نکاتی مهم برای تشخیص قالب بتن درجه یک – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش بازرگانی خبرگزاری آنلاین، قالب بتن اساسی ترین تجهیزات مورد نیاز برای بتن ریزی است. عوامل کیفی شامل اجزای قالب بتن، ورق های مورد استفاده در تولید، تسمه های مورد استفاده در قالب و کیفیت و نوع جوش قالب بتن می باشد. قالب بتنی Clarify کیفیت قالب بتن تاثیر مستقیمی بر نتیجه نهایی قالب گیری و بتن ریزی بعدی دارد.

بنابراین، اگر می خواهید قالب بتن با کیفیتی پیدا کنید، این مقاله را تا انتها بخوانید.

قالب بتن به چه معناست؟

قالب بتنی یکی از مواردی است که بیشتر افراد زمانی که می خواهند در مورد قالب و سازه های بتنی بیاموزند با آن مواجه می شوند. اما قالب فلزی به چه معناست؟ امروزه با توجه به مزایای فراوان سازه های بتنی، بیش از پیش شاهد پیشرفت آنها هستیم. از مزایای این سازه می توان به مقاومت و استحکام بالای آن ها اشاره کرد که مورد استفاده بسیاری از متخصصان این حوزه قرار می گیرد. برای ساخت این سازه‌های بتنی به فرم‌های مختلفی نیاز است و در بازار موجود است و یکی از رایج‌ترین، مقاوم‌ترین و بادوام‌ترین آن‌ها قالب بتنی است.

تفاوت قالب های فلزی بتن با سایر قالب های بتنی چیست؟

زمان مورد نیاز، نوع پروژه و هزینه های برآورد شده را می توان از عوامل موثر در انتخاب نوع سازه های بتنی دانست. به عبارت دیگر قالب باید در برابر فشار ناشی از ریختن بتن مقاومت لازم را داشته باشد و با توجه به نوع پروژه تغییر شکل ندهد. در مقایسه با چوب و سایر فرم ها، قالب های بتنی استحکام و مقاومت بیشتری دارند. در واقع می توان گفت قالب فلزی بتن ظرفی با شکل و فرم خاص است که برای ریختن و خشک کردن خمیر بتن از آن استفاده می شود.

استفاده از قالب های فلزی بتن عمدتاً برای دیوارها، پروژه های بزرگ فونداسیون، بزرگراه سازی و غیره استفاده می شود. زیرا با ویژگی هایی مانند مقاومت و استحکام بالا مقرون به صرفه است. هزینه بتن فلزی بر اساس کیلوگرم محاسبه می شود، یعنی وزن کل قالب باید محاسبه شود. لازم به ذکر است که قالب فلزی در مقایسه با قالب چوبی هزینه و وزن بیشتری دارد. قالب های چوبی اگرچه سبک هستند، اما نمی توان آنها را بارها استفاده کرد، ضعیف هستند و از نظر اقتصادی مقرون به صرفه نیستند.

ویژگی های قالب بتن بی کیفیت

در زیر مهمترین ویژگی های قالب فلزی با کیفیت پایین آورده شده است. دانستن این موارد و بررسی قالب خریداری شده می تواند از ضرر مالی جلوگیری کند.

نوع قالب فلزی بتن

نوع ورق قالب

کیفیت کمربند

کیفیت جوش و قلم جوش

اتصال دقیق قالب

کیفیت رنگ

حال به بررسی هر یک از موارد فوق می پردازیم.

نکات مهم برای شناسایی قالب بتن درجه یک

یافتن فرم بتن با کیفیت بالا

قالب های فلزی انواع مختلفی دارند. قالب لبه 5، قالب لبه 6، قالب پرتو، قالب ستون، قالب نیوجرسی و فرمت مدولار از انواع قالب های فلزی بتنی هستند که کیفیت هر کدام با دیگری متفاوت است.

از آنجایی که در ساخت جک های سقفی از لوله های مختلفی استفاده می شود، در ساخت قالب های بتنی از دو نوع ورق فولاد مبارکه و ورق استیل گارب استفاده می شود. کیفیت ورق فولاد مبارکه بالاتر از فولاد غرب بوده و سطح صافی دارد که باعث می شود قیمت قالب های بتن ساخته شده با ورق فولاد مبارکه نسبت به قالب های فلزی ساخته شده با ورق فولاد غرب بیشتر باشد.

کیفیت تسمه و اتصالات قالب از دیگر مواردی است که باید در نظر گرفته شود. استفاده از تسمه ای که نازک تر از استاندارد باشد یا از ورق بی کیفیت ساخته شده باشد می تواند در طول قالب گیری مشکلاتی ایجاد کند. در صورتی که اتصالات قالب ضعیف باشد، در هنگام بتن ریزی نمی توانند تنش را تحمل کنند و باعث از کار افتادن قالب می شوند.

در ساخت قالب های بتن با کیفیت از سه نوع جوش نقطه ای، جوش قوس الکتریکی و جوش co2 برای تحمل بالاترین فشار استفاده می شود. در بسیاری از کارگاه های تولیدی از جوشکاری CO2 اجتناب می شود، اما تاثیر زیادی بر کیفیت نهایی قالب دارد. مزایای جوشکاری Co2 به شرح زیر است:

استحکام و قدرت قالب بتن را بسیار افزایش می دهد

نفوذپذیری بالای آن عمق قطعه را پوشش می دهد

عدم تغییر شکل قطعه و جدا شدن تسمه های جانبی هنگام شکستن نقاط جوش

پس از جوشکاری نیازی به حذف ضایعات زیادی نیست

سرعت جوشکاری بالا

آخرین چیزی که بر کیفیت قالب فلزی بتن تأثیر می گذارد، رنگی است که برای رنگ آمیزی قالب استفاده می شود. می توان گفت در هر کارگاه تولیدی از انواع رنگ استفاده می شود اما این مورد به ظاهر پیش پا افتاده می تواند در خشک شدن بتن ها، استفاده طولانی مدت از قالب ها و استفاده مجدد از قالب های بتن موثر باشد.

اکنون که ویژگی های قالب های بی کیفیت را می دانیم و می توانیم قالب های باکیفیت را از قالب های بی کیفیت موجود در بازار تشخیص دهیم، وقت آن است که با کارگاه هایی که قالب های بتنی با کیفیت می سازند آشنا شویم.

نکات مهم برای شناسایی قالب بتن درجه یک

از کجا قالب های با کیفیت درست می کنند؟

بررسی میدانی و نزدیک قالب ها با رعایت چک لیست بالا و چند سوال از سازنده بهترین راه برای تعیین کیفیت قالب است. اما مطمئن ترین راه خرید از یک گروه تولیدی قابل اعتماد و پایدار است که به دلیل کیفیت در طول چندین سال فعالیت شناخته شده است. گروه تولیدی بنیامین علیخانی جدای از ساخت قالب های بتن باکیفیت، یکی از بزرگترین و معتبرترین گروه های تولیدی در ایران می باشد. جک سقفیحداقل هزینه قالب در اختیار مشتری قرار می گیرد.

این مطلب یک آگهی است و خبرگزاری آنلاین درباره محتوای آن نظری ندارد.