وزیر بهداشت: همراهی کنید تا در دام ویروس جهش یافته نیفتیم

وی گفت: “كاهش مرگ و میر تاج دائمی نخواهد بود. همانطور كه ​​بارها گفته ام ، اگر افراد عادی باشند ، روزهای سخت دیگری نیز خواهیم داشت.”

تعداد کشته شدگان تاجگذاری از شب گذشته دو برابر شده است. سعید نمکی گفت: متأسفانه در 24 ساعت گذشته 98 عزیز را از دست داده و بسیاری از خانواده ها متلاشی شده اند. با این حال ، در مقایسه با روزهای گذشته که مرگ و میر ما سه رقمی بود ، بسیار جالب و ستودنی است که مقامات بهداشتی در کشور و همه کسانی که با ما هستند در حال قدم گذاشتن در مرگ های دو رقمی هستند.

وی ادامه داد: “البته ، این آمار سازگار نیست و همانطور که بارها گفته ام ، ممکن است دوباره روزهای سختی داشته باشیم. یکی از نگرانی های اصلی ما این تحولات و جهش در ویروس است ، اولین مورد ویروس جهش یافته انگلیسی در شخصی که از انگلیس برمی گردد مشاهده می شود.

نمکی با بیان اینکه “متأسفانه با توجه به هوش بیمار و خانواده وی ، وی کاملاً سرنشین بود” ، گفت: “ما همه کسانی را که با وی در تماس بودند بررسی کردیم و هیچ نشانه ای از ویروس در افراد دیگر پیدا نکردیم.”

وزیر بهداشت گفت: کوچکترین بی توجهی به ویروس جهش یافته ، که اروپا را به زانو درآورده و این همه دردسر را در انگلیس ایجاد کرده و کل سیستم بهداشت و درمان آن کشور را نابود کرده است ، کل ساختار ما خواهد بود. خواهد شکست.

وی گفت که مانند ویروس قبلی ، راهی برای کنترل ویروس وجود ندارد جز حفظ فاصله از فرد و پیروی از پروتکل های اعلام شده بارها. همه پیشنهادهای بهداشتی بیش از آنچه انتظار داشتیم رعایت شده است و من در سالگرد سردار شهید در این زمینه بسیار سپاسگزار سپاه پاسداران هستم.

نمکی افزود که همکاران ما از کسانی که فکر می کنند اوضاع طبیعی است و اوضاع کشور را در مورد ویروس درک نمی کنند ناراحت هستند. اگر افراد این را رعایت نکنند ، همکاران ما در سیستم بهداشت و درمان ممکن است یک بار دیگر با موجی جدید روبرو شوند ، اگر توسط ویروس جهش یافته کنترل شود ، که بسیار دشوار است و گاهی اوقات غیرقابل کنترل است ، بنابراین توصیه می کنم: توصیه های بهداشتی را جدی بگیرید.

وی گفت: “من نمی توانم به رئیس دانشگاه علوم پزشکی كه 11 ماه با همكاران خود به ویروس آلوده شده است بگویم كه شما باید تمام امواج بیماری را كه به آن مبتلا است كنترل كنید و حق مشاوره دادن به دیگران را دارید.” مشاهده نشده است! این موارد باعث ناامیدی و سرخوردگی همکارانی می شود که ماه ها و شب ها را صرف خدمت به مردم کرده اند.

طبق اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت ، نمکی سرانجام یادآور شد: من از مردم می خواهم که شرایط را سبک نگیرند و از مسئولان محترم می خواهم که ما را در اجرای پروتکل ها بیشتر دنبال کنند. ،

انتهای پیام