نیاز به سکونت حداقل ۲ میلیون نفر برای توسعه سواحل مکران



توسعه سواحل مکرون مستلزم مسکن برای حداقل 2 میلیون نفر است

وزیر راه و شهرسازی گفت:

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه نوسازی تجهیزات بندری در کشور در دستور کار وزارت راه و شهرسازی در سال 1401 قرار گرفت، اظهار داشت: در سال 1401 در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار گرفت. این وزارتخانه از برنامه ریزی برای ساخت دو شهر در امتداد سواحل مکران خبر داده است.


به گزارش خبرگزاری آوای البرز؛ رستم غازمی در گردهمایی سالانه مدیران سازمان بنادر و دریانوردی وی با اشاره به اهمیت بنادر در سیاست های توسعه راهبردی کشور گفت: تا سال 1401 باید نسبت به به روز رسانی تجهیزات مورد نیاز در بنادر اقدام جدی انجام دهیم. 6.7 میلیون TEU ظرفیت تخلیه و بارگیری در کشور داریم اما به دلیل استفاده نشدن تجهیزات در حال حاضر امکان تخلیه و بارگیری این میزان در بنادر کشور وجود ندارد.

وی با اشاره به صادرات حدود 25 میلیون تنی کالا، بر نقش بنادر در بهبود جابجایی کالا تاکید کرد. سنگ آهن او گفت: «اگر فقط نیمی از این می توانست از روسیه به هند صادر شود. روسیه ترانزیت، راه آهن به هند، مشکلات فرزندان ما را حل کند، 6، 7 میلیارد در سال دلار فقط از این طریق درآمد ما به نفع کشور خواهیم بود. . مشکلات ترانزیت به طور جدی در دستور کار است.

قاسمی با اشاره به اهمیت تمرکز بر توسعه سواحل مکرون افزود: برای توسعه سواحل مکرون حداقل 2 میلیون نفر نیاز به سکونت در این مناطق دارند که این انتقال جمعیت امکان پذیر است. در این راستا دو شهری را طراحی کرده ایم که در حال ساخت آن هستیم، یکی شهر برایس و دیگری شهر مکرون. با آرزوی موفقیت برای کشور

انتهای پیام/

بیشتر بخوانید:


ارز در

با دوستانتان به اشتراک بگذارید: