هشدار وزارت تعاون به خریداران مسکن!

به گزارش شفاف ، در اطلاعیه معاون وزیر تعاون وزارت کار آمده است که هرگونه فعالیت در بخش مسکن ، ثبت و تأیید مقامات ذیصلاح و رعایت کلیه مفاد قانون پیش فروش ساختمان 10 /12/2010 و قوانین اجرایی آن 1393.03 07 امکان پذیر است ، در غیر این صورت تخلف محسوب می شود.

بر اساس مشاهدات ، استعلامات ، مراجع کلی و گزارشات ، بر اساس گزارش معاون وزیر تعاون در وزارت کار ، برخی از تعاونی ها و اتحادیه های مدنی با ادعای مجوز از وزارت تعاون مشاهده شده. وابستگی خود را به وزارت کار ، رفاه اجتماعی ، راه و شهرسازی یا سایر نهادهای دولتی و دولتی اعلام می کند و واحدهای پروژه خود را از طریق تبلیغات در محل ، استفاده از تبلیغات افراد مشهور و سایت های فروش آنلاین مانند دیوار ، پیش فروش می کند. فضای مجازی و روزنامه های کثیرالانتشار. انجام می دهند.

در نتیجه این اعلامیه ، قانون ایمنی راه ها و مقررات اجرایی آن ، مصوب 10/10/2010 ، در 7/12/2010 برای هرگونه اقدام در ساخت واحدهای مسکونی و در منطقه پیش فروش در رعایت کلیه شرایط و ضوابط قابل اجرا ، از جمله مجوزهای وزارت راه و شهرسازی. اجازه انتشار آگهی های پیش فروش ساختمان ها بر اساس ماده 21 قانون پیش فروش از سوی وزارت شهرسازی صادر شده است. ماده 19 آیین نامه اجرایی این قانون و ماده 4 قانون ساختمان پیش فروش را رعایت می کند. باید حداقل 30 درصد در انجام تعهدات کلی خود پیشرفت داشته باشد.

طبق اعلام ، اتحادیه تعاونی تهران مسکو و اتحادیه تعاون مدنی تهران از طریق تحقیقات و بازدیدهای میدانی نه تنها از مراحل قانونی ساخت و پیش فروش واحدها پیروی نکردند ، بلکه ادعا کردند که دارای مجوز از وزارت از تعاونی ها به عنوان بخشی از طرح ملی مسکن نهادی برای اشتغال ، رفاه اجتماعی ، پیش فروش از طریق ثبت آگهی دهندگان و ثبت نام از طریق سایت http://etot.co انجام شد.