واکنش به رای پرونده بیرانوند / تاکنون حکم محکومیت ۴ ماهه تعلیقی ندیده بودم!

واکنش به رای پرونده بیرانوند / تاکنون حکم محکومیت ۴ ماهه تعلیقی ندیده بودم!

سپهر ستاری: فدراسیون فوتبال سرانجام رای پرونده شکایت باشگاه پرسپولیس از علیرضا بیرانوند را صادر کرد و دروازه بان شماره یک تیم ملی و باشگاه تراکتور به ۴ ماه محرومیت تعلیقی و پرداخت مبالغ میلیارد و ۸۷۵ میلیون تومان بابت اصل قرارداد و ۷۶۵ میلیون تومان بابت هزینه دادرسی محکوم شد.

این حکم با توجه به تایید تخلف علیرضا بیرانوند در فسخ قرارداد با پرسپولیس واکنش های زیادی را همراه داشته است.

رسول باختر کارشناس حقوق ورزشی در گفت وگو با آوای البرز گفت: «تا امروز هیچ گونه محرومیت ۴ ماهه تعلیقی بابت فسخ نداشتیم و نه در فیفا نه در دادگاه CAS و نه در فدراسیون فوتبال چنین رای صادر نشده و نمی توانیم این رای را داشته باشیم. بازیکن یا تخلف کرده و ۴ ماه محروم می شود یا بازیکن مرتکب تخلف نشده و نقض قرارداد نکرده و دلیل موجه داشته که با محرومیتی هم مواجه نمی شود. تراکتور هم مطابق رای بازیکن را اغوا نکرده و با محرومیت بسته شدن ۲ پنجره نقل وانتقالاتی مواجه نمی شود.»

او در خصوص احتمال شکایت پرسپولیس به دادگاه CAS گفت: «پرسپولیس اول باید رای را به کمیته استیناف ببرد و بعد از صدور رای در این کمیته می تواند رای را به دادگاه CAS ببرد.»

باختر در خصوص نحوه اجرای رای گفت: «اگر حکم تعلیقی بوده پس باید مثل تخلفات کمیته انضباطی باشد و بازیکن هر تخلف انضباطی مثل مصاحبه انتشار استوری توهین و هر چیز دیگری انجام داد این محرومیت ۴ ماهه باید اعمال شود. از طرفی چون این محکومیت ذیل فسخ غیرموجه است اصلا با محرومیت های ذیل کمیته انضباطی قابل قیاس نیست و صرفا باید تخلفات مشابه کمیته وضعیت در این یک سال مدنظر باشد.»

۲۵۸ ۲۵۸