل شرکت های هواپیمایی با رئیس سازمان هواپیمایی کشوری دیدار کرده بودند. امروز جلسه ای به قول وزیر راه و شهرسازی برگزار شد و مدیران هواپیمایی نظرات و پیشنهادات خود را ارائه دادند. مگسود آزادی سامانی ، دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی ، در این نشست اعلام کرد: پروازهای داخلی در دوره کرونا 48 درصد و پروازهای خارجی 96 درصد کاهش داشتند.

طی جلسه ای با وزیر راه و شهرسازی ، مدیران هواپیمایی معادل ریال برای ارائه خدمات فنی و تعمیرات به شرکت های داخلی و 5 درصد از شهرداری ها برای ارائه خدمات فنی و تعمیرات تعرفه های هلال احمر ، فرودگاه ها و ناوبری هوایی دریافت کردند. حمایت دولت از شرکت های هواپیمایی ، توجه به بلیط هواپیما ، خطرات ایمنی ، فقدان پایه علمی برای 60 درصد ظرفیت هواپیما ، نیاز به تأخیر در تأمین امکانات و لزوم لغو پروازهای چارتر به عنوان مواردی عنوان شد.