معضلات ناشی از قطعی گاز برای مبارزان صف اول تحریم جدی است

مدیرعامل پتروشیمی پردیس با اشاره به گازرسانی شرکت های پتروشیمی به خبرنگاران گفت: در برهه ای که کشور ما با سخت ترین تحریم ها دست و پنجه نرم می کند ، شرکت های پتروشیمی پیشتازان جنگ در اقتصاد ایران هستند. آنها توانستند ارز مورد نیاز کشور برای تأمین کالاهای حیاتی را تأمین کنند.

غلامرضا جمشیدی ، یکی از پرکاربردترین نهاده های کشاورزی و یکی از مهمترین نهاده های کشاورزی ، گفت:

صادرات محصولات پتروشیمی این محصول استراتژیک بیش از یک پنجم صادرات پتروشیمی کشور را شامل می شود که معادل 7.2 درصد ارزش سبد است.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی پردیس ، بزرگترین تولید کننده آمونیاک و اوره در خاورمیانه اذعان دارد: مجتمع پتروشیمی پردیس سالانه بیش از 5 میلیون تن محصول تولید می کند که 3 میلیون و 225 هزار تن آن اوره کشاورزی است.

این شرکت متعهد به تحویل یک میلیون و 168 هزار تن اوره به شرکت خدمات پشتیبانی کشاورزی و اتحادیه تعاون روستایی در سال 1399 است. بیشتر این موارد مصوبات هواشناسی و ماهانه است. و شکل وی افزود: از طرف دیگر ، طبق توافق وزارت دفاع و وزارت جهاد کشاورزی ، برنامه و سازمان بودجه ، پتروشیمی پردیس موظف است 500 هزار تن اوره برای واردات لوبیای سودا تهیه کند که 200 هزار تن آن باید تا پایان سال جاری تکمیل شود. رساندن.

مدیرعامل پتروشیمی پردیس با اشاره به مشکلات ناشی از اختلالات گاز در صنعت پتروشیمی گفت: شرکت های استراتژیک مانند پردیس که نقشی اساسی در تأمین امنیت غذایی مردم دارد در اختلالات گاز با مشکلات زیادی روبرو می شوند که باعث کاهش تولید و تأخیر در تأمین می شود. وقتی کشاورزان به کود نیاز دارند ، بخشی از آن ناتوانی در انجام تعهدات خارجی و از دست دادن مصرف کنندگان است.

مباحث دیگر مانع اجرای تفاهم نامه بین برنامه و سازمان بودجه ، وزارت دفاع و وزارت جهاد کشاورزی در زمینه جهاد است ، بر این اساس که صادرات اوره و واردات خوراک سویا می تواند باعث تصفیه و آسیب عمده به تجهیزات شود. شرکت پتروشیمی پردیس جلوی این امر را می گیرد. وی گفت: اعمال محدودیت های گسترده در تأمین گاز طبیعی در حال تحت تأثیر قرار دادن شرکت های وابسته به گاز در ایام سردتر سال است. استراتژی مناسبی برای غلبه بر این بحران با اولویت دادن به صنایع متناسب با نقش و نیازهای استراتژیک کشور اتخاذ شده است.

223229