واردات نفت آلمان از روسیه متوقف شد

این گزارش شفاف می گوید که این اقدام آلمان علیرغم معافیت واردات نفت روسیه از طریق خط لوله از تحریم های اتحادیه اروپا صورت گرفته است. تحریم های اتحادیه اروپا که از 5 دسامبر اجرایی شد، واردات نفت روسیه از طریق دریا را ممنوع کرد، اما به کشورهای محصور در خشکی این اتحادیه اجازه داد به واردات نفت روسیه از طریق خط لوله ادامه دهند.

با این حال آلمان و لهستان اعلام کردند که واردات نفت روسیه از طریق خط لوله دروشبا را از اول ژانویه متوقف خواهند کرد.

تعلیق واردات نفت از طریق این خط لوله بر عملکرد پالایشگاه های شوت در ایالت های براندنبورگ، لوون و ساکسونی-آنهالت که سوخت شرق آلمان را تامین می کنند، تأثیر خواهد گذاشت.

خبرگزاری DPA گزارش می دهد که دولت آلمان اعلام کرده است که خوراک جایگزین برای این پالایشگاه ها فراهم کرده است.

دولت آلمان در ماه سپتامبر دارایی های غول نفتی روس نفت را مصادره کرد و کنترل پالایشگاه شود را به تنظیم کننده بازار انرژی این کشور واگذار کرد. شودت چهارمین پالایشگاه بزرگ آلمان است و 54 درصد آن متعلق به شرکت دولتی روسنفت است. این پالایشگاه که 90 درصد سوخت برلین را تامین می کند، نفت خود را از خط لوله دروشبا تامین می کند.

روسیه مدعی است که از آلمان و لهستان سفارش خرید نفت خام دریافت کرده است. نیکلای توکارف، مدیرعامل اپراتور خط لوله روسی Transneft ماه گذشته به رسانه های روسی گفت: این شرکت درخواست هایی برای خرید نفت خام از آلمان و لهستان دریافت کرده است.

بر اساس گزارش قیمت نفت، الکساندر نواک، معاون نخست‌وزیر روسیه هفته گذشته گفت که یافتن منابع جایگزین نفت و محصولات نفتی روسیه پس از اجرای کامل تحریم‌های اتحادیه اروپا دشوار خواهد بود.