معیارهای فیلم خوب از نظر هوش مصنوعی

فناوری‌های جدید به‌ویژه هوش مصنوعی ماهیت فرآیندهای آفرینش هنری را تغییر داده است و همین امر باعث گسترش کاربردهای هوش مصنوعی در هنر شده است. تأثیر هنر از فناوری جدید، به ویژه هوش مصنوعی، به طور مداوم در حال افزایش است، این روند در حال رشد است. این ارتقا قابلیت ها و قابلیت های جدید زیادی را برای کاربران به ارمغان می آورد.

اگرچه رایانه ها نقش مهمی در پیشرفت فعالیت های خلاقانه مانند سینما، موسیقی، معماری، هنرهای تجسمی و سایر زمینه های هنری داشته اند، اما محققان این حوزه معتقدند که باید روابط قوی تری بین رایانه و خلاقیت هنری هدف گرفت.

یکی از فناوری های جدید ارائه شده بر اساس هوش مصنوعی ChatGPT است که توسط گروه OpenAI منتشر شده است. ChatGPT یک چت بات و ابزار زبان طبیعی است که توسط فناوری هوش مصنوعی پشتیبانی می‌شود و به کاربران اجازه می‌دهد با ربات صحبت کنند و سؤال بپرسند.

برای استفاده از این امکان جدید به سراغ ربات ChatGPT رفتیم و از آن ها خواستیم 10 فیلم برتر تاریخ سینما را انتخاب کنند. در مقاله از سایت خبری پارت نیوز می توانید پاسخ ChatGPT به سوالات بالا را به ترتیب اهمیت مشاهده کنید:

10 فیلم برتر تاریخ سینما از نظر هوش مصنوعی:

1. «پدرخوانده» به نام فرانسیس فورد کاپولا

2. رستگاری در شاوشنک از فرانک دارابونت

3. پدر خوانده فرانسیس فورد کاپولا 2

4. “شوالیه تاریکی” کریستوفر نولان

5. «دوازده مرد خشمگین» ساخته سیدنی لومت

6. استیون اسپیلبرگ “فهرست شیندلر”

7. ارباب حلقه ها: بازگشت پادشاه پیتر جکسون

8. کوئنتین تارانتینو «داستان عامه پسند».

9. «فارست گامپ» نوشته رابرت زِمکیس

10. Wars Star: The Empire Strikes Back اثر ایروین کرشنر

و این در حالی است که تعیین بهترین فیلم و سریال ایرانی تاریخ سینما امری نسبی است و به دلایل فرهنگی، هنری، تاریخی و حتی شخصی می تواند با یکدیگر متفاوت باشد. اما در طول سال‌های متمادی که سینماتوگرافی هنری مانند تصویر متحرک بود، فیلم‌های بزرگ بسیاری ساخته و حفظ شده‌اند. همچنین همیشه فیلم های جدیدی ساخته می شود که ممکن است در آینده در لیست بهترین فیلم ها قرار بگیرند و با این لیست متفاوت باشند.