معرفی متخلفان تبلیغات کاذب تورهای خارجی به مراجع قضایی

طبق گزارشات شفاف استعلیرغم اینکه به دلیل شیوع ویروس تاج در کشور ، فقط معدود افراد با شرایط خاص مانند عدم اطمینان پروازهای خارجی به مقصد مختلف و تابعیت معتبر ویزای کار می توانند به چند مقصد خارجی بروند ، اما در برخی از تورهای خارجی و پروازهای مسافری خارجی تبلیغات گسترده ای در فضای مجازی انجام داده اند.

جالب اینجاست که علی رغم سازمان هواپیمایی کشوری و سایر مقامات اعلام کرد که وضعیت هواپیماهای خارجی به ویژه در زمینه گردشگری مشخص نیست و مردم به این تبلیغات توجه نمی کنند ، اما هنوز دامنه تبلیغات برای تورهای خارجی گسترده و متنوع است.

رضا جعفرزاده سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری اظهار داشت: “شما برخی از افراد را در فضای مجازی برای تبلیغات در مورد تورها و پروازهای خارجی می بینید. متأسفانه این برای صندلی های پروازی در نظر گرفته نشده است.”

وی افزود: این اقدام دفتر خدمات هوایی یا مراکز فروش الکترونیکی تخلف آشکار و نوعی کلاهبرداری است ، بنابراین قطعاً با آن برخورد خواهد شد.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری ادامه داد: از آنجا که آنها از روند قانونی فروش بلیط هواپیما و نیاز به مجوز سازمان هواپیمایی کشوری اطلاع دارند ، می دانند که تلاش برای فروش بلیط و تبلیغات برای تورهای خارجی تخلف است. سازمان هواپیمایی کشوری پرونده را به دادگستری ارائه می دهد.

جعفرزاده اظهار داشت: قبل از انجام سفرهای هوایی ، متقاضیان سفر هوایی باید اطلاعات لازم را از شرکت هواپیمایی مربوطه به ویژه در پروازهای خارجی ، شرایط پذیرش مسافر از طریق کشور مقصد را بدست آورند و با این تبلیغات گمراه کننده فریب نخورند.