مصرف بیش از 14 میلیون متر مکعب گاز در جایگاه‌های CNG کردستان

آوای البرز / کردستان .

به گفته مدیرعامل شرکت گاز کردستان ، پروژه های انجام شده در بخش CNG ، سرمایه گذاری در ساخت ایستگاه های تأمین و ترغیب مردم به استفاده از سوخت ارزان تر و تمیزکننده ، نشانه اهمیت گاز طبیعی در حمل و نقل است. این کار باعث کاهش مصرف بنزین می شود.

احمد فالگاری در گفتگو با آوای البرز در مورد اهمیت گاز طبیعی در صنعت حمل و نقل اظهار داشت: طی چند دهه گذشته تقاضای انرژی با یک نرخ بی سابقه افزایش یافته است. پس از نصب موتورهای گازسوز در خودروها در بخش حمل و نقل ، گاز طبیعی نقش مهمی در سوخت بخش حمل و نقل دارد.

از مزایای اقتصادی و زیست محیطی استفاده از گاز طبیعی در مقایسه با سایر سوخت های فسیلی و توسعه فناوری های روانکاری گاز در نظر گرفته شده است و این نشان از اهمیت گاز طبیعی در همه مناطق دارد.

با توجه به تعداد ایستگاه های CNG در استان ، مدیرعامل شرکت گاز کردستان اضافه کرد: در حال حاضر 52 ایستگاه در اقلیم کردستان وجود دارد که از این تعداد 15 ایستگاه در سنندج ، 8 مورد در ساکاز ، 4 در بانه ، 4 مورد در دیواندر و بیجار هستند. 3 ایستگاه ، مریوان 4 ایستگاه ، ایستگاه کامرون 4 ایستگاه ، کرایه 3 ایستگاه ، Degolan 2 ایستگاه ، سروآباد 2 ایستگاه ، Deswaj در شهر Korwe ، شهر سریش آباد و شهرک Maushesh در Kamariran.

وی با بیان اینکه مصرف ایستگاه های CNG در استان در ماه ژوئن ، اظهار داشت: “با جمع آوری میزان مصرف در 49 ایستگاه فعال در استان کردستان ، کنتورهای نمایش 14 میلیون و 528 هزار و 660 متر مکعب را نشان می دهد که حاکی از افزایش مصرف گاز طبیعی در مقایسه با مصرف سال گذشته است.

وی یادآور شد: در خرداد سال 98 کل مصرف ایستگاه های CNG در استان 13 میلیون و 626 هزار متر مکعب بوده است.

از 52 سایت اقلیم کردستان در ماه ژوئن ، 49 مورد ثبت نام و 3 مورد استفاده نشده است.

در پایان پیام