نرم افزار خزانه داری (دریافت و پرداخت)

کلیه شرکت ها و سازمان های خصوصی و دولتی تاسیس و راه اندازی شده دارای سوابق مالی نقدی و غیرنقدی زیادی هستند. در گذشته برای مرتب سازی و مدیریت این وضوح از دفاتر کل ضخیم با مقادیر زیادی اطلاعات مالی مربوط به کلیه شرکت های ذینفع استفاده می شد. اما با توجه به اینکه در طول زمان، کلیه وجوه نقد و اسنادی که داوطلبانه دریافت و پرداخت شده اند قابل بهینه سازی و مدیریت نیستند. نرم افزار خاصی طراحی و ساخته شده است. یکی از بهترین نرم افزارهای کاربردی برای بهینه سازی و بهبود مدیریت اسناد نقدی، غیرنقدی، دریافتی و پرداختی در سازمان ها و شرکت های مختلف. خزانه داری (دریافت و پرداخت) است سیستم نرم افزاری خزانه داری نوعی سیستم مدیریتی است که با هدف بهینه سازی نقدینگی شرکت طراحی و ساخته شده است. این نرم افزار به گونه ای طراحی شده است که با بهبود و بهینه سازی نقدینگی شرکت، تاثیر بسزایی در کاهش ریسک مالی و عملیاتی یک شرکت داشته باشد. همچنین با توجه به اینکه از بروز خطا و خطرات مالی جلوگیری می کند، باعث افزایش قابلیت اطمینان واحد مالی و در نهایت کل شرکت و سازمان می شود. طراحی نرم افزار خزانه داری (دریافت و پرداخت) برای تعیین استراتژیک و برنامه ریزی بلند مدت و کوتاه مدت پروژه ها برای کل سازمان استفاده می شود. همچنین با توجه به گستردگی و طراحی منحصر به فرد خود، مزایا و قابلیت های بسیاری را در اختیار سازمان ها قرار می دهد که در این مقاله به آن ها می پردازیم.

نرم افزار خزانه (دریافت و پرداخت) چه فایده ای دارد؟

حجم زیادی از وجوه نقدی و غیرنقدی بین سازمان یا یک شرکت خصوصی و دولتی، بین شرکت‌های ذینفع و کلیه شرکای گروه رد و بدل می‌شود. به عنوان مثال، برای بهبود فرآیند فروش برای یک شرکت تولیدی، باید با شرکت های سازنده، فروش، خرید و فروش مواد اولیه ارتباط برقرار کرد. وقتی حجم خرید و فروش در یک شرکت یا سازمان زیاد باشد، مشخص است که نمی توان آنها را به صورت دستی بهینه و مدیریت کرد. با استفاده از نرم افزار خزانه (دریافت و پرداخت) می توان وجوه نقدی و غیرنقدی مورد استفاده در یک شرکت را تا حدودی مدیریت کرد. همچنین یکی از کاربردهای گسترده این نرم افزار این است که می توان از آن به صورت سفارشی با توجه به نیاز واحد مالی هر شرکت استفاده کرد. همچنین مدیران مالی می توانند گزارش های مالی لازم را در صورت نیاز و در صورت نیاز تهیه کنند. در بسیاری از موارد لازم است مدیران مالی گزارش مالی کامل و جامعی از این وجوه در کل سازمان داشته باشند تا تصمیمات مهمی اتخاذ و استراتژی های بلندمدت و کوتاه مدت تعیین شود. به همین دلیل یکی از مهمترین و مهم ترین کاربردهای نرم افزار خزانه (دریافت و پرداخت) این است که بتواند گزارش های مالی ماهانه، فصلی و سالانه تهیه کند. سپس آن را برای تمامی مدیران مالی، اعضای هیئت مدیره و سهامداران ارسال کرد. این عملکرد کمک می کند تا تمام برنامه های توسعه استراتژیک سازمان هدفمندتر و دقیق تر شوند. این گزارش‌های مالی برای بهینه‌سازی نقدینگی سازمان یا شرکت، مدیریت حساب‌های بانکی گروه، نظارت و مراقبت از سرمایه‌گذاری‌های بلندمدت و کوتاه‌مدت مربوط به شرکت، زمان استفاده و پرداخت، وام‌های داخلی و خارجی، و برای تهیه تعهدات مالی استفاده می شود. به عنوان مثال می توان با استفاده از نرم افزار خزانه (دریافت و پرداخت) گزارش مالی تهیه کرد و در صورتی که واحدی از شرکت قصد دریافت وام بلند مدت یا کوتاه مدت داشته باشد، گزارش های مالی مورد نیاز را تهیه و ارائه کرد.خرید و فروش نرم افزار (تجارت)از استفاده از کامپیوتر

مدیریت وجوه نقد (دریافت و پرداخت) با استفاده از نرم افزار خزانه

همانطور که در بند بالا اشاره شد یکی از کاربردهای اصلی نرم افزار خزانه داری مدیریت نقدینگی است. مدیریت نقدی به معنای مدیریت هزینه های پیش بینی شده برای استفاده در سازمان و شرکت است. تمرکز اصلی این بخش از سازمان، کارایی و بهینه سازی کلیه فرآیندها تحت مجموعه بخش های مالی است. به عنوان مثال با استفاده از نرم افزار خزانه (دریافت و پرداخت) می توان جریان نقدی ورودی به حساب های شرکت را مدیریت و کنترل کرد. برای اطمینان از اینکه نقدینگی شرکت کافی و مناسب است یا خیر؟ به طور کلی، وظایف اصلی مدیریت نقدینگی شامل موارد زیر است:

  • مدیریت ریسک
  • بهینه سازی جریان نقدی
  • فعالیت های عملیاتی
  • تحلیل استراتژیک
  • مدیریت اجرایی
  • مدیریت مالی

نرم افزار خزانه (دریافت و پرداخت) چه قابلیت هایی دارد؟

این سامانه منحصر به فرد علاوه بر کاربردهای ذکر شده از نرم افزار خزانه (دریافت و پرداخت) دارای قابلیت ها و ویژگی های منحصر به فرد دیگری از جمله:

  • امکان تعریف، ثبت و کنترل حقوق و دستمزد برای سازمان
  • و امکان پرداخت الکترونیکی… بدون محدودیت ریالی یا ارزی
  • امکان ثبت، کنترل و پردازش اطلاعات مربوط به اسناد دریافتی و پرداختی اعم از وجه نقد، دریافتی های نقدی، پرداخت ها و چک های اشخاص حقیقی و حقوقی.
  • امکان اطلاع رسانی به سازمان از لغو ضمانت نامه های امضا شده و پذیرفته شده در حین سازمان یا شرکت.
  • امکان ثبت و کنترل ضمانت نامه های مربوط به قراردادهای سازمان و شرکت با کلیه شرکت های تابعه و شرکا
  • کلیه برداشت ها و واریزها به حساب شرکت گزارش می شود
  • امکان گزارش کلیه معاملات نقدی از طریق وجه نقد، چک، سفته، اسناد رسید و پرداخت در شرکت وجود دارد.استفاده از کامپیوتر ارائه دهنده انواع نرم افزارهای مالی