مرغ ارزان شد

                                                                                                                                                                                                            مرغ ارزان شد

طبق گزارش ها شفاف استمهدی یوسف زنی درباره قیمت مرغ در بازار گفت: در حال حاضر قیمت مرغ در حال کاهش است.

وی علت کاهش تقاضا را شیوع ویروس کرونا ، تعطیلی مجامع ، کمبود شورا و در نهایت کاهش قدرت خرید مردم دانست.

رئیس اتحادیه فروشندگان طیور و ماهی گفت: کاهش قیمت مرغ به نفع مصرف کننده است اما به نظر تولید کننده ، چون قیمت بالاتر از قیمت فروش است ، سودآوری ندارد ، به ضرر آنها است.

قیمت ماهیگیری در مقایسه با سال گذشته 2.5 برابر افزایش یافته است

یوسف خانی در مورد قیمت ماهی و میگو افزود: قیمت ماهی صیادی نسبت به سال گذشته 2.5 برابر افزایش یافته است ، به نوعی ماهی شیر جنوبی از کیلوگرم 70 به 170 هزار تومان رسیده است. ماهی های پرورشی ، از جمله ماهی قزل آلا نیز 30٪ افزایش یافت.

وی با اشاره به اینکه افزایش قیمت ماهی تقاضا را کاهش داده است خاطرنشان کرد: بیشترین ماهی پرطرفدار در هر کیلوگرم 160 تا 170 هزار تومان بود اما ماهی هایی مانند ماهی شیر و حلوای سفید برای هر نفر 250 کیلوگرم پیش سفارش می شد زیرا تقاضا کم بود.

رئیس اتحادیه پرورش دهندگان ماهی و پرندگان گفت: قیمت میگو حدود 250 هزار تن است. بنابراین ممکن است طی دو یا سه ماه اخیر این قیمت ها حداقل 7 درصد ارزان تر باشد ، اما میگو و ماهی نیز از این قاعده مستثنی نیستند ، زیرا این روزها همه چیز با تورم در حال افزایش است.

صادرات بیش از حد 17900 تومان / کیلوگرم برای هر کیلوگرم قیمت تخم مرغ را افزایش داد

قیمت تخم مرغ به شانه 38000 تومان رسید

یوسف خانی در مورد قیمت تخم مرغ گفت: “این روزها به دلیل افزایش صادرات قیمت تخم مرغ در حال افزایش است ، در هفته گذشته قیمت هر تخم از 20،000 به 37،000 تن افزایش یافت.

وی در پاسخ به این سال که چرا صادرات کاهش یا لغو نشده است ، گفت: صادرات باید منصفانه و برنامه ریزی شده باشد تا بر بازار داخلی تأثیر منفی نگذارد و صادر کنندگان بازار و رقابت خود را با سایر کشورها دارند. دست نزن.

رئیس اتحادیه فروشندگان مرغ و ماهی گفت: صادرات مرغ نباید بیش از حد مجاز باشد و این امر بر عرضه و قیمت در بازار داخلی تأثیر می گذارد.