نگاهی به طبیعت مرموز و بکر نوشهر

بورنا می گوید نوشهر یکی از کوهستانی ترین شهرهای شمالی جهان است. طبیعت زیبا و دیدنی این مکان آن را به مکانی ایده آل برای گردشگران و طبیعت گردان تبدیل کرده است. از زیبایی های این شهر می توان به مجاورت این شهر با دریا و جنگل اشاره کرد. نشویل به دلیل شباهت آن به مرز ایران و شوروی ، مکانی ایده آل برای تجارت محسوب می شود. صنعت گردشگری در این شهر در حال رونق است. بسیاری از مسافران ویلا را برای اقامتی کوتاه اجاره می کنند و یا برای اقامت طولانی تر ویلا را در شهر خریداری می کنند. برای دیدن ویلا های مناسب می توانید اینجا کلیک کنید. جاذبه های طبیعی نوشر یکی از دلایل اصلی حضور گردشگران در این شهر است. اگر قصد دارید برای اولین بار از این آب و هوای شمالی بازدید کنید اما از جاذبه های طبیعی آن اطلاعی ندارید ، این مقاله را از دست ندهید.

نق زدن و ماهیت بدوی نوشر

تالاب ارواح

دریاچه شبح در فاصله 5 کیلومتری نوشهر در روستای چالندر واقع شده است. این دریاچه که به طور ناگهانی در میان انبوه درختان جنگل ظاهر می شود ، منظره ای تماشایی را برای تماشاگران ایجاد می کند. این دریاچه که روی تنه درختان مرده واقع شده است چیزی جز تصاویر خیالی از منظره طبیعی و نیگوان تولید نمی کند. درختان خشک و درختان مرده نیز شناخته می شوند. این دریاچه 700 متر طول و 300 متر عرض دارد. تالاب شبح در منطقه ای طبیعی واقع شده است. اگر با ماشین به این منطقه سفر می کنید ، انتظار می رود با حیات وحش روبرو شوید. با توجه به طبیعت باستانی منطقه ، وسایل نقلیه کمکی یا مناسب آفرود توصیه می شود. متاسفانه امکانات گردشگری در این منطقه ایده آل نیستند و گردشگران پس از بازدید از دریاچه مجبور به بازگشت به Na Now Shar هستند. در زمستان توصیه می کنیم تابستان و بهار از این منطقه دیدن کنید زیرا عبور از دریاچه دشوار است.

آبشارهای سانوس

یکی دیگر از جاذبه های شهر نوشهر ، آبشارهای سینوس است. این آبشار در روستای Sanos واقع شده است. در تمام فصول سال غرقاب است. آب از ارتفاعات زیاد روی سنگ ها می ریزد و به هزاران قطره تبدیل می شود. آبشارهای سانوس از چشمه ملک سرچشمه می گیرد که باعث غرش آن حتی در روزهای گرم تابستان می شود. به زبان محلی ، سانوس جایی است که درختان چنار رشد می کنند. این منطقه با درختان بلند چنار پوشیده شده است. اگر از مناطق شمالی گرم و مرطوب پرهیز می کنید ، منطقه سانوس را به شما پیشنهاد می کنیم. با توجه به آب و هوای کوهستانی ، این مکان برای اقامت در روزهای گرم سال ایده آل است. علاوه بر آبشارهای همیشه جاری ، غارهای طبیعی متعددی نیز در منطقه سانوس وجود دارد.

پارک جنگلی سینسیناتی

نوشهر به دلیل تنوع زیستی مشهور است. پارک جنگلی سیسانگان یکی از جذاب ترین و خوش منظره ترین تفرجگاههای شهر است. این پارک یکی از با ارزش ترین پارک های جنگلی است. این به این دلیل است که جنگل حفاظت شده زیستگاه حیوانات وحشی و گیاهان نادر است. هیچ گونه تجاوزی مانند قطع درختان ، هرس ، یا پرورش حیوانات و گیاهان وجود ندارد. درختان بلوط ضخیم و شمشادهای بلند پارک جنگلی سیسانکان این منطقه را بی نظیر کرده است. از دیگر جذابیت های این پارک جنگلی مجاورت آن با دریا و آب و هوای مرطوب است.

چشمه شیطان

شهر نشویل چشمه ها و آبشارهای زیادی دارد. یکی از این چشمه ها به چشمه شیطان معروف است که به عنوان جاذبه طبیعی نیز شناخته می شود. دلیل استفاده از کلمه “شیطان” در این چشمه به خاطر ابهت آن ، عمق نیم متر و طول 5 متر است. نمای هیولا بهار حتی خاص تر و زیباتر به نظر می رسد. آب معدنی موجود در این چشمه فواید بسیاری دارد. متاسفانه این منطقه از امکانات رفاهی کافی برای گردشگران برخوردار نیست.

دریاچه خسر نبی

نق زدن و ماهیت بدوی نوشر

دریاچه ها و آبشارهای زیادی در اطراف نوشهر وجود دارد که به طور جدی بر پایداری زیستگاه شهر تأثیر گذاشته است. دریاچه خسر نبی را بومیان نوشهر مقدس می دانند. این دریاچه توسط درختان بی شماری احاطه شده است و شاید سرسبزی منطقه دلیل اصلی نامگذاری آن باشد. این دریاچه به مساحت نیم هکتار و عمق 5 متر است.