نحوه تشخیص عسل طبیعی از تقلبی – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش بازرگانی خبرگزاری آنلاین، یکی از دغدغه‌های بسیار زیادی از افراد در طول سال نحوه تشخیص عسل طبیعی از تقلبی است. به علت تقلب و کلاهبرداری هایی که در طول سال در تهیه عسل انجام می‌شود، دیگر مردم نمی‌توانند به راحتی و با اطمینان کامل عسل تهیه کنند. و همیشه مشکل این را دارند که چه عسلی طبیعی و چه عسلی تقلبی می‌باشد؟

امروز در این مقاله، آموزش تشخیص عسل طبیعی از تقلبی را خواهیم داد و برایتان خواهیم گفت که از کجا می‌توان این عسل هارا تهیه کرد / پس تا انتها همراه ما باشید…

عسل طبیعی چیست؟

شاید اصلاً بخواهید بدانید که عسل طبیعی چیست و به چه عسلی طبیعی می‌گوئیم. در جواب این سوال شما باید بگوییم که عسل طبیعی به شهد هایی از گل‌ها گفته می‌شود که زنبور پس از تغذیه از گیاهان الوان و گوناگون، آن را فرآوری و تغلیظ کرده و در کندو ذخیره کرده باشد.

نکته: اگر زنبورها بجای گل‌ها و گیاهان، از قند سفید، شکر و سایر شیرین کننده ها و آب میوه‌ها تغذیه کرده باشند، دیگر نمی‌توان به آن عسل، عسل طبیعی گفت.

آموزش تشخیص عسل طبیعی از تقلبی

راه‌های متعدد بسیاری وجود دارد که می‌توانیم عسل طبیعی را از تقلبی تشخیص دهیم. در ادامه این مقاله به صورت تخصصی انواع راه‌ها را بررسی خواهیم کرد. برخی از این راه‌ها عبارتند از:

۱. چسبندگی عسل

عسل‌های طبیعی را اگر کمی بین انگشتانتان قرار دهید تمایلی به چسبندگی ندارند. اما عسل‌های طبیعی به علت داشتن درصد بالایی از شیرین کننده ها، چسبندگی بالایی دارند!

۲. غلظت

عسل‌های طبیعی غلیظ هستند و اگر ظرف عسل را کنج کنیم طول می‌کشد تا از ظرف بیرون بیاید. اما عسل‌های تقلبی بسیار روان می‌باشند و غلظت کمی دارند.

۳. طعم و مزه

طعم و مزه عسل‌های طبیعی زود از دهان می‌رود و همچنین با تغییر دما و سرد و گرم شدن طعم از تغییر می‌کند. اما عسل‌های تقلبی به علت داشتن شیرین کننده‌های بسیار طعم آن در دهان می‌ماند.

۴. عطر و بو

اگر با تجربه باشید بسیار ساده می‌توانید عطر و بوی برگرفته از شهد گیاهان و گل هارا در عسل طبیعی تشخیص دهید. اما برعکس در عسل‌های تقلبی یا بدون بو می‌باشند و یا بوی ترشی و اسانس‌های صنعتی می‌دهند.

۵. گرم کردن

شما با گرم کردن عسل طبیعی کم کم مشاهده می‌کنید که عسل طبیعی کاراملی می‌شود. اما عسل تقلبی به علت داشتن شیرین کننده کف می‌کند و حباب حباب می‌شود.

۶. تست حلالیت

عسل طبیعی را اگر در آب بریزید زود حل نمی‌شود و توده‌هایی از عسل در آب باقی می‌ماند. اما عسل تقلبی به علت داشتن افزودنی‌ها در آب حل می‌شود.

۷. تست شعله

شما یک کبریت را به عسل آغشته کنید و سپس پاک کنید. اگر عسل شما طبیعی باشد، کبریت روشن می‌شود. اما اگر روشن نشود یعنی تقلبی است چون رطوبت زیادی دارند.

نحوه تشخیص عسل طبیعی از تقلبی

از کجا عسل طبیعی تهیه کنیم؟

همانطور که دیدیم روش‌های زیادی برای نحوه تشخیص عسل طبیعی از تقلبی وجود دارد و شاید برای شما در خرید عسل مشکل ساز باشد! به همین علت برخی فروشگاه‌های اینترنتی وجود دارند که شما می‌توانید برای خرید عسل طبیعی از آنها اقدام به خرید کنید.

فروشگاه اینترنتی عسلو، دیجی کالا، روستایی، کشمون، آهوتا، با سلام و… برخی سایت‌های معتبر برای خرید عسل طبیعی است.

محصولات فروشگاه اینترنتی عسلو

در فروشگاه اینترنتی عسلو www.Asalo.ir که به صورت تخصصی در زمینه فروش انواع عسل طبیعی به صورت مستقیم از زنبوردار فعالیت می‌کند، می‌توانید سفارش خود را به صورت آنلاین ثبت کنید و هر کجای ایران که باشید درب منزل تحویل بگیرید.

نحوه تشخیص عسل طبیعی از تقلبی

محصولات عسلو

در فروشگاه اینترنتی عسلو می‌توانید محصولات زیر را مشاهده و خرید کنید:

عسل کوهستان (گون)

عسل چهل گیاه

عسل مخلوط چهل گیاه و کوهستان

گرده گل ۲۵۰ گرمی

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری آنلاین در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

کارگروه تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تخصص در زمینه تحلیل‌های اقتصادی هستم. با استفاده از روش‌های پیشرفته تحلیل، تمام تلاشم را می‌کنم تا به شما تحلیل‌های دقیق و قابل اعتماد را ارائه دهم تا شما بتوانید در مورد مسائل اقتصادی تصمیم‌گیری کنید.