نیم میلیون نفر در آلمان از عوارض بلندمدت کووید ۱۹ رنج می‌برند

شاف می گوید یک سال و نیم از فوران همه گیر تاج می گذرد. تاکنون ، 19 مورد مرگ ناشی از بیماری کوویید و میزان واحدهای مراقبت ویژه در بیمارستان که با این بیماران سروکار دارند ، شایع ترین است.

در آلمان ، جایی که این تعداد هفته ها در حال کاهش است ، زمان بررسی وضعیت بهبودی از کوید 19 است. افرادی که ماهها در دوره نقاهت به سر می برند هنوز از تأثیرات این بیماری رنج می برند و بر زندگی روزمره آنها تأثیر می گذارد.

وزیر تحقیقات آموزشی آلمان روز دوشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی دولت اعلام کرد که انتظار می رود از هر 10 نفری که از کوید 19 بهبود یافته اند یک نفر دچار عوارض طولانی مدت شود.

آنیا کارلیسک گفت: “برای آلمان ، این به طور متوسط ​​350،000 نفر است که رقم بسیار بالایی است.”

استفان شرایبر ، مدیر انستیتوی زیست شناسی مولکولی بالینی در کلینیک دانشگاه ایالتی اشلزویگ-هولشتاین ، در یک کنفرانس مطبوعاتی با وزیر آموزش و تحقیقات گفت که رقم واقعی می تواند بسیار بیشتر باشد.

شرایبر گفت: “اولین اطلاعاتی که از یک مطالعه میان مدت دریافت کردیم نشان داد که درصد افراد مبتلا به بیماری کرونا ویروس قلب شدید شش تا 10 ماه پس از بهبودی دو رقمی است.”

به گفته این کارشناس ، تأثیرات تاج بر روی این افراد چنان شدید است که یا نمی توانند کار کنند یا اگر کار کنند نمی توانند به طور م workثر کار کنند و کیفیت زندگی آنها به طور قابل توجهی تغییر می کند. شرایبر میانگین را 500000 تخمین زده است.

چرا برخی از افراد از عوارض مزمن کرونا ویروس رنج می برند ، در حالی که دیگران اینگونه نیستند؟

برای پاسخ به این س ،ال ، وزارت تحقیقات آموزشی آلمان 5 میلیون دلار در اختیار م institسسات تحقیقاتی قرار داد. به نظر وزیر تحقیقات ، این اولین قدم است ، زیرا تأثیر طولانی مدت آن بر سلامت عمومی کوید 19 دولت آلمان را با چالش جدی مواجه می کند.

وی گفت: “تعداد مبتلایان به بیماری مزمن کرونا ویروس قلب در آلمان از تعداد مبتلایان به برخی بیماری های شایع بیشتر است و دلایل این مسئله باید هر چه سریعتر روشن شود.” .

کوید 19 سردرد ، خستگی شدید ، مشکل در تمرکز و حدود 50 عارضه دیگر بهبود یافت. محققان هنوز در تلاشند تا قبل از نتیجه گیری نهایی در مورد شدت ویروس ، که هیچ ارتباطی با بیماری ندارد ، شواهد کافی جمع آوری کنند.

وزیر آموزش و تحقیقات آلمان 50 عارضه را “بسیار شخصی و گاه به گاه” توصیف کرد و از یک بیمار به بیمار دیگر متفاوت بود.

به گفته دویچه وله ، استفان شرایبر گفت ، اینها دیگر عوارض مزمن کوید نیستند ، بلکه یک بیماری جدید هستند. بعلاوه ، این عوارض به شدت بیماری کووید مربوط نیستند ، یعنی اگرچه بیماری شدید یا خفیف است ، اما این عوارض در برخی افراد رخ می دهد.

به گفته محققان ، هیچ دارو یا روش درمانی خاصی برای این عوارض وجود ندارد و در بیشتر موارد بیماران حتی نمی دانند که باید به چه پزشکی مراجعه کنند.

کشورهای دیگر با تجربه مشابه در این زمینه انگلستان هستند و اکنون کارشناسان و محققان در آلمان در حال آماده شدن برای پاسخ به این سوال در چندین پروژه مطالعاتی گسترده هستند.