همه کالاهای مانده در گمرکات طی یک ماه آینده ترخیص می‌شود

در جلسه کمیسیون معادن صنعتی مجلس شورای اسلامی به میزبانی وزارت صنعت ، خبرگزاری آوای البرز به نقل از وزارت صنعت ، معدن و تجارت اظهار داشت: این یک سیستم جامع ثبت است ، موضوع سیستم آماری بانک مرکزی است و از هفته به هفته فقط به ارز یا ارز شخصی متقاضی بستگی دارد.

وی درباره سایر تصمیمات اعلام شده توسط رئیس جمهور تصریح کرد: از سال 1998 همه صادرکنندگان متعهد به ارز می توانند از نقطه واردات به تعهد خود نسبت به خود یا دیگران عمل کنند و این موضوع اعلام شده است.

وزیر صنعت گفت: اعلامیه دیگر رئیس جمهور جمهوری اسلامی تسریع در ترخیص مواد زائد در گمرک است. وی به شدت از این موضوع حمایت کرده است.

ترخیص 1.2 میلیون تن کالای باقی مانده در گمرک

بنادر و گمرکات کشور هشت میلیون و 300 هزار تن زباله داشت و از روز اعلامیه ، تیم وزارت صنعت یک میلیون و 200 هزار تن از این محموله ها تا آئین های شهید رجایی و امام خمینی (ره) داشت. حذف شده.

وی ادامه داد: 800 هزار تن کالای ترخیص مربوط به مواد اولیه و 400 هزار تن مربوط به مواد اولیه کارخانه ها و واحدهای تولیدی است.

وزیر صنعت اظهار داشت که چهار میلیون تن کالا ، خطوط تولید ، اجزا ، قطعات ، تجهیزات و مواد اولیه تولیدی مرتبط با گروه کالاهای 21 تا 24 نیز با همین سیستم از بین می رود.

وی اظهار داشت: باقی مانده مواد اولیه و اولیه در بنادر از جمله بندر انصالی ، بندر امام خمینی ، بندر امیرآباد و بندر شهید رجایی از بین می رود و ظرف یک ماه آینده وارد خط تولید و بازار کشور می شود و از این رو حسین تا پایان سال وارد خط تولید و بازار کشور خواهد شد. ما هیچ نگرانی در مورد کالاها و مواد نداریم.

امضاهای طلا را بردارید

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با بیان اینکه ما می خواهیم امضاهای طلا را حذف کنیم گفت: معاون برنامه ریزی و برنامه ریزی وزارت صنعت مسئولیت بررسی ، پیگیری و حل این موضوع را بر عهده دارد.

توانمند سازی استانها

وزیر صنعت ، معدن و تجارت در مورد این هیئت گفت: “هنوز هیچ وزارتخانه ای در این زمینه اقدامی نکرده است. تفویض اختیار بسیار گسترده خواهد بود.

وی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواست تا در انتقال اختیارات به استانها نظارت لازم و کافی را داشته باشند.

مقامات همچنین گفتند که عرضه محصولات فولادی در بورس اوراق بهادار “عرضه زیاد قیمت ها را کاهش می دهد و فولادسازان باید به عرضه محصولات در بورس اوراق بهادار تشویق شوند.

وی گفت: این قانون همچنین بر عرضه محصولات فولادی به بازار سهام تأکید دارد.

عرضه خودرو در بورس سهام

رسم حسینی گفت: عرضه خودرو در بورس سهام منوط به تولیدکنندگان خودرو و تأمین تقاضای بازار است.

وی در مورد تفکیک مسئولیت های وزارت صنعت و وزارت جهاد کشاورزی گفت: مباحث مربوط به توزیع و توزیع نهاده های دامی و صادرات و واردات محصولات کشاورزی بر اساس مصوبه ستاد دولت به وزارت جهاد کشاورزی ارائه شده است.

رسم حسینی افزود كه وزارت جهاد كشاورزی و وزارت صنعت بر خرده فروشی این محصولات نظارت دارند كه بازار عمده فروشی مرغ و تخم مرغ را تهیه و تنظیم می كنند.

انتقال آب خلیج فارس

وی در مورد برخی از پروژه های افتتاح شده در ماه های اخیر گفت: وزارت صنعت هفت سال پیش خط آبرسانی خلیج فارس و تصفیه آب دریا را آغاز كرد و افتتاح آن هفته گذشته واقعه بزرگی در تاریخ جمهوری اسلامی ایران بود.

رسم حسینی اظهار داشت: 305 کیلومتر از این خط به سیرجان رسیده و تا 22 بهمن ماه این خط آبرسانی به کرمان می رسد.

امید است با راه اندازی این پروژه بتوانیم 180 میلیون متر مکعب آب صرفه جویی کرده و حداقل 100 حلقه چاه در فلات مرکزی ایران را ببندیم و یا از آنها برای اهداف دیگر استفاده کنیم.

وزیر صنعت اظهار داشت: ما آماده استفاده از بخشی از این آب برای تزریق در آبهای زیرزمینی و ادغام با محیط زیست هستیم.

نمونه ای از این انتقال آب ، پروژه انتقال و شیرین سازی آب دریا عمان به استانهای خراسان جنوبی و خراسان رضوی است. این پروژه یکی از ابتکارات وزارت صنعت ، معدن و تجارت است و توسط مقام معظم رهبری و دولت پشتیبانی می شود.

وزیر صنعت ، معدن و تجارت در ادامه سخنان خود با بیان اینکه ما برای تکمیل و تأمین اعتبار پروژه های خود به دنبال روش های جدید تأمین مالی هستیم ، گفت: “ما بیش از یک تریلیون پروژه دامنه برای تأمین اعتبار داریم و به دنبال تأمین بودجه از روش های جدید مانند بورس اوراق بهادار هستیم. ما بازار سرمایه هستیم.

رسم حسینی اظهار داشت: با توجه به سهم 25 درصدی وزارت صنعت در بورس و بازار سرمایه ، ظرف یک ماه آینده این موضوع را نهایی می کنیم.

وی با بیان اینکه سیستم های الکترونیکی یکی از افتخارات وزارت صنعت برای جلوگیری از فساد ، رانت و امضای طلا است ، گفت: تکمیل این سیستم ها به پیش بینی های مختلف در بخش اقتصادی کمک می کند.

وزیر صنعت با بیان اینکه سامانه جامع تجارت باید توسط رئیس جمهور تا 29 دسامبر راه اندازی شود گفت: 75 درصد زیرساخت های این سیستم آماده شده و هماهنگی های لازم با نهادهای مربوطه انجام شده است.

رهاسازی مین های زندانی

رسم حسینی همچنین به آزادی معدنچیان زندانی اشاره کرد و گفت: سازمان کوچک صنعتی و صنعتی باید واحدهای تعطیل و غیرفعال را ببندد و آنها را به صاحبان آن تحویل دهد.

وی اظهار داشت که 11000 منطقه معدنی در این پروژه گنجانده خواهد شد که آزادسازی و به مدیران استانی تحویل داده می شود تا به مردم آنها منتقل شود.

بسته تبلیغاتی صادرات را ارائه دهید

وزیر صنعت نسبت به لزوم تهیه بسته مزایای سرمایه گذاری با پشتیبانی ستاد مالی دولت و حمایت رئیس جمهور پاسخ مجدد داد.

ارز 4200 تومانی آماده حذف است

رسم حسینی در پایان سخنان خود گفت: “ما می خواهیم 4200 واحد پول دامنه را از بین ببریم. اختلاف بین دولت و ارز آزاد پر از فساد است. دولت آماده است این ارز را در شرایط فعلی لغو کند.”

تنظیم بازار ، استفاده از مهارت های نخبگان و بخش خصوصی ، جلوگیری از طرح های متعدد ، تسهیل راه اندازی مشاغل و صدور مجوز ، سرمایه گذاری متعادل سازمان های توسعه در سراسر کشور ، به ویژه در مناطق کم درآمد ، مقررات زدایی ، واردات و صادرات مواد اولیه به کارخانه ها اصلی ترین موضوعات مطرح شده توسط نمایندگان مجلس در این نشست جلوگیری از سرمایه گذاری مجدد کالاهای مورد نیاز مردم و کارخانه ها در بنادر و گمرک بود.

223223