معادل ۵ فاز پارس جنوبی به تولید نفت مناطق مرکزی افزوده می‌شود

به گزارش شفاف، مهدی حیدری در نشست خبری آخرین روز بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی با بیان اینکه بزرگترین تولیدکننده گاز فراساحلی ایران است، گفت: در سال 1400 برنده 245 میلیون متر در روز بودیم. تولید متر مکعب گاز، در مجموع 70 میلیارد متر مکعب گاز. میعانات گازی.

وی در خصوص توسعه میدان گازی توس گفت: این میدان یکی از میدان های مهم و استراتژیک در منطقه شمال شرق کشور است که طرح توسعه آن در اختیار پروژه ویژه ای قرار گرفته که از سوی شرکت نفت منطقه مرکزی ابلاغ شده است. .

مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران گفت: مراحل تهیه اسناد این میدان در حال انجام است و تمامی شرکت های EPC و EPCF و حتی شرکت های خود تامین مالی می توانند در مناقصه شرکت کنند و ما به گرمی از آنها استقبال می کنیم. .

حدری گفت: پالایشگاه شهید هاشمی نژاد در انتهای خط لوله سراسری شرق کشور قرار دارد.

وی گفت: این شرکت در بخش توسعه و ذخیره سازی برای تامین گاز در بلندمدت و جلوگیری از کاهش تولید فعال است. در بحث تولید که بر حفظ تولید تاکید دارد، سعی می کنیم با برنامه ای خاص زمان تعمیرات بزرگ و دوره ای را کاهش دهیم و در عین حال از تزریق گاز به خط لوله و تامین آن به کشور عقب نماندهیم. گاز مستعمل.

مدیرعامل نفت مرکزی ایران در تشریح عملکرد این شرکت گفت: در حوزه توسعه وظیفه داریم عنوان اعتصاب گاز را تعریف کنیم و برای حمایت از تولید گاز، محصول استراتژیک کشور، اقدام ویژه ای انجام دهیم. فرم دارد.

حیدری افزود: برای توسعه میدان دی، سپید و باگون فاز دوم فراشبونت و فاز دوم افتتاح اسناد در حال آماده سازی برای مناقصه است.

وی گفت: شرکت ها می توانند از مدل رایج استفاده کنند و فرمت EPC را دنبال کنند یا از مدل های BOT استفاده کنند، پیمانکار یا سرمایه گذار می آید یا خودش پیمانکار دارد یا پولش را دارد. مدل های مختلف افزایش سرمایه برای توسعه زمینه های شرکت. پیمانکار را به شرکت معرفی کنید. یعنی EPC، EPCF یا خاص؛ حتی از مدل جدید قراردادهای نفتی هم می توان استفاده کرد، چه داخلی و چه خارجی، پیمانکار یا سرمایه گذار، چون تولید گاز برای ما برای جذب سرمایه مهم است، استقبال همه را می کنیم.

شرکت های دانش بنیان بخشی از شرکت نفت منطقه مرکزی هستند

مدیرعامل نفت مرکزی ایران با بیان اینکه در بازدید از غرفه های بوبان دانمارک از توانمندی های این شرکت ها مطلع بوده است، افزود: توسعه به همکاران توصیه می کند تا حد امکان از توانمندی های شرکت های دانش بنیان استفاده کنند. می توان بار مشکلات فنی مهندسی را از بین برد.

حیدری افزود: با یکی از شرکت های دانش بنیان برای سایت تقویت فشار نار کنگان مذاکراتی را آغاز کرده ایم.

او گفت: “با توجه به پتانسیلی که در شرکای پیچیده می بینم، می توانیم روی توسعه، بهره برداری و ذخیره سازی کار کنیم و ثابت کرده ایم که شرکت در پروژه های ذخیره سازی بسیار حرفه ای است.”

مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران گفت: این شرکت در پروژه های سراج کام و شوری خراسان بسیار حرفه ای و با تجربه است و این دو پروژه استراتژیک در کشور عملکرد متفاوتی داشته اند.

وی با اشاره به ذخیره سازی و برداشت گاز در فصل گرم تابستان از مخازن ذخیره سازی گاز در فصل سرما گفت: در هشت ماه گرم سال حدود 3 میلیارد مترمکعب و در چهار ماه سال 25 میلیون مترمکعب گاز ذخیره می کنیم. . ما می دانیم که گاز این مخازن در روز از اهمیت ویژه ای برای کشور برخوردار است.

نفت منطقه ای مرکزی در حال جذب نیروهای جدید در شرکت است

وی با اشاره به گستره فعالیت این شرکت گفت: باید برای هدایت این مجموعه بزرگ و حفظ نیروهای خوب و زحمتکش به عنوان پشتوانه و جذب نیروهای جدید اقدام کنیم. این گروه می تواند تا 200 نفر را جذب کند. روند جذب تعدادی از این نیروها در بین دانشجویان دانشگاه نفت در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت نفت منطقه مرکزی به طرح جمع آوری گاز مشعل این شرکت اشاره و تشریح کرد: میادین سروستان، خشت و چشمه خوش برای جمع آوری گازهای مشعل خود جمع آوری شدند و 2 تا 3 شرکت داخلی برنده مناقصه شدند.

حیدری با اعلام خبر جدیدی در حوزه ذخیره‌سازی گاز مشعل گفت: به زودی با راه‌اندازی تأسیسات ذخیره‌سازی گاز مرتبط با گاز در میدان چشم خوش، سوزاندن گازهای مشعل در این میدان به صفر خواهد رسید. “

وی در خصوص برنامه حفظ و افزایش تولید در میدان دانان گفت: با عملکرد عالی ماپونا توانسته ایم با 4 حلقه چاه فراتر از پروژه به بخشی از تعهدات این منطقه عمل کنیم.
مدیرعامل شرکت ملی نفت مناطق مرکزی 17 میدان گازی و بسته های توسعه گازی تصریح کرد: در نظر داریم تا پایان سال 1404 و ابتدای سال 1405 بیش از 100 میلیون مترمکعب گاز به خروجی این شرکت اضافه کنیم. تقریباً مانند فازهای پنج گانه تولید در پارس جنوبی.

حیدری درباره افزایش تولید نفت گفت: پیش بینی می کنیم تا سال 1405 تولید نفت از 80 هزار بشکه به 100 هزار بشکه برسد.

وی افزود: البته در مجموعه گازهای مشعل پیش بینی می شود 115 میلیون فوت مکعب به تولید گاز ما اضافه شود که البته پیشگیری از آلودگی محیط زیست اولویت ماست.