مهمترین نکات در طراحی حرفه ای

به گفته آوای البرز ، برای به دست آوردن یک طراحی حرفه ای ، باید اصول و روش کار را بدانید. دوره آموزش از راه دور در سایت هنری ناهید بر اساس اولویت و تأخیر اصول طراحی یادگیری است. در این مقاله سعی خواهیم کرد چند نکته در مورد آن بگوییم.

یک طراح باید سعی کند دنیایی جدید خلق کند و ما را به دنیای بصری دیگری سوق دهد و روش جدیدی از دیدن را به ما بیاموزد. بنابراین ، هدف اصلی ایجاد توانایی طراحی با کمک دقت در فضای اطراف ، کاوش و کشف ویژگی های موضوع برای بیان ایده و ارائه مدل طراحی است.

مفهوم طراحی

طراحی قدیمی ترین شکل ارتباطات انسانی است. این روش 35000 سال قدمت دارد. انسان ها با استفاده از ابزارهای بسیار ساده ، اضطراب ذهنی خود را که پیروزی در برابر شکار و طبیعت بود ، موضوع حیوانات در دیواره غارها بیان می کنند. اهمیت نقاشی و نقاشی را برای برقراری ارتباط نشان می دهد.

فرهنگ لغت آن را به عنوان “برنامه ریزی” یا “برنامه ریزی” تعریف می کند. طراحی جامع و نظری در زمینه بصری اما ایجاد تصاویر عینی یا تجسم تصاویر ذهنی.

قدرت و حساسیت در طراحان حرفه ای دیده می شود

این به بینشی که انسان می بیند بستگی دارد. اما آنها چیزهای زیادی را نمی بینند یا همه مردم یک چیز را می بینند.آنچه که یک طراح حرفه ای را متمایز می کند نحوه دیدن آنهاست.

طراحان دقیق و حرفه ای پاسخ ساده و طبیعی دیدن و همچنین تشخیص ، مقایسه ، تفکر و اندازه گیری را انجام می دهند. اما ذهن در این مدت کوتاه تصاویر و اطلاعات را دریافت و ثبت می کند. بنابراین آنچه یک طراح حرفه ای را متمایز می کند ، توانایی وی در دیدن است.

طراح با طراحی مناسب و فلسفی به این حساسیت دست یافت. در واقع ، طراحی به ایجاد ارتباط بین چشم ، مغز و دست کمک می کند ، که از ویژگی های مهم طراحان حرفه ای است.

حساسیت بصری طراحان به پدیده های مختلف منجر به کشف قوانین ، نظم ریاضی و تناسبات در طبیعت شد. کشف یک نظم خاص در فضای اطراف ما ، نسبت دقیق بدن و طبیعت ، قوانین تغییر اندازه در فواصل زیاد و روش نمایش کوته بینی و به حداقل رساندن فقط با مشاهده دقیق پدیده های طبیعی طراحان می توانند سفارشی را پیدا کنند یا پیدا کنند که دیگران متوجه آن نشوند.

قاب

در یک کارگاه یا منظره سوژه در مکان واقعی قرار دارد ، اما هنگام طراحی ، سوژه باید در مکانی به نام قاب قرار گیرد ، زیرا فضای واقعی زیبا و جذاب است. اما هنگامی که در کادر محدود شد ، موضوع باید یک ترتیب مشخص داشته باشد.

ترکیب بندی فرآیند ایجاد نظم جدید در یک قاب و تنظیم عناصر تصویر در داخل قاب و پیروی از قوانین آن است.

یک طراح خوب و حرفه ای باید بداند چگونه عناصر تصویر خود را درون کادر مرتب کند تا چشم بیننده بتواند به کل قاب حرکت کند و با عناصر موجود در قاب و موضوع طراحی رابطه نزدیک برقرار کند.

رابطه سوژه با کادر و هماهنگی بین عناصر تصویر به اندازه سوژه و موقعیت آن در کادر بستگی دارد. یک طراح حرفه ای روش های مختلفی را برای ایجاد روابط هماهنگ در جعبه جستجو تجربه می کند.

قرار دادن سوژه در قاب ، فضا را به قسمت های منفی و مثبت تبدیل کرده است. با دانش مناسب ، توازنی بین اعضای ستاد ایجاد می شود تا موضوع متعادل شود. طراح باید تعادل بین وزن فضای مثبت و نیروهای داخلی و فضای منفی کار را برقرار کند.

خط

این قدیمی ترین ، حیاتی ترین و مهمترین عنصر طراحی است. این خط نه تنها بهترین ابزار برای ایجاد تصاویر واضح است که قابل مشاهده است ، بلکه به تجسم آنچه در ذهن طراح شکل می گیرد نیز کمک می کند.

ما از خط به سه روش در طراحی استفاده می کنیم:

  1. برای ترسیم خطوط مرزی
  2. برای ایجاد سایه روشن
  3. برای ایجاد بافت

ویژگی دیگر طراحان حرفه ای خط حسی خودشان است زیرا اصطلاحات در افراد متفاوت است. طراحان احساسات خود را به صورت آنلاین به دیگران منتقل می کنند و از این طریق می توانند کارهای هنرمندان را تشخیص دهند.

خطوط احساسی از خصوصیات آثار ون گوگ و خطوط آرام و گیرنده در آثار ماتیس تفاوت بین سبک و کار آنها را ایجاد می کند.

استفاده از خط و خوشنویسی و همچنین نحوه ارائه آن توسط هنرمندان مختلف منجر به ایجاد سبک ها و سبک های مختلفی در طراحی و نقاشی شد که به آن کیفیت خط نیز گفته می شود.

تعداد

ابعادی برای نشان دادن ارتباط موضوع در کادر. متداول ترین روش اندازه گیری استفاده از منطقه موضوعی به عنوان واحد اندازه گیری است. به طور کلی ، اندازه کوچک اندازه گیری اندازه بزرگ است. یعنی طول و عرض موضوع نسبت به یکدیگر است. از خطوط مرزی سوژه با لبه های اجسام برای اندازه گیری ابعاد طولی و افقی استفاده می شود.

سایت هنری ونوس + طراحی حرفه ای

مداد ساده ترین ابزار برای اندازه گیری است. طراح باید در یک موقعیت ثابت قرار داشته باشد ، مداد را در دست راست نگه دارد ، دست را از مفصل شانه به سمت مدل دراز کند و سپس یک چشم را ببندد و مداد را به لبه برساند تا مطابقت داشته باشد.

طراحی خطی از موضوعات مختلف

یک طراح خوب باید نقشه های مختلف خطوط را در موضوعات مختلف (منظره ، طبیعت آرام ، پرتره ، فرم) اجرا کند تا دست و بینایی را بصورت روزمره تقویت کند. با تغییر موضوع طراحی ، به این نتیجه می رسیم که برای اجرای طرح یا ایجاد ترکیب به روش های جدید و تلاش های جدید نیاز داریم. هر بار که طراحی دوباره شروع می شود و مسیر جدیدی را طی می کند ، اما نتیجه متفاوت است.

سایت هنری ونوس + طراحی حرفه ای

حجم نمایی و عمق نمایی

درک انسان از جهان پیرامون ، محیط و اشیا three سه بعدی است. هنگامی که ما طراحی می کنیم ، تصویر بر روی یک سطح دو بعدی شکل می گیرد. انسان همه چیز را با کمک تجربیات زنده و واقع گرایانه از حجم تصویر ساده درک می کند.

در طراحی خطی ، با کشیدن یک خط به دور اشیا ، شکل یا حاشیه خاصی به عنوان یک سطح دو بعدی نشان داده می شود.

طراحان از دوره های مختلف سعی کردند اندازه اشیا و عمق فضا را روی یک سطح دو بعدی نشان دهند. آسانترین راه برای درک عمق تصویر قرار دادن دو شکل در مقابل یکدیگر و پشت سر هم است تا فاصله و نزدیکی آنها را احساس کنیم.

دو روش اصلی برای ایجاد حجم نمایی و عمق نمایی وجود دارد. طراحان حرفه ای باید توجه ویژه ای به این موارد داشته باشند. این دو روش عبارتند از:

  1. قوانین سایه روشن و حجم
  2. قوانین دیدگاه

در سایت Venus Art ، هر 5 دوره طراحی فوق از صفر تا صد آموزش داده می شود. در این مقاله سعی شده است نکاتی در مورد طراحی حرفه ای به شما ارائه شود. شما می توانید تصمیم بگیرید که آیا برای آموزش بیشتر باید در دوره ای شرکت کنید یا دانش شما کافی است. ما امیدواریم که شما یک طراحی حرفه ای داشته باشید. موفق باشید!