در این مقاله می خوانید:
جک موتورز یکی از کمپانیهای معروف چینی است که در سال 1964 فعالیت خود را با تولید خودروهای باری با برند جیانگهوای شروع کرد. گسترش تولیدات این کمپانی در سال 2001 انجام شد که وارد بازار بورس شد و سبد تولیدات خود را بزرگتر کرده و وارد بازار خودروهای سواری و مسافربری شد. البته ورود رسمی جک برای تولید خودروهای سواری در سال 2008 رقم خورد و توجّهات بسیاری را جلب کرد. جک S5 اولین خودروی راه یافته جک موتور به داخل ایران بود که با فروش بالا باعث ورود دیگر محصولات آن به کشورمان شد.
معرفی جک S5
طراحی بدنه جک S5
چراغهای جلو که با طراحی کشیده حالت جدی را به این خودرو دادهاند این حسها را میتوانید با نگاه کردن به نمای روبرویی این خودرو دریافت کنید؛ چرا که در در نمای جانبی شاهد یکنواخت و یک شکلی هستیم؛ نمای عقب دارای زاویه و چراغهایی مشابه آئودی Q5 میباشد که شما را به یاد ماشین کرهای هیوندای توسان میاندازد.
به طور کلّی این کراس اوور دارای ظاهر سادهایی است که شاخصهای آیرودینامیکی را رعایت کرده است حرفهایی برای گفتن دارد.
ابعاد جک اس 5 دندهای و اتومات
ابعاد و اندازه ها | جک S5 دندهای | جک S5 اتوماتیک |
طول | 4430 میلیمتر | 4475 میلیمتر |
عرض | 1840 میلیمتر | 1840 میلیمتر |
ارتفاع | 1660 میلیمتر | 1680 میلیمتر |
فاصله بین دو محور | 2645 میلیمتر | 2645 میلیمتر |
وزن خالص | 1505 کیلوگرم | 1545 کیلو گرم |
ظرفیت مخزن سوخت | 55 لیتر | 55 لیتر |
قطر رینگ | 17 اینچ | 18 اینچ |
چرخ جلو و عقب | 60/225 | 55/225 |
حجم صندوق عقب | 505 لیتر | 505 لیتر |
تعداد سرنشین | 5 نفر | 5 نفر |
طراحی داخلی کابین
زمانی که این خودرو به تولید رسید از لحاظ طراحی اتاق خودرو و ادوات داخلی نسبت به سایر تولیدات چینی و تولیدات داخلی بسیار مدرن و به روز به نظر میرسید، مخصوصاً برای کسانی که عاشق ماشین کرهای بودند و توانایی خرید نداشتند.
به هرحال زمانی که اس 5 به عرضه رسید نسبت به قیمت بسیار پایین حدود 75 میلیونی که داشت طراحی زیبا و قابل قبولی داشت و نیازهای بسیاری از مشتریان را برآورده میکرد.
با ورود به کابین این خودرو حس میکنید داخل توسان نشستهاید؛ غربیلک فرمان که سه پره و خوش دست است و پنلهایی که متناسب با سنسور سرعت سنج و سنسور سرعت موتور به زیبایی طراحی شدهاند و با طرح عمودی دریچههای تهویه میانی داشبورد بسیار متمایز به نظر میرسند.
توجّه داشته باشید که جک S5 توسط طراحان ایتالیایی طراحی شده است و این موضوع نشان دهنده این میباشد که کابین این خودروی چینی به صورت قابل قبول و راضی کننده برای مصرف کنندگان قرار گرفته است.
وجود آپشنهای رفاهی داخل کابین از جمله تهویه مطبوع دوگانه(در مدل اتومات)، استارت دکمهای، ترمز پارک برقی که جز ء آپشنهای گران محسوب میشود (در مدل اتومات)، صفحه نمایش لمسی که در میان کنسول میانی قرار دارد و از طریق بلوتوث قابلیت اتصال دارد، وجود دکمههای کنترل سیستم صوتی روی فرمان و … از نقاط قوت این خودرو میباشد.
به طور کلّی فضای داخل کابین جک S5 داری ظرفیت مناسبی بوده و نشستن روی آنها کاملاً راحت و لذتبخش خواهد بود؛در واقع آنها طبق یک طرح استاندارد طراحی شده و فضای کاملاٍ راحت و آزادانهای را برای سرنشینانش فراهم میکند و با وجود حجم صندوق کافی نگرانی و مشکلی درباره جای دادن اسباب سرنشینان نخواهید داشت.
امکانات و آپشنهای رفاهی جک s5
برای اینکه بخواهیم از امکانات ایمنی و رفاهی جک اس 5 برایتان بگوییم ترجیح دادیم از آپشنهای جک اتوماتیک صحبت کنیم؛ چرا که این مدل از s5 بسیار قوی در این بخش عمل کرده و به همین دلیل نسخه اتومات بسیار جذابتر از نسخه دندهای به نظر میرسد.
جک s5 از سیستم ورود بدون کلید بهرهمند است یعنی میتوانید با استفاده از فشردن دکمهی موجود روی درب وارد کابین شوید؛ با وارد شدن به داخل کابین جک s5 داشبورد زیبایی را خواهید دید که با وجود یک نمایشگر دیجیتالی که دارای قابلیت اتصال از طریق بلوتوث به دستگاه موردنظرتان دارد؛ کیلومترشمار روی داشبورد که به نظر جذاب است و سیستم صوتی که نسبت به نسخه دندهای ارتقاء پیدا کرده است.
وجود دکمههای کنترلی موجود روی غربیلک فرمان یکی از آپشنهای خودروهای چینی است که در برخی از خودروهای ایرانی شاهد وجود آن هستیم، از طریق این دکمهها میتوانید صدای سیستم صوتی را کاهش یا افزایش داده و کارهای لازمه را انجام دهید. جک اس 5 از نظر امکانات و تجهیزات توانسته رضایت مشتریان را در پی داشته باشد و نظر افراد را جلب کند. البته وجود آپشن کروز کنترل که دیگر در تمام خودروهای معمولی نیز وجود دارد در این خودرو به صورت فابریک وجود ندارد و این را میتوان یکی از کوچکترین ضعفهای این خودروی چینی دانست.
جک اس 5 دارای امکانات چون سیستم تهویه مطبوع دوگانه، سانروف، کامپیوتر سفری و …. میباشد که در بخش زیر به صورت کامل شرح داده شده است:
- دوربین دنده عقب
- کنسول جلو و عقب
- گرمکن صندلیهای جلو
- یخ زدای شیشه جلو
- قفل ایمنی کودک
- تنظیم کننده نور صفحه کیلومتر
- تنظیم ارتفاع صندلی راننده
- فرمان برقی به همراه قابلیت تنظیم 2 جهته غربیلک فرمان
- تنظیم ارتفاع نور چراغ های جلو
- 6 عدد بلندگو، سیستم پخش mp5 با خروجی aux، ipod و usb
- 12 ولت خروجی پاور
- شیشه رفلکس
- سنسور باران، سنسور باد لاستیک و سنسور پارک جلو
- کیسه هوای راننده و سرنشین
- مجهز به ایزوفیکس
- آنتن شیشهای
- برف پاککن هوشمند
- سیستم ضد سرقت
- کاور موتور و مجهز بودن پیشرانه به توربو شارژ
- آینه بغلهای برقی و تاشونده به همراه چراغ راهنما
- چراغهای عقب ال ای دی + چراغ ترمز سوم
سیستم ترمز و پایداری جک اس 5
- سیستم ترمز ضد قفل ABS
- سیستم ترمز اضطراری EBA
- سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD
- سیستم کنترل کشش TCS
- سیستم پایداری الکترونیکی ESC
- سیستم کنترل سرعت خودرو در سرپایینی HDC
- سیستم کنترل ایستای در سر بالایی HAC
- چهارچرخ دیسک و ABS چهار کاناله (سیستم ضد قفل برای هر چهار چرخ)
مشخصات فنی جک S5
جک اس 5 با یک پیشرانه دو لیتری سرحال در دو مدل جعبه دنده دندهای و اتومات به فروش رسیده است که این دو پیشرانه مجهز به توربو شارژ از محور محرک دیفرانسیل جلو برای انتقال قدرت و گشتاور بهرهمند شده است.
در قسمت زیر مشخصات فنی جک S5 دندهای و مشخصات فنی جک S5 اتومات را به صورت جداگانه برای شما به صورت جدول تهیه کردهایم تا بتوانید به راحتی این دو مدل را مقایسه کنید.
مشخصات فنی | جک S5 دندهای | جک S5 اتومات |
مدلهای موجود | 1393 – 1397 | 1395 – 1400 |
محور محرک | دیفرانسیل جلو | دیفرانسیل جلو |
نوع جعبه دنده | 6 دنده دستی | 6 دنده اتومات دو کلاچه |
پیشرانه | 4 سیلندر توربو شارژ | 4 سیلندر توربو شارژ |
حجم موتور | 2 لیتر | 2 لیتر |
حداکثر قدرت | 174 اسببخار در 5200 دور در دقیقه | 174 اسببخار |
حداکثر گشتاور | 235 نیوتنمتر در 2000 دور در دقیقه | 265 نیوتنمتر |
شتاب 0 تا 100 ثانیه | 10.8 ثانیه | 11.7 ثانیه |
حداکثر سرعت | 180 کیلومتر بر ساعت | 180 کیلومتر بر ساعت |
مصرف ترکیبی | 7.7 لیتر در صد کیلومتر | 7.7 لیتر در صد کیلومتر |
موتور جک اس 5 ساخت کدام کشور است؟
موتور جک اس 5 ساخت کدام کشور است؟ این سوالی است که زیاد شنیدهایم و همیشه برای خودروهای جک گفتهایم که موتور آن ساخت کجاست. از آنجایی که زمانی خودروسازی جک و هیوندای دو شریک بودند و بعد از مدّتها از هم جدا شدهاند شاهد کپی برداری خودروهای جک از هستیم و با توجّه به طراحی داخلی و بدنه جک اس 5 مشخص است که موتور جک اس 5 همان موتور IX35 است.
معایب جک S5 چیست که همه از آن میگویند؟!
اگر تا این قسمت مقاله با ما همراه بودهاید متوجّه خواهید بود که معایب جک s5 چیست؟ برای این موضوع و این سوال میتوان نبود کروز کنترل، عرضه محدود مدل دندهای و کمبود امکانات در مدل دندهای اشاره کرد. به نظر این مسائل را نمیتوان جزء عیبهایی دانست که شما را از خریدن این خودرو منصرف کند. در بخش زیر عموم معایب گیربکس جک s5 اتومات شرح داده شده است؛ در ادامه ما را همراهی کنید.
معایب جک s5 اتومات
- هدر دادن قدرت موتور
- عدم شتابگیری مناسب در مقایسه با نمونه دندهای
- خرابی زیاد گیربکس در صورت عدم استفاده صحیح
- تق زدن گیربکس در صورت عدم تعویض به موقع و فیلتر گیربکس
مشکلات گیربکس جک s5 چیست؟
به طور حتم زمانی که قصد خرید این ماشین را دارید افرادی وجود دارند که بگویند ای بابا گیربکس جک s5 پر از مشکل و ایراد است از خریدن این ماشین منصرف شو! امّا اگر نگهداری درست و منظمی از گیربکس داشته باشید و طی سرویسهای منظم به آن رسیدگی کنید مشکلی نخواهد داشت.
در نظر داشته باشید که گیربکسهای دو کلاچه در استفاده از صفحات کلاچ زوج و فرد برای تعویض دنده با گیربکسهای معمولی متفاوت هستند. در حقیقت گیربکسهای دوکلاچه از دو نوع تر و خشک تشکیل شدهاند و تنها تفاوت آنها در استفاده از روغن واسکازین است؛ گیربکسهای خشک که روغن واسکازین ندارند در ترافیکهای سنگین داغ شده و در عین حال، تعویض دنده در این این گیربکسها زودتر از گیربکسهای تر اتّفاق میافتد.
جک اس 5 اتومات که از گیربکس تر بهرهمند است و از روغن واسکازین استفاده میکند استهلاک کمتری دارد و در ترافیکهای سنگین عملکرد مناسبی را ارائه خواهند داد.
صدای گیربکس جک s5 دندهای چیست؟
صدای گیربکس جک s5 دندهای معمولاً به دلیل استفاده از روغن گیربکس نامناسب و بی کیفیت است که بعد از مدّتی باعث زوزه کشیدن گیربکس جک اس 5 در زمانی که قصد کاهش سرعت را دارید میشود. صدای گیربکس جک s5 میتواند مختلف باشد به همین دلیل در صورت مواجه شدن با چنین مشکلی بهتر است حتماً به یک تعمیرکار و متخصص گیربکس مراجعه کنید. چرا که گاهاً پیش آمده با پرداخت اندک هزینه برای تعویض روغن واسکازین میتوانید از پیشامد هزینههای بالاتر برای باز شدن کامل گیربکس جلوگیری کرد.
حالا که تا اینجای مقاله ما با ما همراه بودید میخواهیم شما را با جدیدترین مدل جک اس 5 یعنی نسخه فیس لیفت آن آشنا کنیم.
بررسی و معرفی جک s5 نیو فیس
جک s5 نیوفیس نسخه به روز و آپدیت شده نسل قبلی خود میباشد که در در اواخر سال 1399 معرفی و در سال 1400 وارد بازار داخلی شد.
فیس لیفت جک s5 با یک پیشرانه متفاوت 1.5 لیتری که از سیستم تزریق مستقیم سوخت بهرهمند است برخوردار شده که این موضوع باعث بالا رفتن راندمان و قدرت موتور نسبت به پیشرانه قبلی شده و شاهد عملکرد بهتر آن از لحاظ میزان مصرف سوخت شده است.
طراحی بدنه جک s5 فیس لیفت
تنها تفاوتی که در طراحی جک s5 فیس لیفت شاهد آن هستیم جلو پنجره این خودرو است که به صورت یک تکه طراحی شده است و باعث جذابیت بیشتر این خودرو از نمای روبرو شده است.
همان چراغهای اصلی جلو با طراحی متفاوت چراغ های مه شکن؛ باقی قسمتها عیناً به همان شکل و ظاهر طراحی و اجرا شدهاند.
ابعاد و اندازه جک s5 فیس لیفت
ابعاد و اندازه ها | جک S5 فیس لیفت |
طول | 4475 میلیمتر |
عرض | 1840 میلیمتر |
ارتفاع | 1680 میلیمتر |
فاصله بین دو محور | 2645 میلیمتر |
وزن خالص | 1505 کیلوگرم |
ظرفیت مخزن سوخت | 55 لیتر |
قطر رینگ | 18 اینچ |
چرخ جلو و عقب | 55/225 |
حجم صندوق عقب | 505 لیتر |
تعداد سرنشین | 5 نفر |
طراحی داخلی جک s5 فیس لیفت
کابین s5 فیس لیفت بدون هیچگونه تغییری با تریم داخلی دو رنگ به همراه صندلی چرمی اجرا شده؛ تنها اضافه شدن دکمه کروز کنترل روی فرمان است که به چشم میخورد.
امکانات و تجهیزات جک اس 5 فیس لیفت
سیستم ترمز و پایداری جک S5 فیس لیفت
- سیستم ضد سرقت
- سیستم ترمز ضد قفل ABS
- سیستم ترمز کمکی هیدرولیکی HBA
- سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD
- سیستم پایداری الکترونیکی ESC
- سیستم کنترل سرعت خودرو در سرپایینی HDC
- سیستم کنترل ایستای در سر بالایی HAC
مشخصات فنی جک s5 فیس لیفت
همانطور که در بخش بالا گفته شد در این خودرو خبری از پیشرانه 2 لیتری نمیباشد و از یک پیشرانه 1.5 لیتری با تزریق مستقیم سوخت بهرهمند شده است که این موضوع باعث ایجاد حداکثر قدرت 171 اسببخار در 5500 دور در دقیقه و حداکثر گشتاور 151 نیوتنمتر در 4500 دور در دقیقه میشود.
مشخصات فنی | جک s5 فیس لیفت |
نوع موتور | بنزینی مجهز به سیستم پاشش مستقیم سوخت و توربو شارژ |
حجم موتور | 1.5 لیتر |
سیستم سوخت رسانی | GDI با تزریق مستقیم سوخت |
استاندارد آلایندگی | یورو 5 |
تعداد سیلندر | 4 سیلندر |
تعداد سوپاپ | 16 سوپاپ |
حداکثر قدرت | 171 اسببخار |
حداکثر گشتاور | 251 نیوتنمتر |
گیربکس | 6 سرعته اتوماتیک دو کلاچه DCT |
حداکثر سرعت | 190 کیلومتر در ساعت |
سیستم فرمان | چرخ دنده شانهای |
سیستم ترمز | جلو و عقب دیسکی |
سیستم تعلیق جلو | مک فرسون فنر پیچشی مستقل |
سیستم تعلیق عقب | فنر پیچی چند اتصالی مستقل |
مزایا و معایب جک S5 جدید
از آنجایی که کابین و بدنه S5 نیوفیس تغییری نداشته و از همان متریال و ادوات داخلی و تکراری استفاده کرده؛ این موضوع را میتوان یکی از ضعفهای جک S5 جدید دانست که از نظر مشتریان ضعف بزرگی محسوب نمیشود و میتوان در مقابل مزایای این خودرو با این موضوع کنار آمد. در بخش زیر سعی کردهایم مزایا و معایب جک S5 جدید را به صورت خلاصه برایتان شرح دهیم.
مزایای جک S5 جدید
- شتاب مناسب
- راندمان بالا
- بازار خوب دست دوم جک اس 5
- لوازم یدکی گسترده
- خدمات پس از فروش خوب
معایب جک S5 جدید
- طراحی ظاهری و نمای تکراری
- حساسیت پیشرانه توربوشارژ به کیفیت بنزین
قیمت جدید جک S5 اتوماتیک
متاسفانه قیمت خودرو در داخل ایران مدام در حال افزایش است و نمیتوان قیمتهای مشخص و ثابتی برای آنها در نظر گرفت به خصوص برای خودروهای خارجی؛ همچنین اگر قصد خرید خودروی کارکرده جک S5 را دارید دلایل متعدّدی چون تصادفی بودن خودرو، رنگ، تعویض قطعات، بیمه و … میباشد. همین امر باعث میشود برای اینکه بتوانید قیمت خودرو را دقیق پیدا کنید از یک کارشناس کمک بگیرید.
در تاریخ چهارم دی ماه 1401 شما میتوانید جک S5 نیو فیس اتوماتیک را با قیمت تقریبی 1/320/000/000 در بازار آزاد خریداری کنید.
جک S5 اتوماتیک مدل 1400 1/100/000/000 تومان
جک S5 اتومات مدل 1396 870/000/000 تومان
جک S5 دندهای مدل 1396 775/000/000 تومان
جک S5 اتومات مدل 1395 810/000/000 تومان
اگر تجربهایی از سواری این خودرو دارید خوب است که آن را با ما و دوستداران جک اس 5 به اشتراک بگذارید تا از آن اخیلی زیاد پیش میآید که با مجموعه ی بیمارستان خودرو تماس میگیرند و از کندی حرکت (شتاب اولیه) و لرزش خودرو در هنگام شروع حرکت و نیز تقه زدن گیربکس در حالت دنده عقب شکایت میکنند.
بعضی از مشتری ها هم این مشکل را عنوان میکنند که گاها چراغ اخطار گیربکس روی صفحه کیلومتر روشن میشود، ماشین هیچ حرکتی به جلو و عقب نداشته و اصلا موتور گاز نمیخورد.
در این مقاله قرار هست به چند تا از ضعف های گیربکس دوال کلاچ یا DCT جک S5 و بعضی از مدل های دیگر مثل گیربکس خودروی تیگو 7 (Tiggo 7) و ام وی ام ایکس 55 (MVM X55) اشاره کنیم. پس پیشنهاد میکنم این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.
ساده ترین دلیل و یکی از عوامل عمده که باعث به وجود آمدن ایرادات بالا در گیربکس اتوماتیک جک S5 میشود، خرابی در سیستم خنک کننده روغن گیربکس اتوماتیک است.
به دلیل ضعف در متریال تولیدی قطعه و نیز عدم تعویض به موقع و دیر هنگام مایع خنک کننده موتور، امکان دارد قطعه خنک کننده که دارای ورودی های مختلف روغن گیربکس و آب رادیاتور است در اثر پوسیدگی موجب نشت آب رادیاتور به داخل گیربکس اتوماتیک شود.
اهمیت تعویض به موقع ضدیخ و قطعه خنک کننده
بنا بر نظر کارشناسان، توصیه میشود که در هر 40 هزار کیلومتر کارکرد خودروی جک، محلول ضدیخ تعویض گردد. از ریختن آب شرب داخل رادیاتور جداً خودداری نمایید و از مایع خنک کننده مخصوص رادیاتور استفاده کنید، همچنین در نهایت پیشنهاد ما تعویض قطعه ی خنک کننده خودرو جک اس ۵ در کیلومتر های ۷۰ الی ۸۰ هزار کیلومتر است تا با این مشکلات مواجه نشوید.
مشکل مشترک و رایج جک اس 5، ام وی ام ایکس 55 و تیگو 7
گیربکس این ماشینها DCT دابل یا دوبل کلاچ هست. این نوع گیربکس از کلاچهای خشک ساخته شده است، مانند گیربکسهای اتوماتیک معمولی روغنی نیستند و توربین ندارند. برای مثال خودروهای واراداتی آلفا جولیتا و فولکس پاسات از جمله اتومبیلهایی هستند که به این گیربکس مجهز شدهاند.
هنگامی که شما دنده را روی D قرار میدهید و پدال ترمز را گرفتید، گیربکس هنوز درگیر نشده است و صفحات همچنان جدا هستند. به محض اینکه ترمز را رها میکنید، صفحات آرام به هم میچسبند و ماشین شروع به حرکت میکند.
نحوه تعویض دنده در DCT به این صورت هست که با فشردن پدال گاز و رسیدن به موقعیت تعویض دنده، به صورت اتوماتیک یک صفحه کلاچ از گیربکس جدا و صفحه دیگر متصل میگردد.
**بیشتر بخوانید:
نکته حایز اهمیت رانندگی با خودروهای دارای گیربکس DCT چیست (اشکال فنی گیربکس خودوروهای دی سی تی چینی)؟
وقتی میخواهید با این خودروها (اعم از خودروهای چینی و …) در ترافیک رانندگی کنید، زمانی که پای شما روی ترمز هست، نیازی نیست دست دنده حتما روی N هم قرار بگیرد. یعنی موقعی که پای شما روی پدال ترمز باشد و دنده در وضعیت D قرار داشته باشد، صفحات از هم جدا هستند و نیاز به کار دیگری نیست. حرکات اضافه موجب آسیب به اتومبیل بر اثر رانندگی اشتباه در ترافیک خواهد شد.
مواقعی که داخل ترافیک قرار دارید، راه جلوی شما باز میشود و قرار هست مدام یک متر به یک متر و فواصل کم، توقف کنید:
- اصلا با خودرو از طریق نیم کلاچ کردن حرکت نکنید.
- صبر میکنید به اندازه کافی راه جلوی شما باز شود. پا را از روی ترمز برداشته، گاز بدهید تا ماشین حرکت کند و سپس برای توقف ترمز کنید و پدال ترمز را هم نگه دارید تا صفحات کلاچ از هم جدا بمانند.
استفاده از نیم کلاچ سبب اتصال مداوم، درگیری پشت سر هم صفحات کلاچ و گیربکس میشود. بنابراین نیم کلاچ برای گیربکس DCT یا دوال کلاچ در وضعیت ترافیکی ممنوع است.
پیامد و نشانههای انجام نیم کلاچ برای گیربکس DCT به هنگام رانندگی در ترافیک چیست؟
برای انجام سرویسهای دورهای یا تعمیرات تخصصی اتومبیلتان همواره به افراد ماهر و مجرب مراجعه کنید.
جهت آگاهی از خدمات مرکز ، به صفحات و سر بزنید.
شرکت ما بیش از ۱۵ سال است که در حوزه لوازم یدکی جک مشغول به کار است . شما مشتریان عزیز میتوانید لوازم یدکی هیوندای اصل را با کیفیت عالی و قیمت مناسب از فروشگاه کرمان موتور یدک خریداری کنید . هیوندای مرکزی توانسته با بیش از ۳ هزار محصول در امر خرید و فروش قطعات هیوندای ، مشتریان زیادی را جلب خود کند و همیشه به اعتقادات مشتریان خود در رابطه با قطعات خودروی هیوندای احترام گذاشته است تا بتوانید بهترین خدمات را ارائه کند .
از طریق صفحه یا شمارههای درج شده در پایان مقاله با ما در تماس باشید.
جهت آشنایی بیشتر با بیمارستان خودرو، پیج ایسنتاگرام را مشاهده کنید:
تهران، ستارخان، جنب برق آلستوم، خیابان نیرو، بیمارستان خودرو
مهندس معصومی 09120727242
مهندس معتمد 09120727252
ستفاده کنیم.