مصدومیت ده‌ها نفر بدلیل ریزش بهمن، واژگونی نیسان آبی و جریان خروشان آب در آذربایجان‌غربی / هلال احمر امدادرسانی کرد

به گزارش خبرگزاری آوای البرز از آذربایجان‌غربی، ایست قلبی در ارتفاعات، گرفتار شدن در جریان خروشان یک رودخانه و ارتفاعات، واژگونی نیسان آبی حامل گردشگران و ریزش بهمن حوادث بیست و چهار ساعت اخیر در استان بود.

ایست قلبی یک مرد ۶۱ ساله در ارتفاعات پیرانشهر

حمید محبوبی مدیرعامل هلال احمر آذربایجان‌غربی افزود: ساعت ۱۰:۳۶ صبح روز جمعه ۱ تیر ماه ۱۴۰۳ درخواست اورژانس جهت دسترسی به فرد دچار ایست قلبی در ارتفاعات سخت گذر گه‌لی آشی از توابع روستای قلعه تراش شهرستان پیرانشهر به مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال احمر اعلام شد.

وی افزود: نجاتگران هلال احمر پیرانشهر پس از دریافت آخرین موقعیت مکانی،بدون فوت وقت و بلافاصله‌ به محل حادثه اعزام شدند و پس از ۴ ساعت صعود در ارتفاعات و دسترسی به مصدوم ،نجاتگران سعی کردند با عملیات احیای قلبی و ریوی مصدوم را به زندگی برگردانند اما متاسفانه عملیات ناموفق بود .

محبوبی گفت: فوتی این حادثه به پایین دست کوهستان انتقال و تحویل مراجع ذی صلاح شد.

لازم به ذکر است فوتی بومی منطقه برای شکار کبک به ارتفاعات صعود کرده بود.

۱۱ گردشگر در واژگونی نیسان آبی مصدوم شدند

محبوبی گفت: ساعت ۱۹:۰۰ عصر روز پنجشنبه ۳۱ خردادماه ۱۴۰۳ ؛ در محور مرگور- دالامپر یک دستگاه خودروی وانت نیسان حامل گردشگران بوکانی از کوه منحرف و واژگون شد که ۳ تیم امدادی از نجاتگران پایگاه امداد و نجات سیلوانا ارومیه، خانه های هلال روستاهای براسب و دیزج مرگور بلافاصله به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: این حادثه ۱۱ مصدوم داشت که مصدومین بعد از رهاسازی، انجام اقدامات اولیه و پیش بیمارستانی به مرکز درمانی انتقال داده شدند.

نجات گرفتارشدگان در کوهستان و رودخانه خروشان بعد از ۵ ساعت

مدیرعامل هلال احمر آذربایجان‌غربی ادامه داد: ساعت ١٧:۴۵ بعدازظهر پنج شنبه ٣١ خرداد ماه، درخواست نیروهای مردمی جهت نجات افراد گرفتار در منطقه کوهستانی تالاجار و رودخانه گادر اشنویه به مرکز پاسخگویی عملیات اضطراری هلال احمر گزارش شد که بلافاصله ۲ تیم امداد ونجات هلال احمر اشنویه با تحهیزات نجات در کوهستان به محل حادثه اعزام شدند.

وی گفت: نجاتگران هلال احمر بعد از برپایی کارگاه صعود و گذر از رودخانه؛از رودخانه خروشان گادر عبور و به حادثه دیدگان دسترسی پیدا کردند.

محبوبی افزود: تلاش نجاتگران بی نتیجه نماند و حادثه دیدگانی که تقاضای کمک از هلال احمر کرده بودند به صورت ایمن از ارتفاع نجات و با حمایت امدادگران از رودخانه سرد و خروشان گادر گذر کرده و به سلامت به خانواده هایشان تحویل داده شدند.

یک فوتی و چندین حادثه دیده بر اثر بهمن در ارتفاعات قندیل پیرانشهر

مدیرعامل هلال احمر آذربایجان‌غربی ادامه داد: ساعت ۱۶:۲۴ عصر پنج شنبه ۳۱ خرداد ماه گزارشی مبنی بر حادثه دیدن ۷ نفر و گرفتار شدن دو نفر از گردشگران در زیر بهمن، ارتفاعات قندیل – تانجوکان شهرستان پیرانشهر به مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال احمر اعلام شد که ۲ تیم از نجاتگران هلال احمر پیرانشهر پس از دریافت گزارش حادثه وکسب اطلاعات از آخرین موقعیت مکانی، بلافاصله‌ با تجهیزات کوهستان به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: پس از ۵ ساعت جستجو و صعود در ارتفاعات سخت گذر ،با دسترسی به حادثه دیدگان ، یک نفر فوتی و یک مصدوم از زیر بهمن خارج شد .

وی گفت: مصدوم حادثه پس از اقدامات پیش بیمارستانی ،فیکس و کمک های اولیه به صورت ایمن به پایین دست ارتفاعات منتقل و به مرکز درمانی انتقال یافت.

محوبی اضافه کرد: فوتی این حادثه تحویل مراجع ذی صلاح شد.