واگن پارس می تواند محصولات نوآورانه تولید کند

آوای البرز/مرکزی وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: توان تولید محصولات نوآورانه در واگن پارس وجود دارد.

عباس علی آبادی ۱۱ شهریورماه در جریان بازدید از شرکت واگن پارس مپنا در جمع کارگران این شرکت با بیان اینکه همکاران ما در مپنا با این دیدگاه که خداوند راهگشاست حرکت می کنند، اظهار کرد: امروز واگن پارسی ها نگران واردات هستند، اما کالایی را تولید کنید که مشابه خارجی نداشته باشد. انتظار ما از شما تولید بهترین کالاها و نوآورانه ترین محصولات است.

وی تصریح کرد: واگن پارس باید به سمت تولید واگن های جدید حرکت کند و شکی نیست که کالایی که در این شرکت تولید می شود را کسی نمی تواند تولید کند.

علی آبادی با بیان اینکه گاهی افرادی بهانه های ساختگی ایجاد می کنند، افزود: نباید خیلی فریب سر و صداها را خورد، اطمینان می دهم که از طرف وزارت صمت، هیچ فردی به سمت واردات نمی رود ولی باید با محصولات نوآورانه کالایی را تولید کرد که کسی نتواند تولید کند و قطعا این توان در واگن پارس وجود دارد.

وی با تاکید بر اینکه قطعا با مراجعه به توانمندی و استعداد خود می توان بهترین ها را تولید کرد، افزود: واگن پارس جزو بهترین صنایع کشور بوده، هست و خواهد بود.

وزیر صمت گفت: یکی از هنرهای واگن پارسی ها این است که کالایی کیفی با هزینه کمتر تولید می کنند. ما از شرکت هایی که در راستای اهداف و سیاست های نظام و اسناد بالادستی نظام حرکت می کنند حمایت می کنیم و اگر به بازارهای بین المللی راه یابند و محصولات متنوع تولید کنند قطعا مورد حمایت خواهند بود.

وی اظهار کرد: امروز مجلس شورای اسلامی، دولت و مسئولان از شرکت واگن پارس حمایت می کنند، اما انتظار می رود که هزینه تولید کاهش و کیفیت آن ارتقا یابد و استعدادهای موجود در واگن پارس شکوفا شود. به هر حال امروز بازار، بازار منافع است؛ تسهیلات برای خرید محصول از خارج وجود دارد، اما قطعا این شرایط را محدود می کنیم که افراد به سراغ خرید محصولات خارجی که توان تولیدی داخلی آن وجود دارد نروند.

علی آبادی در حاشیه بازدید از شرکت واگن پارس مپنا در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در جریان سفرهای استانی و نشست با فعالین اقتصادی این موضوع دریافت شد که عموم مشکلات آنها مشترک است و امیدواریم که وفق قانون نسبت به رفع آنها اقدام کنیم.

وی تصریح کرد: حل این مشکلات متنوع می تواند انرژی زیادی را به خود اختصاص دهد و در کنار آن نیز بهره وری زیادی نداشته باشد، به همین دلیل مطابق اسناد بالادستی، اهداف مدنظر و مورد تاکید مقام معظم رهبری در دستور کار قرار گرفت و جشنواره ای بین صنعتگران برگزار خواهیم کرد که مبتنی بر دستاوردهای آنها، صنایع پیشرو را بیشتر مورد حمایت قرار می دهیم تا کشور بتواند به اهداف زیربنایی و تکلیف شده توسط قانون برسد.

علی آبادی در خصوص جلوگیری از واردات کالاهایی که در داخل کشور تولید می شوند، بیان کرد: فرمایشات مقام معظم رهبری فصل الخطاب است و مهار تورم از مسیر رشد تولید عبور می کند، بر همین اساس درخصوص کالایی که در داخل کشور تولید می شود و از کیفیت و کمیت لازم برخوردار است، قطعا با وضع مقررات و تعرفه ها، شرایطی را ایجاد می کنیم که از صنایع داخلی تولیدکننده این کالا حمایت شود.

وی افزود: به هر حال نیازهای کشور به کالاهای مختلف باید تامین شود و توازن و تنظیمات باید به نفع تولید در داخل کشور به شکلی سازماندهی شوند که صنایع کشور که به دنبال ایجاد اشتغال و تولید ثروت هستند، به خوبی پیش روند.

وزیر صمت، اظهار کرد: مشکل کاهش سرمایه گذاری یک پدیده جهانی است و در ایران نیز تا حدودی در این حوزه مشکل داریم، در شهرستان اراک صنایع قدیمی وجود دارند و باید در راستای به روز شدن و بهسازی آنها سرمایه گذاری کرد. دولت تلاش می کند که تسهیلات لازم را برای تامین سرمایه در گردش فراهم کند و سرمایه گذاران با اطمینان خاطر جهت ارتقای وضعیت صنعت سرمایه گذاری کنند.

مرتضی مولانژاد، مدیرعامل واگن پارس مپنا، نیز اظهار کرد: از روزی که واگن پارس به مپنا تحویل داده شد تلاش کردیم سیاست های وزارت صمت را اجرا کنیم. از اواخر سال ۹۹ که واگن پارس زیر مجموعه مپنا رفته است تا به امروز ۲۳۰۰ دستگاه محصولات ریلی به شبکه ریلی کشور اضافه شده است.

وی افزود: یکسری موانعی در سفارش گذاری‌ها ایجاد شده که امیدواریم راهکاری برای آنها اندیشیده شود. امروزه واگن پارس به روزهای اوج خودش رسیده و کمک حال دولت است و تلاش داریم تا به کمک‌ وزارت صمت، محصولات کشور را با اولویت تولید کنیم.

انتهای پیام

کارگروه تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تخصص در زمینه تحلیل‌های اقتصادی هستم. با استفاده از روش‌های پیشرفته تحلیل، تمام تلاشم را می‌کنم تا به شما تحلیل‌های دقیق و قابل اعتماد را ارائه دهم تا شما بتوانید در مورد مسائل اقتصادی تصمیم‌گیری کنید.