موافقت اوپک پلاس با ادامه افزایش تدریجی تولید/ نفت برنت از مرز ۸۱ دلار عبور کرد

به گفته شاف ، گروه اوپک پلاس ، در بیانیه ای که پس از مذاکرات آنلاین خود منتشر کرد ، برنامه تعدیل تولید را که قبلاً توسط وزرای اوپک پلاس مورد توافق قرار گرفته بود ، مجددا تأیید کرد و گفت که تولید را در ماه نوامبر به 400000 بشکه در روز افزایش می دهد.

نفت برنت امسال با 50 درصد افزایش به بیش از 80 دلار در هر بشکه رسید. با بهبود اقتصاد از همه گیری کووید 19 ، اختلال در عرضه و افزایش تقاضا از قیمت ها حمایت می کند. پس از آنکه اوپک پلاس اعلام کرد تولید خود را بیش از حد توافق افزایش نمی دهد ، نفت خام برنت به بالای 81 دلار در بشکه رسید.

نشست کمیته نظارت مشترک وزرای اوپک پلاس امروز پیش از نشست وزرای این گروه برگزار شد. کمیته نظارت مشترک وزیران اوپک پلاس در ماه نوامبر پیشنهاد کرد قرارداد فعلی برای افزایش تولید به 400000 بشکه در روز تمدید شود. کمیته ای که تحولات بازار را زیر نظر دارد هیچ قدرت اجرایی ندارد و فقط توصیه هایی به کابینه می کند.

در ماه جولای ، تولیدکنندگان اوپک پلاس با افزایش تولید به 400000 بشکه در روز تا آوریل 2020 موافقت کردند تا محدودیت باقی مانده از 5.8 میلیون بشکه پایان یابد.

منابع آگاه به اوپک پلاس گفتند که جلسه کمیته با توصیه به ادامه فعالیت گروه در سیاست تولید خود به پایان رسید.

یک منبع نزدیک به اوپک پلاس به رویترز گفت درخواست هایی از اوپک پلاس برای افزایش بیشتر تولید وجود دارد. ما از موج چهارم شیوع ویروس کرونا می ترسیم. هیچ کس نمی خواهد حرکت بزرگی انجام دهد.

به گزارش رویترز ، هفته گذشته در دیدار با محمد بن سلمان ولیعهد سعودی ، یک مقام دولت آمریکا وضعیت قیمت نفت را “نگران کننده” خواند. هند ، یکی از مصرف کنندگان عمده نفت ، همچنین خواستار عرضه بیشتر نفت از اوپک شده است.