مصرف آب شرب تهران رکورد زد/۴۷درصدآب شرب را پرمصرف‌ها مصرف می‌کنند

محمد رضا باکری ، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب تهران در نشست خبری گفت: استان تهران امسال روند مثبت بارندگی را تجربه کرده است. در مدت مشابه سال گذشته 385 میلی متر مکعب بوده که نسبت به سال قبل 17 درصد افزایش داشته و میزان بارندگی امسال بی نظیر است.

مخازن پنج سد در استان تهران نشان می دهد که با وجود باران و سیل مطلوبی ، حجم آنها نسبت به سال گذشته 85 میلیون متر مکعب کاهش یافته است ، به طوری که یک میلیارد و 219 میلیون متر مکعب آب در سال گذشته رها شده است. امسال به یک میلیارد و 138 میلیون متر مکعب رسید.

افزایش مصرف آب در استان تهران به دلیل تقارن افزایش دمای هوا و شیوع و گسترش بیماری تاجی است. وی گفت: میزان بارندگی در استان تهران مثبت است اما مصرف آب تهران به رکورد 50 ساله رسیده است. تاکنون ، ما همیشه در اوقات شلوغ ، مصرف آب داشته ایم ، که این امر ناشی از مشکلات در سراسر کشور است.

بختیاری ادامه داد: میزان مصرف آب تهران تا پایان سال 1998 کمتر از سه میلیون متر مکعب نیست. دیروز 3.7 میلیون متر مکعب آب آشامیدنی در تهران مورد استفاده قرار گرفت که این رقم جدید در بخش آب شرب است. ضبط شد و انتظار داریم این حجم به 4 میلیون متر مکعب برسد که با افزایش دما 1.3 برابر اندازه دریاچه چیتورگور است.

مدیرعامل ABFA تهران آب آشامیدنی تهران را 600 میلیون لیتر اعلام کرد: آب آشامیدنی تهران به بالاترین سطح و کیفیت رسیده است. اثبات شده اما در اروپا coronavirus در آب آشامیدنی آنها مشاهده شده است. بنزین كلر به دلیل كیفیت بالا و آب آشامیدنی در تهران زیاد است.

وی گفت: میزان مصرف آب آشامیدنی در تهران 50،000 لیتر در ثانیه تخمین زده می شود. این به دلیل مشکل شبکه یا نقص سیستم است ، بررسی ها نشان می دهد که تعداد تماس های عمومی شکایات مربوط به قطع آب از 20 به 25٪ کاهش یافته است.

وی در پاسخ به این سؤال که از مسئولین شبکه آب فاضلاب استان برای کمک به مدیریت آب تهران خواسته شده است ، گفت: تا پایان سال تصفیه خانه فیروز بهرام به دومین تصفیه خانه کشور تبدیل خواهد شد و شیوه های مربوط به شبکه فاضلاب استان را از بین می برد. از بهمن ماه سال جاری با اعتباری بالغ بر 2300 میلیارد تومان شروع به کار خواهد کرد و شامل دو میلیون و 100 هزار مشترک خواهد شد.

بختیاری گفت: بیش از 70 درصد شبکه فاضلاب تهران به تصفیه خانه وصل می شود و تصفیه خانه دانشگاه نیز طی دو ماه آینده به بهره برداری می رسد. بطور کلی 95٪ شبکه فاضلاب تهران به استثنای مناطق 21 و 22 تکمیل شده است.

وی گفت: “بیشتر تجهیزات برای مصرف آب در کنار هم کار می کنند. ما نسبت به برخی از تجهیزات که خارج از حالت مصرف استفاده می شود هشدار داده ایم.”

وی حجم چاههای غیرقانونی در استان تهران را بیش از 30 هزار حلقه عنوان کرد و گفت: با توجه به تقاضای ما از مشترکان داخلی و غیرقانونی ، ما 500 تا 600 میلیارد تومان تقاضا داریم و این مقدار را دو برابر می کنیم.

با وجود بارندگی مطلوب در کشور ، تنها 50٪ از میانگین بین المللی را از نظر میزان بارندگی تجربه کردیم. این در حالی است که میزان مصرف آب ایران بیشتر از کشور کانادا است که 70٪ از آب شیرین جهان با آب و هوای خشک و خشک دارد. قیمت آب ایران از نظر قیمت فعلی دلار و نسبت های آن یک دهم قیمت آب کانادا است.

به گفته بختیاری ، 47 درصد آب آشامیدنی تهران توسط مصرف کنندگان مصرف می شود.

223229