نژاد سگ دوبرمن پینچر (معرفی کامل)

دوبرمن پینچر

دوبرمن پینچر که به آن دوبرمن نیز می‌گویند، نژادی از سگ‌های کاری است که در آپولدا، آلمان توسط کارل فردریش لوئیس دوبرمن، جمع‌آورنده مالیات، نگهبان شب، سگ‌گیر و نگهبان یک پوند سگ در حدود سال 1890 توسعه یافت. سگی براق، چابک و قدرتمند که 24 تا 28 اینچ (61 تا 71 سانتی متر) ایستاده و 60 تا 88 پوند (27 تا 40 کیلوگرم) وزن دارد. دارای کت صاف کوتاهی به رنگ مشکی، آبی، حنایی یا قرمز است که روی سر، گلو، سینه، قاعده دم و پاها آثار زنگ زدگی دارد. این نژاد به نترس بودن، هوشیاری، وفاداری و هوش شهرت دارد.

آیا پینچرهای دوبرمن باید در قوانین مخصوص نژاد (“ممنوعیت پیت بول”) گنجانده شوند؟

دوبرمن پینچر

اینکه آیا شهرها باید قوانین مخصوص نژاد (BSL، یا “ممنوعیت لایحه گودال”) را برای سگ هایی مانند پینچر دوبرمن وضع کنند، بحث گسترده ای است. برخی BSL را راهی انسانی برای ایمن‌تر کردن جوامع از طریق ممانعت از مبارزه با سگ‌ها و پرورش سگ‌های خطرناک می‌دانند. دیگران استدلال می کنند که هیچ مدرکی وجود ندارد که BSL جوامع را ایمن تر می کند و قوانین دیگر موثرتر از قوانین گران قیمت و بحث برانگیز BSL هستند. برای اطلاعات بیشتر در مورد بحث ممنوعیت پیت بول، به ProCon.org مراجعه کنید .

دوبرمن پینچر ، نژاد کارسگ در آپولدا، آلمان، توسطکارل فردریش لوئیس دوبرمن، یک باجگیر، نگهبان شب، سگ‌گیر، و نگهبان یک پوند سگ، در حدود سال 1890. Doberman Pinscher سگی براق، چابک و قدرتمند است که 24 تا 28 اینچ (61 تا 71 سانتی‌متر) در قسمت پشتی ایستاده است. و وزن 60 تا 100 پوند (27 تا 45 کیلوگرم).

دارای کت صاف کوتاهی به رنگ مشکی، آبی، حنایی یا قرمز است که روی سر، گلو، سینه، قاعده دم و پاها آثار زنگ زدگی دارد. این نژاد به نترس بودن، هوشیاری، وفاداری و هوش شهرت دارد. شبیه نسخه کوچک شده دوبرمن پینچر، مینیاتور پینچر ، نژادی از سگ اسباب بازی است که منشا آن آلمان است و احتمالاً نتیجه تلاقی نژادهای پینچر آلمانی، داچشانند و تازی ایتالیایی است. نام پینچر هر گونه نژاد تریر مانند مو کوتاه را نشان می دهد .

تصور می‌شد که دوبرمن در طول مدتی که سگ‌گیر و نگهبان پوند بود، چندین نژاد از جمله روتوایلر ، ژرمن پینچر، تریرهای سیاه و قهوه‌ای مایل به زرد، وایمارنر و چوپان‌های مو کوتاه را برای توسعه این نژاد که برای اولین بار در سازمان ثبت‌شده به ثبت رسید، تلاقی کرد.

American Kennel Club (AKC) در سال 1908. Doberman Pinscher Club of America، سازمانی که به ترویج خلوص این نژاد اختصاص دارد، در سال 1921 در میشیگان تأسیس شد.جورج ارل سوم، دیپلمات آمریکایی که از سال 1935 تا 1939 نیز به عنوان فرماندار پنسیلوانیا خدمت کرد. پینچرهای دوبرمن در کارهای پلیس و نظامی (مانند ارسال پیام، پیشاهنگی و نگهبانی) و به عنوان سگ نگهبان و به عنوان سگ راهنما استفاده شده است. برای نابینایان .

مراقبت و نگهداری

Doberman Pinscher سگی پرانرژی و بزرگ است و به ورزش ذهنی و بدنی روزانه نیاز دارد – مانند دویدن طولانی یا بازی شدید برای حداقل یک ساعت در روز. آب و هوای معتدل را ترجیح می دهد و از بازیابی، شنا ، کشیدن و دویدن لذت می برد.

این نژاد در ورزش های سگ مانند چابکی، شوتژوند (مسابقه سگی که شامل حفاظت، ردیابی و اطاعت است)، ورزش رینگ، فریب دادن (جایی که سگ یک فریب مکانیزه پلاستیکی را تعقیب می کند)، کار بینی، ردیابی و غواصی در اسکله برتری دارد.

از آنجایی که دوبرمن پینچر نیز یک جامپر توانمند است، مالکان باید حیاطی با حصار خوب داشته باشند.

مراقبت از کت دوبرمن شامل مسواک زدن هفتگی یا دو بار در هفته همراه با استحمام گاه به گاه است. بستن دم (برداشتن قسمتی از دم) و بریدن گوش (برداشتن قسمتی از گوش) در برخی کشورها غیرقانونی است.

در مواردی که این روش‌ها مجاز هستند، دم‌ها باید ظرف سه روز پس از تولد بسته شوند و گوش‌ها کمی دیرتر بریده شوند و هر دو روش توسط یک دامپزشک مجرب انجام شود. گوش های بریده برای جلوگیری از عفونت و آموزش ایستادن گوش ها به مراقبت های بعدی و چسباندن قابل توجهی نیاز دارند.

دوبرمن ها در معرض نوع خاصی از نژاد هستندکاردیومیوپاتی متسع (DCM) که بر توانایی قلب برای انقباض صحیح تأثیر می گذارد که می تواند منجر به مرگ شود . آزمایش DNA برای ژن مرتبط با DCM در دسترس است، اما از هر دو مثبت کاذب و منفی کاذب رنج می برد. سگ‌های بین یک تا دو سال باید ارزیابی قلبی شامل الکتروکاردیوگرام و آزمایش مانیتور قلب هولتر را دریافت کنند.

دوبرمن نیز مستعد ابتلا استسندرم وابلر (که باعث فشردگی نخاع و گردن درد می شود)بیماری فون ویلبراند (vWD که منجر به خونریزی زیاد یا طولانی مدت می شود) ودیسپلازی هیپ . مانند سایر نژادهای بزرگ که مستعد ابتلا به دیسپلازی مفصل ران هستند، توله سگ ها باید از رژیم غذایی برای توله های نژاد بزرگ تغذیه شوند که سرعت رشد آنها را کاهش دهد.

خلق و خوی

خرید دوبرمن پینچر

دوبرمن پینچر جایگاه خود را به عنوان یکی از موثرترین سگ های نظامی و نگهبان خانواده در بین همه نژادها به دست آورده است. هشدار اما به طور کلی ساکت است و فقط در صورت نیاز زنگ هشدار را به صدا در می آورد. دانش آموز با استعدادی است که قادر به یادگیری کارهای پیچیده است که نیاز به یک مربی سگ کاربلد را دارد. سگ اگرچه نسبت به غریبه ها دوری می کند و نسبت به آنهایی که آنها را تهدید می کند سرسخت است، اما به طرز شگفت انگیزی نسبت به خانواده، دوستان و نگهبانان حساس و تظاهرکننده است.

با سایر حیوانات خانگی خانواده به خوبی کنار می آید اما می تواند نسبت به سگ های عجیب و غریب سلطه جو باشد. بازیگوش و بسیار پرانرژی است. (تعمیمات در مورد نژادهای سگ به خوبی تثبیت شده و به طور گسترده پذیرفته شده است، اما هر سگ ممکن است در رفتار با سایر نژادهای خود متفاوت باشد.)