ورود دادستانی به تصادفات منجر به فوت در اشتهارد

به گزارش آوای البرز البرز؛ حسن علایی ثمرین روز شنبه پنجم خرداد با اعلام اینکه یکی از معضلات شهرستان اشتهارد در حوزه حمل و نقل جاده‌ای، آمار بالای تصادفات منجر به فوت در این حوزه قضایی است بیان کرد: با توجه به آمار بالای فوتی در سال‌های اخیر، دادستانی ورود جدی در این زمینه داشت و طی بازدیدهای انجام شده و جلسات مشترک علل این تصادفات مورد بررسی قرار گرفت.

دادستان عمومی و انقلاب اشتهارد افزود: در این زمینه و برای کاهش تصادفات منجر به فوت، دستورات مقتضی به اداره حمل نقل جاده‌ای استان البرز و شهرستان اشتهارد و همچنین رئیس پلیس راه استان البرز و شهرستان اشتهارد صادر شد.

وی افزود: همچنین بازدیدها و جلسات مختلف برگزار و نقاط حادثه خیز شناسایی و بخش عمده آنها رفع شد که در نتیجه آن تعداد فوتی‌های سال ۱۴۰۲ با ۳۰ درصد کاهش نسبت به سال ۱۴۰۱ به ۱۴ نفر رسید.

علایی ثمرین با تاکید بر اینکه تلاش برای کاهش تصادفات جاده‌ای ادامه دارد و این تعداد فوتی نیز پذیرفتنی نیست متذکر شد: به نظر بخش عمده یکی از علل اصلی تصادفات که ناشی از جاده و مسیر است برطرف شده و بقیه عوامل که به ایمنی خودرو و کیفیت رانندگی رانندگان مربوط است در این موضوع موثر است.

وی با اعلام اینکه شهرستان اشتهارد با عنایت به این موفقیت، مطابق گزارش اداره راه و حمل و نقل جاده‌ای به دلیل کاهش تصادفات جاده ای در کل کشور رتبه اول را کسب کرده است بیان کرد: بخش اعظمی از این موفقیت، به دلیل کاهش تصادفات فوتی در محور اشتهارد به ماهدشت و بالعکس است.

46