واکسن‌های کرونا چه تفاوتی با هم دارند؟

در این مقاله ، ما قصد داریم تفاوت بین سه واکسن اصلی برای درمان بیماری عروق کرونا ویروس قلب را بررسی کنیم و به برخی از س questionsالاتی که مرتبا می پرسید پاسخ دهیم.

واکسن های کرونا چه ویژگی هایی دارند؟

در حال حاضر سه نوع واکسن در سه شرکت دارویی موجود است – فایزر، نوین و AstraZeneca ساخت اروپا و آمریکا است و اخیراً در برخی کشورها عرضه شده است. جدول زیر مقایسه کلی این سه واکسن را نشان می دهد.

تفاوت واکسن های تاج چیست؟

در ادامه ، جزئیات بیشتر ویژگی های این واکسن ها را بررسی خواهیم کرد.

واکسن مدرن

در تاریخ 16 نوامبر ، خبر ساخت آن منتشر شد. این واکسن به گروه MRNA تعلق دارد و میزان کارایی آن تقریباً 94٪ است.

تفاوت واکسن های تاج چیست؟

واکسن مدرن را می توان تا 30 روز در دمای اتاق و تا دو ماه در دمای -20 ഡിഗ്രി نگهداری کرد. در واقع می توان آن را با یک فریزر استاندارد نگهداری کرد. تا پایان امسال 20 میلیون واحد واکسن تولید می شود.

تأثیر این واکسن ها بر روی شکل شدید بیماری نیز مثبت است که در افراد بالای 16 سال تأیید شده است.

قیمت آن 38 دلار بیشتر از واکسن های Pfizer و Astrasca است. این شرکت مدرن به دنبال سودهای چشمگیر است!

واکسن آستراسکا

این واکسن در تاریخ 23 نوامبر اعلام شد.

تفاوت واکسن های تاج چیست؟

بر خلاف دو واکسن سنتی دیگر ، واکسن Astraska (آکسفورد) بر اساس ماده فعال AZD1222 ساخته شده است که مبتنی بر ویروس سرد شامپانزه ضعیف است. این ویروس نه تنها برای انسان کاملاً بی خطر است ، بلکه مسئول تحریک سیستم ایمنی بدن در برابر ویروس کرونا است.

اثر بخشی واکسن های Astrasca بسته به اندازه واکسن از 60 تا 91٪ است. واکسن هیچ عارضه جانبی قابل توجهی ایجاد نکرد.

هر کس در هر سنی می تواند آن را تزریق کند و نتیجه یکسانی را بدست آورد. نکته جالب در مورد واکسن آکسفورد این است که از شیوع همه گیر و میزان انتقال آن می کاهد.

هزینه آن بین 3 تا 4 دلار است ، بهتر از دو قبلی است ، حمل و نقل آن آسان است و می تواند تا 6 ماه در آن نگهداری شود. البته از حداقل تأثیر آن غافل نشوید! تا پایان سال 2020 ، این واکسن حدود 200 میلیون واحد تولید کرده است.

استراسنکا گفت که او در حال بررسی سود پس از پایان اپیدمی تاج است.

آیا مقاله ای دارید که فکر می کنید شایسته است در مجلات معروف علمی منتشر شود؟ از آنجا که حتی یک املا یا غلط املایی کوچک تمام تلاش شما را هدر خواهد داد ، ترجمه مقاله علمی خود را به متخصصان بسپارید تا آنها بتوانند آن را به زبان مورد نظر شما ترجمه کنند. بدون شک بهترین نتیجه را از بهترین و بهترین شیوه ها می گیرید: Transis یک بستر ترجمه آنلاین تخصصی است که به شما امکان می دهد از خدمات ترجمه فارسی به انگلیسی و همچنین خدمات ترجمه متن و مقاله ISI بهره مند شوید.

واکسن Biotech – Pfizer

در 9 نوامبر ، Pfizer موفقیت در تولید واکسن کرونا را اعلام کرد.

تفاوت واکسن های تاج چیست؟

این واکسن تا 90٪ موثر است و در گروه واکسن های mRNA قرار دارد. این دسته ها حاوی ماده ژنتیکی ویروس نیستند ، بلکه فقط کد ژنتیکی آن هستند. از آنجا که برای تولید این نوع واکسن ها نیازی به ویروس واقعی نیست ، میزان تولید آن به طور قابل توجهی بیشتر است. از طرف دیگر ، از نظر هزینه تولید ارزان تر از روش های سنتی است.

در هر صورت اثر این واکسن مشخص نیست ، به طور مثال نمی توان به طور دقیق گفت که آیا بدن از فرم شدید بیماری محافظت می کند یا خیر. واکسن Pfizer یک اشکال دارد ، باید در دمای پایین حدود 70- درجه نگهداری شود که انتقال آن آسان نیست.

این واکسن فقط برای افراد بالای 16 سال تأیید شده و هزینه آن 20 دلار است. Pfizer می خواهد از این طریق سود خوبی کسب کند. تا پایان سال 2020 ، حدود 50 میلیون واکسن تولید می شود.

آیا افراد مبتلا به ویروس کرونا باید واکسینه شوند؟

اگر فردی به بیماری کرونا ویروس قلب ، سرماخوردگی یا آنفولانزا مبتلا باشد ، نباید واکسینه شود. مردم باید منتظر بهبودی کامل باشند. این امر در مورد کسانی که با بیمار در کشتی مشغول هستند نیز صدق می کند. تا زمانی که فرد در معرض ابتلا به ویروس قرار دارد ، باید منتظر بماند و پس از این مدت می تواند واکسینه شود.

آیا می خواهید درباره زیست شناسی ، رویدادهای جهان و آخرین تحولات کرونا بیشتر بدانید؟ منابع محبوب خارجی را دنبال کنید. بیشتر مقالات معتبر و تأثیرگذار در مورد توسعه علوم به زبان انگلیسی نوشته شده اند.

دانشجویان زیست شناسی از جمله کسانی هستند که باید دانش خود را به روز نگه دارند. اگر مهارت کافی در زبان ندارید ، می توانید کار را به مترجمان متخصص بسپارید!

تفاوت بین یک مترجم متخصص زیست شناسی و یک مترجم عمومی در ترجمه خاص متون زیست شناسی روشن می شود. Transis در این مسیر با شماست و مقالات شما را به استاندارد بالایی ترجمه می کند.

چه کسی واکسن کرونا را دریافت نکرده است؟

چه کسی واکسینه نشده است به تشخیص پزشک بستگی دارد ، به عنوان مثال ، ممکن است از واکسیناسیون از افرادی که آلرژی دارند یا شوک آنافیلاکتیک قبلی دارند یا آلرژی شدید گرفته شود.

اگر شخصی قبلاً به بیماری هایی مانند دیابت یا سیستم ایمنی ضعیف مبتلا شده باشد ، باید فوراً واکسینه شود که این امر خطر بیماری شدید کرونا ویروس قلب را افزایش می دهد.

استفاده از واکسن کرونا برای زنان باردار هیچ اشکالی ندارد ، اما بهتر است ابتدا خطر را ارزیابی کرده و در صورت لزوم واکسینه شوید.

عوارض جانبی واکسن های کرونا چیست؟

بیشتر افراد عوارض جانبی خفیف تا متوسط ​​را تجربه می کنند. به عنوان مثال ، برخی از عوارض جانبی شامل تورم در محل تزریق ، سردرد ، سرگیجه ، سرما ، خستگی و تب است. این موارد در سه روز اول اتفاق می افتد و پس از حدود دو روز فروکش می کند. اگر این عوارض شدیدتر شود ، فرد باید با مرکز تزریق تماس بگیرد تا اقدامات بعدی برای درمان سریع انجام شود.

* گزارش تبلیغات