مرغ دوباره گران می‌شود؟ – آوای البرز

یک سازمان بخش خصوصی معتقد است که اگر دولت سیاست های اجرایی خود را تغییر ندهد ، قیمت مرغ دوباره افزایش می یابد.

حدود سه سال پیش ، همزمان با از سرگیری تحریم اقتصاد ایران توسط ایالات متحده ، دولت اعلام كرد كه برای جلوگیری از افزایش قیمت برخی از کالاهای مصرفی ، ارز 4200 دامنه برای این محصولات تأمین خواهد كرد. این ارز از گاو و مرغ وارد می شد.

دولت سالهاست که اصرار دارد که باید اجازه ورود ارز دولتی به منطقه را ادامه دهد ، زیرا ایران برای تأمین خوراک طیور به واردات نیاز دارد و این امر علی رغم انتقاد از فعالان ادامه دارد. اگرچه این روند در سال جاری نیز ادامه داشته است ، اما به دلیل مسائل اداری و نظارتی ، قیمت مرغ در بازار افزایش چشمگیری یافته و این مشکلات جدیدی را برای مردم ایجاد کرده است.

براساس برنامه مشترک پارلمان و دولت ، ارز دستور کار ارزی 4200 دلاری برای شش ماه اول سال جاری در دستور کار قرار گرفته است.

در گزیده ای از این نامه ، منتشر شده توسط اتاق بازرگانی تهران: از هفته آخر سال 1399 ، بانک مرکزی برای نهاده های دام و طیور ارز صادر یا صادر نکرده است. در عین حال ، برنامه ریزی برای واردات کالاهای اساسی در شرایط بحرانی نیاز به اقدامی مداوم ، مداوم و بدون وقفه دارد و تخصیص ارز باید ثابت و سازگار باشد. تأخیرها ، حتی کوتاه مدت ، تأثیرات بسیار مخربی دارند و به راحتی قابل جبران نیستند. تجربه سال گذشته این را ثابت می کند.

این سازمان از معاون اول رئیس جمهور خواست كه بلافاصله وارد این گروه شود و با استراتژی و نجابت خود ، دستور تأمین فوری ارز مورد نیاز برای واردات نهاده های دام و طیور ، اقدام سریع ، سرمایه گذاری در گمرك ، و صادرات کشور. بر موانع غلبه کنید و از کمبود کالا ، نوسانات قیمت و عوارض جلوگیری کنید.

انتهای پیام