مشترکان کم‌مصرف برق از ابتدای بهمن پاداش می‌گیرند

به گزارش خبرگزاری آوای البرز، در چهارم آذرماه از اعضای دولت به رهبری سیدابراهیم رئیسی از آیت الله آیت اللهی خواسته شد تا اجرای بند (ط) بند (ط) بند (ط) بند (8) قانون مربوطه را بررسی کنند. هدفمندی یارانه ها و نحوه محاسبه و تصویب تعرفه برق و ارائه شده است.

کارشناسان و صاحب نظران صنعت برق پس از بررسی دقیق میزان مصرف مشترکین بر اساس عوامل متعددی، مدلی را برای میزان مصرف برق مناسب توسط مشترکان طراحی کرده اند که یک فعالیت اصولی است که معمولاً یکی از عمده ترین فعالیت های آن می باشد. برنامه ها در کشورها خدمات بهتر به مشترکین

این مدل ابتدا بر اساس آب و هوا، آب و هوا و دمای متوسط ​​کشور به مناطق مختلف معتدل یا معمولی و گرمسیری تقسیم می شود و سپس با توجه به نیاز خانوارهای مختلف برای استفاده از وسایلی مانند برق، روشنایی و ماشین لباسشویی متناسب می شود. ماشین ظرفشویی. ، اتو، یخچال و … عموماً برای رفاه لازم است. برای 200 درصد مشترکان کشور این الگو در ماه های گرم سال 200 کیلووات ساعت و در ماه های گرم سال 300 کیلووات ساعت است و مناطق گرمسیری کشور بسته به شرایط آب و هوایی الگوی خاص خود را دارند.

به مشترکان کم مصرف برق از ابتدای بهمن ماه پاداش داده می شود

بر این اساس اگر مشترکان برق بتوانند در گرم ترین ماه های سال نسبت به مدت مشابه سال گذشته مصرف خود را کاهش داده و به الگوی مصرف برسانند، کاهش مصرف دولتی تا 300 تومان در هر کیلووات ساعت به آنها تعلق می گیرد. ، معادل هزینه تامین برق. در واقع دولت در چارچوب الگوی مصرف برق زیر یک سوم این قیمت را برای مشترکان تامین می کند که می تواند هزینه کاهش مصرف در پیک و پیک بار شبکه را دو برابر کند.

همچنین در آیین نامه هیأت وزیران مقرر شده است که مشترکین تحت پوشش دستگاه های حمایتی مانند کمیته امداد و بهزیستی در صورت کاهش 50 درصدی مصرف برق به صورت رایگان تحت درمان قرار خواهند گرفت.

در واقع با رصد راهبردهای مدیریت مصرف کننده، علاوه بر تأثیرگذاری بر مصرف خانوارها، می توانیم سهم بسزایی در تامین برق پایدار کشور داشته باشیم و در جهت حمایت از اقتصاد خانواده گام برداریم.

223227