نشانه‌های تازه‌ای از حیات در اتمسفر سیاره زهره

دیجیاتو نوشت ، این تیم مقاله ای دو صفحه ای در مورد تشخیص شیمیایی “فسفین” در فضای متراکم ونوس منتشر کردند. آنها معتقدند که فسفین توسط میکروارگانیسم هایی تولید می شود که در نوعی ارگانیسم بیگانه زندگی می کنند.

ستاره شناس دانشگاه کاردیف ، جین گریوز ، برای اولین بار در سال 2017 این ترکیب شیمیایی را روی ونوس شناسایی کرد. در مارس 2019 دانشمندان با استفاده از یک تلسکوپ قدرتمند در شیلی چنین یافته ای را تأیید کردند. آنها حدود 5 تا 20 میلیارد قسمت فسفین پیدا کردند که هزاران برابر جو زمین است. با وجود این ، تحقیقات آنها به دلیل انتشار ویروس کرونا و مدت زمان محدودی که زهره از افق زمین می گذرد متوقف شده است.

در حال حاضر دانشمندان نتوانسته اند هیچ میکروبی از ناهید جمع کنند و حتی قادر به عکاسی از آنها نیستند. محققان می دانند که نور به طور مداوم فسفین را تجزیه می کند ، بنابراین آنها باید دوباره پر شوند.

از لحاظ تئوری ، میکروارگانیسم ها می توانند این کار را انجام دهند ، اما برخی از دانشمندان هنوز متوجه نشده اند که فسفین توسط ارگانیسم های بی هوازی تولید می شود. در حال حاضر ، هیچ دانشمندی توضیح روشنی برای این موضوع ندارد.

اکتشافات جدید ستاره شناسان به تحقیقات در مورد حیات فرازمینی در ناهید دامن می زند. تا به امروز ، دانشمندان توجه زیادی به این سیاره نداشته اند و همچنین زندگی فرازمینی را کشف نکرده اند ، در واقع بیشتر تمرکز روی سفر به مریخ و سیاره سرخ است.

مدیر ناسا جیم بریدنشتاین در پاسخ به یافته های دانشمندان گفت: یافتن حیات در این سیاره باید در اولویت باشد. بریدنشتاین استدلال می کند که فسفین مهمترین موفقیت در زندگی فرازمینی بود. در گذشته این سازمان توسط چندین سازمان فضایی از جمله ناسا مورد تحقیق قرار گرفته است.

2121