معرفی انواع دستگاه تصفیه آب و روش‌های موجود – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش بازرگانی خبرگزاری آنلاین، امروزه عوامل زیادی در عدم مصرف باکیفیت آب در بخش‌های مختلف از جمله شهری-کشاورزی از جمله لوله‌کشی مربوط به آب شهری سال‌ها پیش نقش داشته است. با این حال، این مشکل در بخش کشاورزی نیز به دلیل ناهماهنگی منابع آب زیرزمینی که منجر به غلظت کم یا کم شوری در آب شده است، وجود دارد.

دلایل فوق امروزه بسیاری از افراد را به سمت خرید دستگاه های تصفیه آب یا به عبارتی آب شیرین کن سوق داده است. خرید دستگاه آب شیرین کن نیاز به دانش کافی در این زمینه دارد زیرا دستگاه های تصفیه آب بسته به نوع کاربرد و میزان آب تصفیه شده تولید شده دارای انواع فیلترها می باشند. در صورت انتخاب اشتباه، آب تصفیه شده کیفیت لازم را نخواهد داشت و ضررهای مالی جبران ناپذیری به خصوص در بخش های صنعتی و کشاورزی به همراه خواهد داشت.

اولین عامل مهم در تعیین انواع دستگاه های تصفیه آب میزان آب تصفیه شده تولیدی است که با توجه به این موضوع دستگاه های تصفیه آب به سه دسته تصفیه آب خانگی، نیمه صنعتی، صنعتی و خانگی تقسیم می شوند که برای مصارف کارگاهی مناسب می باشد. اما برای دستگاه های تصفیه آب صنعتی که به آب شیرین کن های صنعتی نیز معروف هستند، تولید حداقل 5000 لیتر در روز شروع می شود، بنابراین از این نوع دستگاه تصفیه آب در کاربردهای بزرگ استفاده می شود. در ادامه به معرفی انواع دستگاه های تصفیه آب می پردازیم:

دستگاه تصفیه آب خانگی

دستگاه تصفیه آب خانگی این دستگاه که به عنوان آب شیرین کن خانگی نیز شناخته می شود، بسته به تعداد فیلتر انواع مختلفی دارد. ساده ترین نوع دستگاه تصفیه آب خانگی سه فاز است که بیشتر بر ظاهر آب تأثیر می گذارد. این دستگاه فاقد مخزن و پمپ می باشد که تابعی از فشار آب شهری است و کاهش فشار آب شهری در عملکرد آن اختلال ایجاد می کند.

انواع و روش های دستگاه های تصفیه آب موجود را معرفی می کند

نوع دیگری از دستگاه های تصفیه آب خانگی به دلیل داشتن فیلتر غشایی، دستگاه تصفیه آب خام خانگی نامیده می شود و دارای 5 مرحله فیلتراسیون می باشد. به دلیل نصب پمپ و مخزن، این دستگاه ها تحت فشار ثابت هستند و می توانند ذرات تا 0.0001 میکرون را حذف کنند. دستگاه تصفیه آب 5 مرحله ای دارای دو خروجی یکی برای آب تصفیه شده و دیگری برای فاضلاب است که باید به ترتیب به مخزن و کانال فاضلاب شهری منتهی شود. ممکن است در ساختار تصفیه آب از فیلترهای اولترافیلتراسیون استفاده شود که تفاوت آن در عدم وجود ناخالصی است اما باید توجه داشت که این فیلتر نمی تواند املاح مضر مانند نیترات و نیتریت را حذف کند.

به طور کلی فرآیند تصفیه در دستگاه های تصفیه آب خانگی در 5 مرحله انجام می شود که معمولاً شامل فیلتر الیافی، فیلتر کربن فعال، فیلتر کربن بلوک، فیلتر ممبران یا فیلتر اولتراسونیک می باشد، اما بسته به نوع آب منطقه امکان پذیر است. باید برای بهبود کیفیت آب از جمله فیلترهای معدنی، فیلترهای قلیایی و فیلترهای اکسیژن استفاده شود.

دستگاه آب شیرین کن نیمه صنعتی

آب شیرین کن های نیمه صنعتی ساختاری مشابه دستگاه های تصفیه آب خانگی دارند اما ظرفیت بالاتری دارند که همین امر باعث استفاده از آن ها در کاربردهایی مانند دانشگاه ها و کارگاه ها شده است.

دستگاه آب شیرین کن صنعتی

تصفیه آب صنعتی از نظر ساختاری با دو مدل قبلی متفاوت است زیرا دارای دو واحد پیش تصفیه و یک فیلتر غشایی است. با توجه به بزرگی کارخانه آب شیرین کن صنعتی، واحد پیش تصفیه از پمپ های فشار قوی، فیلترهای شنی، کربنی و میکرونی از جمله استیج اصلی استفاده می کرد. فیلتر غشایی از تجهیزات فشار قوی، تجهیزات ابزار دقیق و تابلوهای برق نیز استفاده می شود.

انواع و روش های دستگاه های تصفیه آب موجود را معرفی می کند

تجهیزات نمک زدایی در کاربردهایی مانند نمک زدایی آب دریا و تامین آب برای سیستم های آبیاری کشاورزی استفاده می شود که با نام های مختلفی مانند تجهیزات نمک زدایی کشاورزی نیز شناخته می شود. نکته مهم این ابزارها این است که ترتیب فیلترها و قابلیت های آنها بسته به نوع اپلیکیشن توسط نرم افزارهایی مانند Rosa طراحی می شود. این نوع آب شیرین کن صنعتی یکی از رایج ترین آب شیرین کن ها می باشد اما در برخی موارد بسته به شرایط محیطی می توان از خورشیدی و هسته ای نیز استفاده کرد.

امروزه استفاده از دستگاه های تصفیه آب خانگی عامل مهم و موثری در حفظ سلامت انسان است و در سایر زمینه ها مانند کشاورزی استفاده از آب شیرین کن های صنعتی می تواند کیفیت محصولات کشاورزی را ارتقا بخشد.

خرید دستگاه های تصفیه آب پس از مشاوره کارشناسان این حوزه توصیه می شود. Famco Hypersonate می‌تواند دستگاه‌های تصفیه آب خانگی را تامین کند و دستگاه‌های آب‌گیر صنعتی را با استفاده از کاربردهای مختلف طراحی کند و برای کمک به کاربران در خرید محصولات مناسب و مقرون‌به‌صرفه، مشاوره رایگان ارائه می‌دهد.

این مطلب یک آگهی است و خبرگزاری آنلاین در مورد محتوای آن نظری ندارد.