ممنوعیت واردات، باعث افزایش قیمت برنج در ماه های آینده می شود – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

خبرگزاری مههر ، مهرداد جمال ، به نقل از صدا و سیما ارونقی اضافه: بر اساس قانون منع واردات فصلی و ترخیص کالا از گمرک برنج هر ساله از ابتدای آگوست تا پایان نوامبر همان سال ممنوع است.

وی ادامه داد: کالاهای برنجی در بنادر و گمرکات کشور است بر اساس این رقم 37000 تن است و فقط 15000 تن بار برنج از 22 کشتی موجود است ، در حالی که هیچ یک از 26 کشتی منتظر تخلیه در لنگرگاه 26 کشتی محموله برنج ندارند.

ارونقی میزان ترخیص برنج وارداتی از ابتدای سال جاری تا 6 ژوئیه 86000 تن به ارزش 78000 دلار بود که 69 درصد از نظر وزنی و 69 درصد از نظر ارزش کاهش داشت. .

معاون فنی گمرک افزود: در حال حاضر طبق دستور ستاد تنظیم بازار ، ممنوعیت طولانی مدت شالیزار در حال اجرا است ، اما گمرک مجاز است تا تاریخ 22 ژوئیه صادرات برنج قبض انبار را تسویه کند. ثبت نام صادر شده است.

ارونقی در گمرک ، فقط یک کشتی می تواند تا 22 ژوئیه به کشور برسد. صاحبان حدود دوازده کشتی که طبق قانون منع واردات فصلی به هند و پاکستان صادر می شدند ، به ایران برده شدند و پس از رفع ممنوعیت طولانی مدت ، کشتی به بندر شان می رسید ، در نتیجه ، ، صادرات برنج شان می تواند به مدت 4 ماه در انبار گمرک ذخیره شود و باعث خسارت شود.

وی اظهار داشت: ما نگران این هستیم که اگر ممنوعیت شلتوک هر از گاهی تغییر نکند با کمبود شالیکاری و افزایش قیمت این کالاهای وارداتی در آینده نزدیک روبرو خواهیم شد.