وجود حدود ۶۰۰ واحد تولیدی راکد و نیمه فعال در خوزستان

آوای البرز/خوزستان مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خوزستان گفت: از سال گذشته تاکنون 29 واحد صنعتی متوقف شده به چرخه تولید بازگشته اند و تلاش برای بازگرداندن سایر واحدهای متوقف شده به چرخه تولید ادامه دارد.

علی مهدی پور در گفت وگو با آوای البرز، بر تلاش برای رفع رکود واحدهای صنعتی مستقر در شهرک های صنعتی خوزستان تاکید کرد و اظهار کرد: در حال حاضر حدود 600 واحد راکد و نیمه فعال در شهرک های صنعتی خوزستان پیدا شده است.

وی افزود: حدود 1200 واحد صنعتی در خوزستان به طور فعال مشغول به کار هستند و حدود 17 هزار نفر در این شرکت ها و واحدهای صنعتی در شهرهای صنعتی خوزستان مشغول به کار هستند.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خوزستان تصریح کرد: مشاوران حوزه صنعتی با شروع رصد واحدهای راکد مستقر در شهرک های صنعتی، کار عیب یابی اولیه و ثبت مشکلات واحدهای صنعتی راکد را انجام دادند.

مهدی پور تصریح کرد: در تحلیل مشکلات، 471 واحد صنعتی با مشکل منابع مالی، 43 واحد صنعتی با کمبود مواد اولیه و 83 واحد صنعتی با مشکل بازار مواجه هستند. همچنین 27 واحد صنعتی با اختلاف نظر بین ذینفعان و برخی واحدهای صنعتی دیگر با مشکلاتی مانند بدهی و مشکلات بانکی مواجه هستند.

وی افزود: 60 درصد واحدهای بیکار مستقر در شهرک های صنعتی استان در تامین منابع مالی مشکل دارند. 12 درصد واحدهای صنعتی مشکل تقاضا و بازار و 8 درصد واحدها مشکل تامین مواد اولیه دارند. مسائل حقوقی، فرسودگی خطوط تولید و … از دیگر مشکلات پیش روی واحدهای صنعتی است.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خوزستان گفت: 50 درصد واحدهای تولیدی متوقف شده در شهرک های صنعتی استان به دلایل مختلف اصلا علاقه ای به بازگشت به چرخه تولید ندارند.

مهدی پور گفت: 105 واحد صنعتی متوقف در استان نسبت به سایر واحدهای متوقف و نیمه فعال شرایط بهتری برای بازگشت به تولید دارند. در این زمینه کارگروهی به نام کارگروه برای احیا و راه اندازی مجدد واحدهای غیر فعال و افزایش ظرفیت تولید تشکیل شده است تا بتوانیم با کمک سازمان حراست استان و بسیج مهندسین گام های مثبتی در این زمینه برداریم.

وی ادامه داد: سال گذشته 21 واحد صنعتی در شهرهای صنعتی و 8 واحد صنعتی در دو ماه گذشته راه اندازی مجدد شدند. بر اساس تکلیف پیشنهادی، تا پایان سال 1398، 98 واحد صنعتی باید به چرخه تولید بازگردانده شوند.

انتهای پیام/