نحوه سرویس جدید استعلام چک‌های صیادی

سخنگوی قانون جدید چک “سرویس تحقیقاتی مبتنی بر اقلام اطلاعاتی” را توصیف کرد.

به گزارش آوای البرز ، به نقل از بانک مرکزی ، آمین نادعلی زاده اظهار داشت: از ابتدای سال جاری ، قانون جدید چک اجرا شده است. دارندگان چک های جدید ملزم به ثبت مشخصات چک در سامانه سید و تحویل چک به گیرنده “

وی افزود: با سرویس جدیدی که برای گیرندگان در نظر گرفته شده است ، افراد می توانند به وب سایت بانک مرکزی مراجعه کرده و استعلامات لازم را انجام داده و پس از تأیید ثبت شدن ، دریافت چک را ادامه دهند.

سخنگوی اجرای قانون چک جدید ادامه داد: در زمان تحویل و دریافت چک ، گیرنده چک می تواند از این سرویس استفاده کرده و مبلغ چک ، تاریخ و کد ملی و شناسه فیشینگ را درخواست کند.

وی گفت: پس از اطمینان از ثبت چک در گیرنده چک ، سپس می توان چک را در سیستم سید تأیید کرد. این سرویس بیشتر توسط شرکت های توزیع کننده ، بازاریابان و افرادی که چک های زیادی در طول روز دریافت می کنند ، استفاده می شود.

نادعلی زاده افزود: این سرویس در واقع یک پرس و جو سریع است که طی مبادله چک انجام می شود و برای اطمینان از ثبت چک صادرکننده است. برای استفاده از این سرویس ، افراد باید به وب سایت بانک مرکزی مراجعه کرده و در قسمت New Legal و قسمت Check Invest چک دریافت کنند.

انتهای پیام