هشدار جیره‌بندی گاز در سوئیس

هشدار سهمیه بندی گاز در سوئیس

وزیر انرژی سوئیس از کمبود احتمالی عرضه گاز و در نتیجه سهمیه بندی مصرف آن خبر داده است.

خبرگزاری بارنا این خبر را منتشر کرده استسیموندا سوماروگا با اشاره به اینکه دولت نمی تواند تضمین کند که همیشه گاز کافی برای مصرف وجود خواهد داشت، تصریح کرد: مشاغل سوئیسی اولویت اول در جیره بندی انرژی در صورت کمبود عرضه هستند.

سوئیس کشوری محصور در خشکی است و گاز مورد نیاز خود را از طریق مراکز تجاری در کشورهای همسایه واقع در اتحادیه اروپا تامین می کند، بنابراین اختلال در تامین گاز در منطقه بر سوئیس نیز تاثیر می گذارد.

بر اساس آمارهای دولتی، تقاضای گاز این کشور نسبتاً پایین است و 15 درصد از کل مصرف انرژی سوئیس را تشکیل می دهد. حدود 42 درصد گاز برای گرم کردن خانه ها و بقیه در صنعت، خدمات و حمل و نقل استفاده می شود، با این حال، کشور همچنان به واردات نفت و گاز وابسته است.

به گفته سوماروگا، هیچکس نمی تواند تضمین کند که همه همیشه گاز کافی خواهند داشت.

اظهارات وی پس از آن بیان شد که دولت سوئیس برنامه‌هایی را برای رفع کمبود گاز طبیعی در زمستان امسال اعلام کرد و گفت در صورت ناکافی بودن سایر اقدامات، به جیره‌بندی انرژی روی خواهد آورد.

از آنجایی که سوئیس با کمبود گاز و برق مواجه است، مشاغل ابتدا انرژی مصرفی خود را سهمیه بندی می کنند.

وی افزود: ابتدا مصرف انرژی برای پله برقی ها یا تابلوهای نئون محدود می شود و دولت می خواهد بیشترین زمان مصرف خانوارها را در نظر بگیرد.

وزیر انرژی سوئیس از ایالت های این کشور خواسته است تا در توسعه انرژی خورشیدی، بیوگاز، بادی و برق آبی سرمایه گذاری بیشتری کنند.

ماه گذشته، آلمان، همسایه این کشور، فاز دوم طرح اضطراری گاز سه فازی این کشور را پس از قطع عرضه گاز روسیه از طریق خط لوله نورد استریم-1، پیش از اقدام دولت برای مصرف سوخت سهمیه بندی کرد.

انتهای پیام/