هود خارجی بهتر از هود ایرانی است؟

هود آشپزخانه یکی از لوازمی است که به خوبی آشپزخانه را تهویه می کند. با خرید هود با مکش قوی می توانید آشپزخانه ای زیبا و خوشبو داشته باشید.

خیلی ها می خواهند بدانند که آیا هود خارجی بهتر از هود ایرانی است؟ در این مقاله با بررسی چند مدل هود ایرانی و خارجی به این سوال پاسخ خواهیم داد.

کاربرد هود در آشپزخانه چیست؟

هود آشپزخانه وسیله ای است که دود و بوهای ناشی از پخت و پز را به محیط بیرون جذب و هدایت می کند. از آنجایی که اجاق گاز برای پخت و پز و سرخ کردن غذا استفاده می شود، برای کارایی بهتر هود باید بالای اجاق گاز قرار گیرد.

با پیشرفت تکنولوژی، هود آشپزخانه نیز تغییرات زیادی کرده است. قدرت مکش هود معمولاً 3 یا 4 دور است. در برخی مدل ها قدرت مکش موتور تا 8 حالت می رسد اما این به معنای قدرت بالای کاپوت نیست. تفاوت این مدل ها با کاپوت 4 حالته این است که دور موتور به دو یا سه دور تقسیم می شود.

انواع هود آشپزخانه

هود آشپزخانه بسته به نوع و ظاهر نصب به 5 مدل تقسیم می شود.

هود اجاق گاز

هود این مدل از استیل یا ترکیبی از شیشه و استیل است که ظاهری شبیه قیف معکوس دارد و به دیوار بالای اجاق گاز متصل می شود.

هود دودکش معمولاً در آشپزخانه هایی که کابینت طبقه بالا وجود ندارد نصب می شود. برخی از فروشندگان این هود را هود تخت یا کلاسیک نیز می نامند.

هود مورب

تنوع هودهای مورب نسبت به هودهای شومینه ای بیشتر است، زیباتر هستند، نمای بیرونی این هود معمولا از شیشه یا ترکیبی از شیشه و استیل است، زیرا هود مورب در 45 درجه نصب می شود و مکش کمتری دارد.

جزیره هود

هود جزیره ای شبیه هود شومینه ای است با این تفاوت که به سقف متصل است. این هود برای آشپزخانه های بدون دودکش مناسب است.

هود توکار

هود مخفی یا توکار مدلی از هود است که در داخل کابینت نصب می شود بنابراین برای استفاده از این هود باید کابینتی متناسب با ابعاد هود بالای اجاق گاز داشته باشید. هود مخفی داخل کابینت مخفی بوده و شکل هود قابل مشاهده نیست.

هود آسانسور

مدل دیگر هود مخفی است که می توان آن را بالا یا پایین برد.

خرید هود استیل پرنیان را به دلیل تنوع بالای مدل های این هود پیشنهاد می کنیم.

هود خارجی بهتر از هود ایرانی است؟

در خرید هود به چه نکاتی توجه کنیم؟

قبل از خرید هود به این نکات توجه کنید تا بهترین هود متناسب با آشپزخانه خود را بخرید.

اندازه هود آشپزخانه چقدر است؟

اگر آشپزخانه شما بزرگ است، به خرید هودهای بزرگتر فکر کنید. هنگام برش هود باید به اندازه آشپزخانه و اندازه اجاق گاز توجه کنید، هود را با توجه به این دو مورد انتخاب کنید. هودی بخرید که تمام قسمت اجاق گاز را بپوشاند.

اگر فضای کوچکی دارید پیشنهاد می کنیم از مدل های هود مخفی استفاده کنید.

استفاده نکردن از هود تحت عنوان کمبود فضا برای سلامتی شما مضر است.

قدرت مکش هود

اگر زیاد آشپزی می کنید و غذای سرخ شده زیاد می خورید از هودهایی با قدرت مکش بالا استفاده کنید.

نوع تهویه هود

برخی از مدل های هود دارای مجرای خروج از هوا هستند اما برخی مدل ها پس از نظافت هوای آشپزخانه را به محیط باز می گرداند و در کل بد نیست بدانید که داکت هود کارایی بسیار خوبی دارد. پس اگر در آشپزخانه خود خروجی هوا دارید حتما این مدل هود را خریداری کنید.

سرعت هود فن

یکی از بهترین گزینه ها سرعت فن است. از فن برای تغییر مکش هود استفاده می شود. برای انتخاب بهترین هود ایرانی یا خارجی دور فن را در دور موتور بالا بررسی کنید. هرچه سرعت فن بیشتر باشد، میزان مکش بالاتر است. البته صدای کاپوت هم رو به افزایش است.

بهترین مدل هود آشپزخانه ایرانی

در بین مدل های هود ایرانی تعدادی مدل با کیفیت ارائه می شود که در اینجا به ارائه چند مدل می پردازیم.

هود شاهکار یکی از انواع هود با کیفیت و قیمت مناسب می باشد.

هود مدل مستر پلاس H911

این هود در سایز 90 سانتی متر تولید شده و طراحی منحصر به فردی دارد. هود H911 به صورت مورب نصب شده و قدرت مکش آن در حدود 900 متر مکعب است. این مدل یکی از هودهای با قدرت بالا و صدای کم می باشد.

  • جنس بدنه: فولاد، شیشه
  • کنترل از راه دور: ندارد
  • سنسور: ندارد
  • صفحه کلید: لمسی
  • طول: 90 سانتی متر
  • قابلیت نصب فیلتر ذغالی: دارد
  • قدرت مکش: 900 متر مکعب
  • نوع موتور: 3rpm
  • نوع عملکرد: برقی
  • نمایشگر: LCD

این هود دارای فیلتر آلومینیومی چند لایه می باشد. فیلتر آلومینیومی به راحتی با آب داغ و مواد شوینده شسته می شود و حتی می توانید آن را در ماشین ظرفشویی قرار دهید. استفاده از فیلتر آلومینیومی روی هود این مزیت را دارد که نیاز به تعویض ندارد.

هود مخفی مدل مستر پلاس H912

یکی از محبوب ترین مدل های هود، هود توکار است. این مدل از شرکت مستر پلاس ویژگی های خوبی دارد و یکی از بهترین مدل های هود مخفی می باشد.

  • جنس بدنه: استیل، شیشه مشکی
  • کنترل از راه دور: ندارد
  • سنسور: دود، بو، گرما، گاز
  • صفحه کلید: لمسی
  • طول: 75 سانتی متر
  • قابلیت نصب فیلتر ذغالی: دارد
  • قدرت مکش: 900 متر مکعب
  • نوع موتور: 4 دور توربو با 2 فن با روکش تفلون
  • نوع عملکرد: برقی
  • نمایشگر: ندارد

هود خارجی بهتر از هود ایرانی است؟

هود مخفی مستر پلاس در داخل کابینت تعبیه شده و مجهز به موتور قدرتمند بوده و قدرت مکش آن تا 900 متر مکعب در ساعت می باشد.

موتور هود H912 یک موتور سه سرعته و کم صدا با فن فلزی با روکش تفلون است.

این هود به رنگ مشکی ساخته شده و به دلیل راز و سادگی طرفداران زیادی دارد. نور این هود نوعی LED است و تنظیمات هود با استفاده از کیبورد لمسی و ریموت کنترل انجام می شود.

هود H912 75 سانتی متر است و از ویژگی های اصلی هود می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. مخزن نفت
  2. دودکش انعطاف پذیر
  3. درب شیشه ای با جک برقی اتوماتیک باز می شود
  4. پنکه فلزی با روکش تفلون
  5. صفحه نمایش ال سی دی

هود بیرونی عالی

با توجه به نوسانات بازار ارز، قیمت هود خارجی در بازار بیشتر از مدل های هود ایرانی است. اگر قصد خرید هود خارجی را دارید، می توان گفت که خرید هود آشپزخانه لتو نسبت به سایر مدل های هود خارجی مناسب تر است.

هود لتو به شرح زیر ساخته شده است

  • کاپوت مخفی
  • هود اجاق گاز
  • هود زیر کابینتی
  • هود مورب
  • جزیره هود

همانطور که گفتیم این هود یکی از برندهای خارجی و باکیفیت می باشد که به دلیل کیفیت خوب توانسته رضایت خریداران را جلب کند; بسیاری از افراد دوست دارند از لوازم جانبی خارجی استفاده کنند. هود لتو از ویژگی های خوبی برخوردار بوده و کیفیت قطعات به کار رفته در این هود مورد توجه کارشناسان اروپایی می باشد.

این هود در کشورهای ایتالیا، ترکیه و چین تولید و به کشورهای دیگر ارسال می شود. شرکت لتو در سال 1993 تاسیس شد و دارای طول عمر بسیار بالایی از محصولات خود می باشد.

هود مخفی لتو یکی از بهترین مدل های تولیدی این شرکت است که علاوه بر کیفیت، زیبایی زیادی نیز دارد. این هود قدرت مکش خوبی دارد و با قیمت مناسبی عرضه می شود.

هود مخفی مدل لتو H66

یکی از جدیدترین مدل های هود مخفی با ویژگی های زیر.

  • کنترل از راه دور: بله
  • سنسور: ندارد
  • صفحه کلید: لمسی
  • عرض: 29
  • قابلیت نصب فیلتر ذغالی: دارد
  • جنس: شیشه سفید
  • عرض: 75 سانتی متر
  • موتور: سه دور
  • مکش: 700 متر مکعب

قدرت مکش هود بسیار مهم است و توجه به زمان خرید حائز اهمیت است. هود لتو H66 دارای قدرت مکش 700 متر مکعب در ساعت و قدرت مکش مناسب برای بوهای نامطبوع می باشد.

این فیلتر هود از آلومینیوم 5 لایه ساخته شده است و می تواند ذرات چربی را جذب کند. این فیلتر به راحتی قابل شستشو و استفاده مجدد است.

همچنین می توانید فیلتر کربنی را روی هود لتو نصب کنید.

هود مخفی داخل کابینت قرار می گیرد که قابل رویت نیست اما کیفیت بدنه مهم است. بدنه این هود از فولاد و شیشه سکوریت ساخته شده است.

از آنجایی که این هود در داخل کابینت نصب می شود، باید ابعاد دقیق آن را بدانید.

  1. عرض: 29 سانتی متر
  2. طول: 75 سانتی متر

تنظیمات این هود با استفاده از صفحه کلید لمسی انجام می شود. لتو هود دارای ریموت کنترل نیز می باشد.

هود توکار لتو H47 یکی دیگر از مدل های هود مخفی لتو با کیبورد مکانیکی است.

هود اجاق گاز مدل لتو H60

یکی دیگر از مدل های قدرتمند هود لتو این مدل هود اجاق گاز است که به صورت عمودی روی اجاق گاز قرار می گیرد و می تواند دود و چربی را به خوبی جذب کند.

قدرت مکش هود لتو H60 750 متر مکعب در ساعت است و می توان گفت این هود قوی است. از دیگر ویژگی های این هود می توان به فیلتر سه لایه قابل شستشو و بدنه استیل اشاره کرد.

بهتر است قبل از خرید، اندازه هود شومینه را بدانید، زیرا باید محل نصب آن را مشخص کنیم. سایز هود 90 سانتی متر است. کلید تنظیم هود نیز مکانیکی است.

لتو زیر کابینت

هود زیر کابینتی لتو طراحی جدید و جالبی دارد، این هود به صورت کشویی طراحی شده و نسبت به مدل های دیگر فضای بسیار کمتری را اشغال می کند.

کاپوت زیر کابینت لتو مدل H45 یکی از این مدل هاست.

قدرت مکش این هود 500 متر مکعب بوده و دارای فیلتر آلومینیومی سه لایه است که در اندازه 60 سانتی متر می باشد. اگر آشپزخانه کوچکی دارید، این هود برای شما مناسب است.

پنل تنظیمات هود نیز مکانیکی است که در دسته مدل های هود بی صدا قرار می گیرد.

هود خارجی بهتر از هود ایرانی است؟

هود خارجی بهتر است یا هود ایرانی؟

مدل های خارجی و ایرانی از نظر کاربرد هود و ایمنی تفاوتی ندارند. کیفیت قطعات خارجی هود را می توان گفت عالی است اما در نظر داشته باشید که برخی از شرکت های ایرانی نیز از قطعات ساخت کشورهای اروپایی و تایید شده توسط کارشناسان اروپایی برای تولید محصولات با کیفیت استفاده می کنند.

مدل های متنوع هود ربطی به خارجی بودن و فرعی بودن ندارند. معمولاً انواع مختلفی از هودهای شیبدار در بازار وجود دارد.

قیمت هود خارجی

کاپوت خارجی نسبت به نمونه های ایرانی قیمت بیشتری دارد. اگر شما هم جزو کسانی هستید که گرانی هود خارجی را به دلیل کیفیت بالای آن می دانید، باید بدانید که نوسانات بازار ارز دلیل گرانی هود است.

کیفیت محصولات ایرانی در حد محصولات خارجی است.

گارانتی هود

نکته ای که در خرید هود باید به آن توجه کنید گارانتی هود است. خرید هود خارجی یا ایرانی فرقی نمی کند، گارانتی کالاهای فروخته شده به شرکت های سازنده و واردکننده این محصول از 2 تا 5 سال بازه زمانی مناسب می باشد.

هود را نصب کنید

نصب صحیح هود نیز بسیار مهم است. صرف نظر از اینکه چه مارکی از هود را برای خرید انتخاب می کنید، به روش نصب دقت کنید.

معمولا شرکت ها نماینده خود را برای نصب هود به محل اعزام می کنند، مدل هایی از هود نیز وجود دارد که در صورت عدم نصب نماینده شرکت امکان گارانتی گرفتن را از دست می دهند.

پیشنهاد می کنیم برای خرید هود به فروشگاه های معروف مراجعه کنید. در این فروشگاه ها می توانید انواع هود از برندهای مختلف را پیدا کنید و با قیمت های مناسب خرید کنید.

* گزارش تبلیغات