نحوه ثبت نام وام بازنشستگان تامین اجتماعی

بازنشستگان واجد شرایط دریافت و ثبت نام وام 20 میلیونی کانون⁧ بازنشستگان تامین اجتماعی، می توانند با مراجعه به کانون های بازنشستگی هر استان یا شهرستان ، اقدام به ثبت نام برای دریافت این وام نمایند به عنوان مثال ساکنین سمنان، می توانند با مراجعه برای، درخواست ثبت نام وام خود را نیز داشته باشند.در این مرحله، متقاضیان، می بایست برای ثبت نام وام بازنشستگان تامین اجتماعی، تمامی اطلاعاتی که در فرم وام ضروری مستمری بگیران، نمایش داده شده است را به طور دقیق ثبت نمایند.

مراحل ثبت نام در سامانه وام بازنشستگان تامین اجتماعی | وام ۶ میلیون تومان یلدایی به کدام بازنشستگان تعلق میگیرد؟ - مکتوب نامه

افراد متقاضی، پس از تکمیل فرم وام ضروری مستمری بگیران، به طور کامل، می بایست جهت تکمیل ثبت نام خود، گزینه بازبینی اطلاعات را انتخاب نمایند.توجه داشته باشید، پس از ثبت نام در این سامانه، سازمان تامین اجتماعی، درخواست متقاضیان این وام را از طریق این سامانه، بررسی نموده و نتیجه آن، از طریق سامانه پیامکی تامین اجتماعی، به شماره تلفن همراه ثبت شده شما در سامانه ثبت نام وام بازنشستگان تامین اجتماعی، پیامک خواهد شد و نیاز به مراجعه حضوری به بانک و یا شعب سازمان تامین اجتماعی نمی باشد.

وام 20 میلیونی بازنشستگان تامین اجتماعی

سازمان تامین اجتماعی، در سال گذشته، مبلغ 12 میلیون تومان را جهت ارائه تسهیلات قرض الحسنه، برای بازنشستگان خود، در نظر گرفت و مبلغ این وام را برای سال 1402، 20 میلیون تومان اعلام شده است. لازم به ذکر است که مبلغ وام به ازای هریک از متقاضیان دریافت این تسهیلات، 20 میلیون تومان است. که این مبلغ، نسبت به مبلغ وام قرض الحسنه بازنشستگان در دوره گذشته، افزایش داشت.

همچنین، سازمان بیمه تامین اجتماعی، برای بازنشستگان و مستمری بگیران خود، هر ساله، مبلغی را بابت عیدی واریز می کند. برای راهنمایی بیشتر، در رابطه با میزان و زمان واریز عیدی برای بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان بیمه تامین اجتماعی، به لینک زیر مراجعه نمایید. دریافت مشاوره وام بانکی  از افراد متخصص  می تواند شما را از سردرگمی های مسیر رهایی بخشد تا با دیدی باز جهت اخذ وام مورد نیاز خود از منابع موجود اقدام کنید.

وام 100 میلیونی بازنشستگان تامین اجتماعی

طبق بخشنامه بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، وام 100 میلیونی بازنشستگان تامین اجتماعی، در سال گذشته، به تمامی مستمری بگیران و بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی، بدون داشتن ضامن، تعلق می گرفت که با توجه به عدم اعلام اخبار جدید از سوی دولت، در سال 1402 هم همینگونه خواهد بود.

متقاضیان، پس از اعلام دولت در ۱۴۰۲، جهت دریافت این وام، می توانند به شعب بانک های دولتی، از جمله بانک رفاه کارگران، مسکن، کشاورزی، ملی، ملت، توسعه صادرات، پست بانک، صادرات، تجارت، صنعت و معدن و قرض الحسنه مهر ایران مراجعه نمایند.

همچنین، بر اساس سال گذشته، شرایط دریافت و ثبت نام وام بانک رفاه به مستمری بگیران تامین اجتماعی و سایر بانک ها، برای بازنشستگان تامین اجتماعی، در سال ۱۴۰۲، به این صورت خواهد بود که طبق بخشنامه وزارت اقتصاد، بازنشستگان، جهت دریافت این تهسیلات تا سقف 100 میلیون تومان، تنها کافی است یک نامه کسر از و یک فقره چک و یا سفته ارائه کنند و در صورتی که قصد دریافت وام به مبلغ 50 میلیون تومان را دارند، می بایست، تنها یک نامه کسر از حقوق خود را به بانک، جهت تکمیل ثبت نام وام بانک رفاه به مستمری بگیران تامین اجتماعی و سایر بانک ها، بدهند.

افرادی که قصد بازنشستگی، در سازمان تامین اجتماعی را دارند، می بایست شرایط دریافت حکم بازنشستگی و حقوق بازنشستگی، از این سازمان را داشته باشند. برای راهنمایی بیشتر، در رابطه با نحوه بازنشستگی تامین اجتماعی، به لینک زیر مراجعه نمایید.

ثبت نام غیر حضوری وام ضروری بازنشستگان صندوق فولاد

در پی اعطای وای 20 میلیون تومانی به بازنشستگان، صندوق بازنشستگی فولاد خبر از فراهم شدن فرآیند ثبت نام غیر حضوری این وام برای بازنشستگان این صندوق خبر داد. متقاضیان لازم است با مراجعه به نشانی neservices.irsbf.ir اقدام به ثبت نام و درخواست وام نمایند. مبلغ این وام 20 میلیون تومان با کارمزد 4 درصد و اقساط 24 ماهه خواهد بود

برای دریافت این وام لازم است حساب حقوقی بازنشسته صندوق فولاد نزد بانک صادرات بوده و وی حداقل یک ماه از حقوق خود را از این صندوق دریافت کرده باشد. بانک صادرات پس از اعتبارسنجی های لازم و بر اساس لیست اعلامی صندوق، در تاریخ پنجم هر ماه، اقدام به پرداخت این وام به بازنشستگان معرفی شده از سوی صندوق خواهد کرد. افرادی که پیش از این از تسهیلات صندوق استفاده کرده باشند، اجازه ثبت نام مجدد ندارنثبت‌نام وام بازنشستگان از ۲۰ تا ۳۰ آبان‌ماه

پس از بازه زمانی اشاره شده به مدت ۱۵ روز مدارک متقاضیان مورد بررسی و وام به حساب افراد واریز می‌شود. تاریخ ثبت‌نام جدید مرحله پنجم وام ۲۰ میلیون تومانی بازنشستگان تامین اجتماعی اعلام شد.

علی دهقان‌کیا؛ رئیس کانون بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم با اشاره به فرایند ثبت‌نام و پرداخت وام بازنشستگان این سازمان اظهار کرد: تاکنون ۴ مرحله از وام ۲۰ میلیون تومانی به بازنشستگان تامین اجتماعی پرداخت شده است.

وی با اشاره به مرحله پنجم وام قرض‌الحسنه ۲۰ میلیون تومانی بازنشستگان تصریح کرد: بر اساس اعلام سازمان تامین اجتماعی در بازه زمانی بیستم تا سی‌ام آبان ماه فرایند ثبت‌نام به دو روش از طریق سایت کانون بازنشستگان و سایت سازمان تامین اجتماعی انجام می‌پذیرد و بازنشستگان متقاضی وام می‌توانند به صورت غیرحضوری به دو سایت اشاره شده مراجعه و فرآیند ثبت‌نام را انجام بدهند.

رئیس کانون بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی تهران ادامه داد: پس از بازه زمانی اشاره شده به مدت ۱۵ روز مدارک متقاضیان مورد بررسی و وام به حساب افراد واریز می‌شود.

دهقان‌کیا در پاسخ به این پرسش که آیا در سال آینده وام قرض‌الحسنه بازنشستگان افزایش خواهد یافت یا خیر گفت: احتمال افزایش این وام بسیار زیاد است چرا که شرایط اقتصادی و وضعیت زندگی سخت‌تر از گذشته شده و به همین جهت احتمال افزایش وام بازنشستگان زیاد است.

وی با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی بنا دارد امسال به ۴۰۰ هزار بازنشسته وام ۲۰ میلیونی پرداخت کند، گفت: تا امروز حدود ۱۶۰ هزار نفر از بازنشستگان در کل کشور و حدود ۱۹ هزار نفر از بازنشستگان در تهران وام ۲۰ میلیون تومانی خود را دریافت کرده‌اند.

رئیس کانون بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی تهران همچنین درخصوص اعزام بازنشستگان به مشهد مقدس اظهار کرد: طی برنامه‌ریزی اعلام شده از سوی این سازمان، امسال ۱۰۰ هزار نفر به سفر زیارتی مشهد اعزام می‌شوند که البته با توجه به محدودیت‌های اسکان، شاید این آمار تا پایان سال محقق نشود و کمتر از ۵۰ درصد از بازنشستگان بتوانند به این سفر اعزام بشوند مگر اینکه تمهیداتی برای افزایش هتل‌های اسکان از سوی مسئولان تامین اجتماعی در نظر گرفته شود.

آغاز ثبت‌ نام غیر حضوری وام ضروری بازنشستگان تامین اجتماعی

به گزارش ایسنا، در این مرحله، پس از بررسی و احراز شرایط متقاضیان، تعداد ۴۰ هزار فقره تسهیلات قرض‌الحسنه ۲۰۰ میلیون ریالی به بازنشستگان و مستمری‌بگیران وجد شرایط این سازمان که در مهلت مقرر در سامانه تسهیلات ثبت‌نام کنند، پرداخت خواهد شد.

مبلغ وام بازنشستگان تامین اجتماعی در سال ۱۴۰۲

به گزارش : اسفندیاری با اشاره به پرداخت وام قرض‌الحسنه از سوی سازمان تأمین اجتماعی به بازنشستگان خود اظهار کرد: سال گذشته مبلغ ۱۲ میلیون تومان به بازنشستگان واجد شرایط به‌عنوان وام قرض‌الحسنه با کارمزد ۴ درصد پرداخت می‌شد که با پیگیری‌های صورت‌گرفته امسال این رقم به ۲۰ میلیون تومان افزایش یافته است.

وی درخصوص نحوه ثبت‌نام و پرداخت وام قرض‌الحسنه به بازنشستگان گفت: بازنشستگان در هر استان و شهرستان می‌توانند با مراجعه به کانون‌های بازنشستگی اقدام به ثبت‌نام کرده و وام ۲۰ میلیون تومانی خود را دریافت کنند.

زمان ثبت نام وام بازنشستگان تامین اجتماعی

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی در ارتباط با زمان ثبت‌نام بازنشستگان جهت دریافت وام اشاره شده گفت: از اواخر خردادماه فرآیند ثبت‌نام بازنشستگان برای پرداخت وام ۲۰ میلیون تومانی آغاز می‌شود. شرکت توسعه تجارت آریا فردا دارای 18 سال سابقه کاری در خصوص مشاوره، تامین، تسهیل و اخذ وام‌های بانکی در کوتاه‌ترین زمان و با کمترین سود ممکن می‌ باشد.

وی در پاسخ به این پرسش که امسال چه تعداد از بازنشستگان تأمین اجتماعی از تسهیلات و وام اشاره‌شده بهره‌مند خواهند شد، خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی امسال قرار است ۵۰۰ هزار نفر از بازنشستگان از این تسهیلات بهره‌مند شوند.

ثبت‌نام وام بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی ۱۴۰۲ از طریق مراجعه به کانون‌های بازنشستگی و تکمیل فرم وام ضروری مستمری‌بگیران امکان‌پذیر است. از جمله شرایط دریافت این وام می‌توان به داشتن کارت عضویت کانون بازنشستگی تامین اجتماعی اشاره کرد.

مرحله جدید ثبت‌نام وام بازنشستگان تامین اجتماعی

به گزارش اخبار تامین اجتماعی: مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین‌اجتماعی با بیان اینکه طی مرحله اول «وام قرض‌الحسنه ۲۰ میلیونی» بازنشستگان تامین‌اجتماعی ۴۰ هزار نفر ثبت‌نام کردند و سهمیه‌ها به طور کامل در این مرحله پر شد، اعلام کرد: تلاش می‌کنیم اواخر تیرماه مرحله دوم ثبت‌نام وام قرض‌الحسنه باز شود.

محسن تقیانی، با اشاره به اینکه مرحله اول ثبت‌نام «وام قرض‌الحسنه» ۲۰ میلیونی بازنشستگان تامین‌اجتماعی طی توافقی که با بانک رفاه داشتیم به اتمام رسید، گفت: سهمیه ثبت نام این مرحله از وام برای ۴۰ هزار نفر بود که این افراد طی مرحله اول از طریق کانون‌های بازنشستگی، موفق به ثبت‌نام وام شدند و سهمیه‌ها به طور کامل در این مرحله پر شد.

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین‌اجتماعی درخصوص زمان مراحل بعدی توضیح داد: باتوجه به اینکه ارائه وام‌ها به صورت مرحله‌ای با بانک رفاه انجام و بخشی از اعتبارات توسط سازمان تامین اجتماعی و بخشی توسط بانک رفاه تامین می‌شود، این موضوع بستگی به طرفین دارد، اما قطعا طی سال ۱۴۰۲، حداقل ۳۰۰ هزار سهمیه برای وام قرض‌الحسنه به بازنشستگان تامین‌اجتماعی ارائه خواهد شد.

تقیانی درخصوص برخی اظهارات بازنشستگان تامین اجتماعی درباره اینکه هنوز برخی‌ها نتوانسته‌اند وام قرض‌الحسنه سال ۱۴۰۱ را دریافت کنند، بیان کرد: کسانی که ثبت‌نام آن‌ها در سامانه انجام و نهایی شده بود، وام خود را دریافت کرده‌اند، اما تعدادی بودند که به دلایلی مانند چک برگشتی، اطلاعات نادرست و یا مشکل مسدودی حساب ثبت‌نامی‌اشان نهایی نشده بود. این افراد برای سال جدید می‌توانند درخواست خود را ارائه کنند.

ثبت‌نام وام قرض‌الحسنه بازنشستگان تامین اجتماعی از ۲۷ خردادماه آغاز و ۳۱ خردادماه پایان یافت. مبلغ وام از ۱۲ میلیون تومانی که در سال گذشته پرداخت می‌شد، به ۲۰ میلیون تومان افزایش یافته است که این تسهیلات در این مرحله، به ۴۰ هزار بازنشسته تأمین‌اجتماعی پرداخت خواهد شد.