تعمیر گیربکس اتوماتیک پژو 206، 207
پژو 206 سال است که با گیربکس اتوماتیک وارد بازار خودروی ایران شده است.
از این رو در این مقاله به بررسی رایج ترین مسائل و سوالات مربوط به گیربکس اتوماتیک 206 می پردازیم.
مشکلات رایج گیربکس های اتوماتیک پژو 206 و 207
وقتی گیربکس گرم شد گاز علف هرز 1 تا 2 را دنده کنید این مشکل معمولا در هنگام ساخت گیربکس پیش می آید. تغییر در گیربکس این مشکل را حل می کند.
مشکل ترک گیربکس : ممکن است زمانی که ترافیک سنگین است و ماشین شما برای مدتی کار می کند و گیربکس گرم است صدای کوبیدن را تجربه کنید. این مشکل در خودروهای پژو 206 و 207 با گیربکس اتوماتیک رخ می دهد. البته این مشکل قابل حل است و با ایجاد تغییرات در گیربکس این مشکل حل می شود.
ترک در دنده عقب : یکی دیگر از ایرادات گیربکس های AL4 ضربه زدن به دنده عقب است.
گرم شدن بیش از حد گیربکس 206 و 207 یکی دیگر از مشکلات گیربکس 206 اتوماتیک گرم شدن بیش از حد گیربکس است. در سیستم پژو 206 سیستم خنک کننده ضعیف است مخصوصاً در تیپ 4 مدل 2006 که روغن گیربکسی که باید با آب رادیاتور خنک شود خیلی داغ می شود. این باعث می شود که دنده عوض شود و ضربه را احساس کند. در بدترین حالت حتی ممکن است باعث شود ماشین شما دنده را عوض نکند.
البته این مشکل جایگزین سیستم ECU در مدل های 85 به بالا و جایگزینی رادیاتور خنک کننده گیربکس با نوع بزرگتر شد.
در ادامه این مقاله به بررسی سوالات متداول در مورد گیربکس می پردازیم و نحوه تخمین هزینه تعمیر گیربکس اتوماتیک 206 و 207 را بررسی می کنیم.
چرا گیربکس در دنده سوم ادامه می یابد؟
به دام افتاده در دنده سوم دنده اضطراری می گویند. دنده اضطراری یعنی در صورت خرابی گیربکس راننده به دلیل گیرکردن دنده می تواند به تعمیرگاه خودرو مراجعه کند (برای 206 تندر و ساندرو گیربکس AL4 دنده 3 و 5 و گیربکس برای دنده 4.6 است). این مشکل می تواند ناشی از کیفیت پایین روغن گیربکس یا از بین رفتن روغن گیربکس باشد که می تواند منجر به آسیب روغن شود.
گرم شدن بیش از حد موتور یا گیربکس بالایی نیز می تواند باعث گرم شدن بیش از حد اجزای گیربکس اتوماتیک شود.
چرا گیربکس Weed را در حالت Car D بپوشید؟
اگر خودرو در حالت (D یا R, M) است و از گاز اضافی استفاده می کند، ممکن است یکی از موارد زیر باشد:
گرفتگی فیلتر روغن گیربکس در این صورت اگر موتور خودرو را خاموش و روشن کنید، خودرو مسافتی را طی می کند و دوباره همان مشکل پیش می آید.
از دست دادن کلاچ گیربکس این به دلیل کاهش قیمت خودرو است.
چرا گیربکس با سرعت تغییر نمی کند و در دنده یک می ماند؟
عملکرد گیربکس اتوماتیک به دما حساس است، معمولاً زمانی که دمای روغن خودرو از حد مجاز (118 درجه سانتیگراد) بالاتر می رود که می تواند یکی از موارد زیر را ایجاد کند:
- هنگام رانندگی در ترافیک سنگین و سر بالا گیربکس را گرم کنید. در این صورت خودرو را متوقف کرده و صبر کنید تا خنک شود.
- تعمیر موتور در صورت بروز مشکل در سیستم خنک کننده یا افت سطح مایع خنک کننده در مخزن رادیاتور، باید در اسرع وقت این مشکلات برطرف شود و در صورت رفع نشدن این مشکل، ممکن است با آسیب جدی مواجه شویم.
- نرمی گیربکس به دلیل گرم شدن بیش از حد گیربکس آسیب می بیند.
اگر برعکس این اتفاق بیفتد، مشکل اینجاست که مشکل باید توسط متخصص تشخیص بررسی شود.
یکی از مهم ترین سوالات در هنگام ایجاد و تعمیر ایرادات گیربکس 206 و 207 هزینه نگهداری است.
هزینه تعمیر گیربکس اتوماتیک پژو 206 به تعداد قطعاتی که باید تعویض شوند بستگی دارد.
برای برآورد هزینه نهایی تعمیر گیربکس، خودرو باید توسط متخصص بررسی و بررسی های لازم انجام شود.
ارائه دهنده خدمات گیربکس آنلاین تعمیر گیربکس اتومات 206 هست. کارشناسان ما در گیربکس آنلاین آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند.