معرفی 5 مورد از بهترین نوشیدنی های گیاهی که به خواب راحت کمک می کنند

تحقیقات جدید حاکی از آن است که خواب خوب و استراحت یکی از مهمترین عوامل سالم ماندن است. افرادی که خواب کافی ندارند و می توانند مشکلات خلقی داشته باشند ، دچار اضافه وزن شوند و در نهایت دچار مشکلاتی مانند دیابت نوع 2 شوند. وضعیت کنونی جهان به این صورت است که استرس پس از یک بیماری همه گیر بالا است و افزایش می یابد. به همین دلیل بسیاری از افراد از بی خوابی یا بی خوابی رنج می برند. اگر شما هم جزء این افراد هستید ، خوب است با 5 چای گیاهی گیاهی و اسانس که به شما کمک می کند خواب آرام و عمیقی داشته باشید ، آشنا شوید.

هشدار: .

اگر باردار هستید یا به بیماری جسمی یا روانی خاصی مبتلا هستید ، قبل از مصرف دارو با پزشک خود مشورت کنید.

  1. دمنوش بابونه

از جمله مفیدترین شاداب های بال برای آرامش خواب می توان به چای پودر بابونه و گاو اشاره کرد که می توان با قیمت مناسب تهیه کرد. مطالعات مختلف اخیر نشان داده است که چای بابونه یک درمان طبیعی برای کاهش التهاب ، اضطراب و بی خوابی است. در حقیقت ، بابونه یک آرام بخش آرام و خواب آور است.

  • محققان می گویند که اثر آرام بخش بابونه به اپیژنین ، یکی از آنتی اکسیدان های آن می رود. اپیژنین روی گیرنده های عصبی مغز مرتبط با خواب و استرس تأثیر مثبت دارد.
  • یک مطالعه بر روی 60 خانه سالمندان نشان داد افراد مسن که روزانه 400 میلی گرم عصاره بابونه دریافت می کنند نمی توانند بخوابند.
  • مطالعه دیگری در مورد زنانی که اخیراً زایمان کرده اند ، انجام شد. این مطالعه نشان داد زنانی که به مدت دو هفته از چای بابونه استفاده می کردند نسبت به سایر زنان از کیفیت خواب بالاتری برخوردار بودند.
  • البته نتایج تحقیقات همیشه یکسان نیست. به عنوان مثال ، یک مطالعه بر روی مبتلایان به بی خوابی مزمن ، نشان داد که مصرف 270 میلی گرم دو عصاره بابونه روزانه به مدت 28 روز ، تأثیر قابل توجهی در این افراد ندارد.
  • بسیاری از مارک ها برای اطمینان از نتایج بهتر از استفاده از چای لاغری ، چای لاغری ، چای آرام بخش مانند بابونه و سم ، چای تونیک عصبی مانند برنج و چای تونیک گیاهی مانند نعناع در حال انجام تحقیقات هستند. به نیوشا و سحر اشاره کرد. برای به دست آوردن نتایج واضح ، تحقیقات بیشتری لازم است.
  1. ریشه والریننوشیدنی های طاس برای خواب بهتر

والرین یکی از قدیمی ترین و پرمصرف ترین گیاهان قرن ها است که برای درمان بی خوابی ، اضطراب و سردرد استفاده می شود.

  • جالب است بدانید که این چای در جنگ جهانی دوم در انگلیس استفاده می شد ، به طوری که افرادی که دائما در معرض فشارهای شدید حملات هوایی هستند می توانند کمی اضطراب خود را کاهش دهند.
  • امروزه والرین محبوب ترین چای مرهم است که در ایالات متحده و اروپا برای خواب خوب مورد استفاده قرار می گیرد. در این کشورها ، این گیاه به عنوان یک مکمل غذایی به شکل کپسول و شربت موجود است. با این حال ، محققان هنوز نتوانسته اند چگونه به گیاهانی که دارای مشکلات عصبی هستند ، کمک کنند.
  • یک نظریه که اثربخشی والرین را توضیح می دهد این است که می تواند سطح انتقال دهنده های عصبی خاصی به نام GABA را افزایش دهد. هنگامی که سطح بالایی از گابا تولید می شود ، می تواند احساس خواب آلودگی ایجاد کند. مکانیسم مشابه داروهایی مانند xanax که خاصیت ضد اضطراب دارد.
  • یک مطالعه کوچک از 27 داوطلب که مشکلی در خواب دارند ، نشان داد که عصاره والرین در 89٪ از افراد ، کیفیت خواب را بهبود می بخشد.
  • خبر خوب دیگر این است که مصرف والری باعث عوارض جانبی مانند خواب آلودگی صبحگاهی نمی شود.
  1. اسطوخودوس

اسطوخودوس گیاه دیگری با سابقه طولانی است. در یونان باستان و روم ، مردم این گیاه را در حمام ریختند. رایحه این گیاه هنوز هم در صنعت عطر و بخور استفاده می شود.

از آنجا که آرامبخشها برای بهبود خواب مفید هستند ، نشان داده شده است که اسطوخودوس در درمان بی خوابی مؤثر است. امروزه بسیاری از مردم در سراسر جهان برای آرام کردن اعصاب و بهبود کیفیت خواب ، از اسطوخودوس می نوشند.

  • مطالعه 80 زن تازه متولد شده نشان داد كسانی كه عطر اسطوخودوس را استنشاق كرده یا به مدت دو هفته گیاه را نوشیدند ، خستگی مزمن بیشتری نسبت به سایرین تجربه كردند.
  • تحقیقات دیگر حاکی از آن است که وجود siloxane در روغن اسطوخودوس ممکن است کیفیت خواب را در افراد دارای اختلال اضطراب بهبود بخشد.
  • یک مطالعه دیگر روی 67 زن مبتلا به بی خوابی نشان داد که استنشاق رایحه اسطوخودوس به مدت 20 دقیقه و 12 هفته باعث کاهش ضربان قلب و بهبود کیفیت خواب می شود.
  1. لیمو
  2. بال شادا برای خواب بهتر می نوشد

مرهم لیمو یک زیر گروه از خانواده نعناع گسترده در سراسر جهان است.

قابل ردیابی است. لیموترش بیشتر به عنوان یک تزریق گیاهی با گلاب استفاده می شود زیرا خاصیت آرام بخش دارد. اما برگهای خشک آن را می توان برای افرادی که نوشیدنی بیشتری نسبت به الکل ترجیح می دهند ، تهیه کرد.

  • تحقیقات نشان می دهد که مرهم لیمو می تواند به افزایش سطح گابا کمک کند و به عنوان یک آرام بخش در موش ها عمل کند.
  • یک مطالعه کوچک نشان داد افرادی که روزانه 600 میلی گرم آب لیمو مصرف می کنند ، 42 درصد علائم بی خوابی را کاهش داده اند. البته این مطالعه شامل گروه کنترل نبود. بنابراین ، تحقیقات گسترده تری مورد نیاز است.
  1. پشن فلاور

گل Passion که به عنوان گل ساعت به فارسی ترجمه می شود ، گیاه دیگری در لیست ما است که می توانید در اینجا به طور کامل بخوانید.

  • تزریق این گیاه از برگهای خشک شده ، گلبرگها و ساقه گیاه Passiflora بدست می آید.
  • یک مطالعه بر روی 40 فرد بزرگسال سالم نشان داد افرادی که هفته ای گل پشانی می خورند نسبت به افرادی که نکردند خواب بهتری داشتند.