هشدار جدی پلیس به کسانی که دنبال جرائم سازمان‌یافته هستند

آوای البرز/گیلان جانشین فرمانده کل انتظامی کشور گفت: هشدار جدی می‌دهیم به کسانی که دنبال جرائم سازمان یافته هستند و از آن‌سوی آب‌ها هدایت می‌شوند و همچنین کسانی که اماکنی را به چنین مجرمانی اجاره می‌دهند. این افراد مجرم هستند و در صورت احراز چنین تخلفی اعمال قانون می‌شوند.

سردار قاسم رضایی امروز، ۱۷ خردادماه در حاشیه پنجمین کمیسیون عملیات فرماندهی انتظامی استان گیلان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: گیلان دارای جایگاه تاریخی بوده و دروازه تمدن به آسیای شمال است، این خطه در دوران انقلاب و دفاع مقدس نقش آفرینی مؤثری داشته و با تقدیم هشت‌هزار شهید نماد ارزش، تعلق خاطر به دین و نظام است و این مسیر الهی ادامه دارد.

جانشین فرمانده کل انتظامی کشور افزود: افتخار می‌کنیم خادم این نظام هستیم و این بالاترین توفیق است که ادامه دهنده راه شهدا از روحانی شهید سردار میزراکوچک خان تا شهدای انقلاب، دفاع مقدس، حرم و امنیت باشیم.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خدمت بیان کرد: مقام معظم رهبری در سخنرانی سالروز معمار کبیر انقلاب به شایستگی از شهدای خدمت یاد کردند، از دست دادن شاگردانی همچون شهدای خدمت برای ایشان بسیار سخت بود اما انقلاب اسلامی ماندگار است و ما وارث مسیر شهدای خدمت هستیم.

سردار رضایی با اشاره به عملکرد خوب فرماندهی انتظامی استان در ارزیابی‌ها، گفت: مجموعه فرماندهی انتظامی استان جزو برترین‌ها در همه حوزه‌هاست، در کلیه جرائم کاهش وقوع و در کنار آن افزایش کشف را شاهد هستیم که نشان دهنده فعالیت خادمان مردم در نیروی انتظامی استان است که توانستند رتبه‌های خوبی کسب کنند و این مسیر ادامه دارد.

جانشین فرمانده کل انتظامی کشور بیان کرد: گیلان همواره استان مهمانپذیری است و مسافرینی که به این استان سفر می‌کنند، در ساعات مختلف شبانه روز در حال تردد هستند لذا ساعت کاری کارکنان انتظامی در این استان شبانه روزی بوده و بیانگر حضور نیروی انتظامی در میدان است؛ برآوردها، نظارت و ارزیابی‌ها مبین این است که فرماندهان انتظامی استان صادقانه و خالصانه در میدان هستند.

وی ادامه داد: مردم شریف، مؤمن، انقلابی و متدین استان مکرر درخواست دارند که آرامش در استان با وجود مهمانپذیری بالا، باید استمرار یابد، لذا انتظار دارند که قوانین و شرعی و عرفی رعایت شود، ما هم تأکید می‌کنیم کسانی که وارد استان می‌شوند باید این مطالبه مردم گیلان را مورد توجه قرار دهند.

سردار رضایی بیان کرد: اجرای قوانین را مثل گذشته دنبال می‌کنیم و با برهم زنندگان نظم و امنیت مطابق قانون برخورد می‌کنیم، همه دستگاه‌ها مکلف هستند در کنار مجموعه انتظامی حضور یابند و بر اساس وظایف خود عمل کنند، اگر هم نیایند ما براساس وظیفه به تکلیف‌مان عمل می‌کنیم و با ترک فعل‌ها برابر قانون برخورد می‌شود.

جانشین فرمانده کل انتظامی کشور با اشاره به اجرای طرح‌های مختلف انتظامی و امنیتی، گفت: معتقدیم تهدید سخت دیگر بر نظام ممکن نخواهد بود اما تهدید نرم وجود دارد و ما هم هوشمندانه رصد می‌کنیم. مردم در اجرای «طرح نور» نمره بالایی به فرزندان‌شان در نیروی انتظامی دادند لذا علی رغم همه سختی‌ها به وظایف با شدت و دقت در چارچوب قانون عمل می‌کنیم. در استان گیلان طبق برآوردها اجرای طرح بسیار خوب بوده که استمرار خواهد داشت. 

وی افزود: با توجه به در پیش بودن فصل تابستان و اسقبال از حضور مسافران در سواحل و طرح دریا، باید دقت شود که همه حق بهره‌مندی دارند اما باید قوانین رعایت شود و مقتدرانه ناهنجاری‌ها را اعمال قانون می‌کنیم. در طرح دریا از همه ظرفیت‌ها خصوصا بسیج و بانوان بسیجی بهره‌مند می‌شویم.

سردار رضایی تأکید کرد: طرح دریا تعطیل‌بردار نیست و به جد پیگیری می‌شود، اگر رعایت نکنند حتما بازگردانده می‌شوند، با جرم مشهود فرقی نمی‌کند؛ در دریا یا ساحل برخورد می‌شود. هشدار جدی می‌دهیم به کسانی که دنبال جرائم سازمان یافته هستند و از آن‌سوی آب‌ها هدایت می‌شوند و همچنین کسانی که اماکنی را به چنین مجرمانی اجاره می‌دهند هم مجرم هستند در صورت احراز چنین تخلفی اعمال قانون می‌شوند زیرا نباید فضای مجرمانه در اختیار آنان قرار گیرد، اگر هتل، مهمانپذیر، رستوران، کافه و ویلا و غیره وجود دارد باید به درستی استفاده شود و با هرگونه عمل غیر قانونی و هنجارشکنی برخورد می‌شود.

جانشین فرمانده کل انتظامی کشور با تأکید بر اینکه با هنجارشکنان در سواحل برخورد قاطع می‌شود، تصریح کرد: افرادی که آزادی را به عنوان هرج و مرج جلوه می‌دهند، بدانند که هرج و مرج در جنگل، دریا، ساحل و غیره خط قرمز ماست زیرا این خطه متبرک به نام شهداست و هشت هزار شهید تقدیم نظام کرده است.

وی مقابله با سرقت، برخورد جدی با اراذل و اوباش، معتادین متجاهر از جمله عملکرد مؤثر پلیس گیلان است، گفت: وجود اتباع بیگانه غیرمجاز در این استان دیگر خط قرمز پلیس است، باید مردم هر کجا که اتباع غیر مجاز را دیدند گزارش کنند و افرادی که اتباع غیرمجاز را به کار گیری کنند آنها هم مجرم هستند.

سردار رضایی مقابله با مهمات، قاچاق، سلاح غیرمجاز را از دیگر وظایف پلیس دانست و بیان کرد: توصیه و تأکید می‌کنیم کسانی که سلاح غیرمجاز دارند به مراکز مربوطه تحویل دهند، همچنین با هرگونه قاچاق سلاح برخورد جدی می‌شود، کسانی که سلاح مجاز دارند اما استفاده غیرمجاز می‌کنند در مرحله اول مجوزشان باطل می‌شود.

جانشین فرمانده کل انتظامی کشور بیان کرد: گیلان از استان‌های با ترافیک سنگین است، لذا رعایت قوانین راهور بسیار اهمیت دارد و سبب کاهش تلفات و سوانح می‌شود.

انتهای پیام