نخستین کهکشانها مشت شان را برای جیمز وب باز می کنند

در این هفته، تیم عملیات جیمز وب برای راه اندازی ابزارهای NIRCam، NIRISS و NIRSpec چراغ سبز نشان داد.

ابزار NIRCam ابزاری در تلسکوپ فضایی جیمز وب است که دو کار اصلی دارد. این دستگاه به عنوان یک طول موج تصویربرداری از 0.6 تا 5 میکرون و به عنوان یک سنسور جبهه موج برای حفظ عملکرد یک آینه 18 قطعه ای به عنوان یک آینه واحد عمل می کند. به عبارت دیگر، این دستگاه یک دوربین است و برای ارائه اطلاعات برای تراز کردن 18 بخش آینه اولیه و همچنین یک دوربین مادون قرمز با 10 آرایه آشکارساز جیوه-کادمیم-تلوراید (HgCdTe) است که هر آرایه دارای رزولوشن 2048 2048 پیکسل است.

سنسور هدایت دقیق، تصویرگر مادون قرمز نزدیک و طیف‌نگار بدون شکاف (FGS-NIRISS) ابزاری در تلسکوپ فضایی جیمز وب (JWST) است که یک حسگر هدایت دقیق و ابزار علمی را با یک تصویرگر مادون قرمز نزدیک و یک طیف‌نگار ترکیب می‌کند. این ابزار که توسط آژانس فضایی کانادا (CSA) طراحی شده است، توسط هانیول به عنوان بخشی از پروژه بین المللی ناسا و آژانس فضایی اروپا برای ساخت یک تلسکوپ فضایی بزرگ مادون قرمز ساخته شده است. ابزار “FGS-NIRISS” نور را از طول موج 0.8 نظارت می کند. چهار حالت مختلف مشاهده تا 5.0 میکرون وجود دارد.

ابزار NIRSpec یکی از چهار ابزار علمی است که با تلسکوپ فضایی جیمز وب پرواز می کند. “NIRSpec” یک طیف سنج چند جرمی است و می تواند به طور همزمان طیف مادون قرمز نزدیک 100 جرم مانند ستاره ها یا کهکشان ها را با وضوح طیفی کم، متوسط ​​و بالا اندازه گیری کند. مشاهدات آن نیز در طول موج های 0.6 میکرومتر تا 5.0 میکرومتر انجام می شود. دارای مجموعه ای از دیافراگم ها برای طیف سنجی با وضوح بالا از منابع جداگانه و یک واحد میدان انتگرال (IFU) برای طیف سنجی سه بعدی. این ابزار توسط آژانس فضایی اروپا طراحی و توسط شرکت “آستریوم” ساخته شده است.

تلسکوپ فضایی جیمز وب بر کهکشان های اولیه تمرکز خواهد کرد

اعلامیه اخیر ناسا حاکی از آماده سازی حالت طیف سنجی با وضوح متوسط ​​(MRS) Miri و امکان به اشتراک گذاری داده های مهندسی مرتبط است.

اصطلاح “MIRI” مخفف “Mid-Infrared Instrument” به همراه “Medium Resolution Spectroscopy Mode” در “MIRI’s MRS” است.

آلوارا لابیانو و دیوید لو، محققین تلسکوپ فضایی می‌گویند: حالت MRS یکی از پیشرفته‌ترین حالت‌های ابزار تلسکوپ جیمز وب است که از یک طیف‌نگار میدانی یکپارچه تشکیل شده است که اطلاعات طیفی و مکانی را جمع‌آوری می‌کند. از بینایی

آنها افزودند که این طیف‌نگار «مکعب‌های داده» سه‌بعدی را ارائه می‌کند، که در آن هر پیکسل در یک تصویر حاوی یک طیف منحصر به فرد است. این طیف‌نگارها ابزار بسیار قدرتمندی برای مطالعه ساختار و دینامیک اجرام نجومی هستند زیرا مزایای تصویربرداری و طیف‌سنجی معمولی را با هم ترکیب می‌کنند.

ابزار MRS برای حفظ وضوح با تقسیم طول موج مشاهده شده بر کوچکترین اختلاف طول موج طراحی شده است. لو و لابیانو در این پست گفتند که این ابزار به اندازه کافی قدرتمند است که ویژگی‌های اتمی و مولکولی کلیدی را در محیط‌های مختلف مشاهده کند و می‌تواند انتشار هیدروژن از اولین کهکشان‌ها را با بالاترین قدرت خود مطالعه کند.

کیفیت تصویر و تراز مکانی برای MRS MIRI مشخص شده است

لابیانو می‌گوید این ابزار که به طول موج‌های طولانی‌تر تغییر می‌کند، خواص هیدروکربن‌های مولکولی را در کهکشان‌های غبارآلود مجاور و نشانه‌های طیفی درخشان عناصری مانند اکسیژن، آرگون و نئون بررسی می‌کند که می‌تواند به ما درباره خواص گاز یونیزه شده بگوید. او می توانست بگوید محیط بین ستاره ای.

آنها افزودند که MRS در نزدیکی زمین، نقشه هایی از ویژگی های طیفی ناشی از یخ آب و مولکول های آلی ساده را در سیارات غول پیکر در منظومه شمسی خودمان و در دیسک های سیاره ساز اطراف ستاره های دیگر تولید خواهد کرد.

به گفته لا و لابیانو، هنگامی که کیفیت تصویر و هم ترازی فضایی باندهای داده متعدد به خوبی مشخص شد، تیم ابزار MIRI برای کالیبره کردن پاسخ طیف‌سنجی دستگاه کار خواهد کرد که شامل چندین مرحله مانند محدود کردن طول موج و وضوح است. 12 و طیف مناسب. میدان دید اثر جیمز وب.

این دو دانشمند می گویند که ما وضوح طیفی استثنایی MRS را با استفاده از بخش کوچکی از طیف به دست آمده از مشاهدات مهندسی اخیر یک هسته کهکشانی فعال در هسته کهکشان سیفرت NGC 6552 نشان می دهیم. پس از آماده شدن، MRS نقش مهمی در برنامه های علمی، یکی از اولین مأموریت های تلسکوپ فضایی جیمز وب در خدمت نجوم، تنها چند هفته تا پرتاب خواهد داشت.

46