نیروگاه برق‌آبی اصفهان از مدار خارج شد/ وضعیت بحرانی سد زاینده‌رود

نیروگاه برق آبی اصفهان از کار افتاده / وضعیت بحرانی سد سینده رود

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای اصفهان گفت: با توجه به کاهش حجم و حجم مخزن سد سینده رود، نیروگاه آبی سد سینده رود اصفهان از کار افتاده است.

به گزارش خبرگزاری آوای البرز؛ محمود چیتیان معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای اصفهان گفت: از روز چهارشنبه 29 مهرماه تنها نیروگاه برق آبی اصفهان به طور کامل از کار افتاده است.

وی با بیان اینکه با اجرای اقدامات و دستورالعمل های عملیاتی لازم، آب خروجی عاری از تلاطم است، تصریح کرد: با افت سطح آب سد سینده رود و از کار افتادن نیروگاه، آب مورد نیاز را تامین و آب را از دریچه های پایین دستی رها کنید. سد. در این راستا نمونه برداری برای آزمایش های مربوطه و کنترل کیفی به صورت روزانه انجام می شود.

با توجه به کمبود بارندگی در بهار سال آبی گذشته، تاخیر در بارندگی های سال آبی جاری و پیش بینی بارندگی از اواسط آذرماه، ذخیره سد سینده رود حدود 150 میلیون مترمکعب است. مدیریت این میزان آب را در بخش‌های مختلف سخت کرده است که به گفته کارشناسان زنگ تامین آب شرب اصفهان به صدا درآمده است.

اواخر شهریورماه امسال موسوی، مدیر سد و نیروگاه زاینده رود این موضوع را پیش بینی کرد و به آوای البرز گفت: در صورت بارندگی در پاییز، نیروگاه تعادل خود را از دست می دهد و آب رها نمی شود. خروجی آب از شیر تخلیه پایین دست از نیروگاه نیز عاملی در کیفیت آب است.

هفته گذشته ساسانی، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اصفهان نیز به آوای البرز توضیح داد که کاهش ذخیره سازی سد سینده رود تا آبان و آذر طبیعی است و با توجه به وسعت سد سینده رود، باید تمامی هزینه ها کاهش و سایر هزینه ها کاهش یابد. نمی توان کاهش داد و منطقی نیست که همه کمبودها در بخش کشاورزی رخ دهد.

وی تاکید کرد: در این صورت خروجی سد زاینده رود در آنلاین و آبان ماه تنگ می شود، از آذرماه انتظار بارندگی داریم و نگرانی ها در تامین آب شرب برطرف می شود.

انتهای پیام/





آیا این خبر مفید بود؟

بر اساس نتیجه 0 رای موافق و 0 رای مخالف