مراقبت های ضروری که بعد از کاشت ابرو باید انجام دهید

برخی از افراد دارای چشم های ژنتیکی نازک هستند در برخی افراد بیماری های سیستمیک، مشکلات در عملکرد غده تیروئید، خالکوبی و جای زخم، سوختگی و برداشتن بیش از حد ابروها، افتادگی ابروها. کاشت ابرو یک نوع جراحی زیبایی و بهترین درمان برای این افراد است که از داشتن ابروهایی زیبا و طبیعی بهره می برند.

برای کاشت ابرو به کاشت ابرو در شیراز پی جو مراجعه کنید.

مراقبت های بعد از جراحی چشم

این عمل نیز مانند هر عمل دیگری عوارض خود را دارد. مراقبت های بعد از کاشت مژه باعث می شود زمان بهبودی پیچیده تر شود و نتیجه نهایی کاشت مژه مناسب تر و موثرتر باشد.

فکر نکنید با انتخاب یک کلینیک حرفه ای اصلاح جراحی چشم و یک پزشک ماهر و ضروری نتیجه خوبی خواهید گرفت. توجه به مراقبت های بعد از پیوند چشم به شما این امکان را می دهد که در طول دوره نقاهت عوارض کمتری را تجربه کنید و از نتیجه نهایی پیوند چشم و مو رضایت بیشتری داشته باشید.

در این مقاله مراقبت های زیادی که می توان بعد از جراحی چشم انجام داد را توضیح خواهیم داد. توجه به نکات ذکر شده کمک زیادی به شما می کند. تمام دستورالعمل های داده شده توسط پزشک و تیم پزشکی خود را پس از جراحی چشم دنبال کنید. هر سوالی که ممکن است داشته باشید از پزشک خود بپرسید. پس از مشاهده وضعیت و ویژگی های فردی، پزشک مناسب ترین توصیه ها را به شما خواهد داد.

از مسکن ها به موقع استفاده کنید.

درد و تورم یکی از عوارض اجتناب ناپذیر کاشت ابرو و مو است. افراد پس از کاشت ابرو با شدت های متفاوتی درد را تجربه می کنند. معمولا استفاده از مسکن های تجویز شده توسط پزشک باعث می شود افراد پس از کاشت ابرو احساس درد نکنند. در صورتی که احساس درد شدید باشد و درد با مصرف مسکن بهبود نیابد، مراجعه مجدد به پزشک ضروری است. نوع مسکن و نحوه مصرف آن توسط پزشک تعیین می شود.

اگر پزشک پماد یا کرم های خاصی را برای تسریع روند بهبود تجویز کند. شما باید از آنها به درستی استفاده کنید.

اگر ناحیه پلک صورتی یا قرمز است، معمولاً 4 روز پس از پیوند، می‌توانید ناحیه پلک را با مواد پوششی مخصوص بپوشانید. استفاده از پماد یا سرم هیدروکورتیزون 1 درصد برای کاهش قرمزی ناحیه خونریزی مفید است.

برای جلوگیری از تجمع مواد در زخم، قبل از استفاده از هر پماد باید زخم را شسته و مجدداً با این مواد مالید. به این ترتیب از تجمع در محل زخم جلوگیری می شود.

در زمان مقرر بخیه ها را بردارید.

یکی از دلایل مراجعه به پزشک پس از عمل های مختلف، کشیدن بخیه ها است. امروزه از بخیه های قابل جذب عمدتاً در جراحی استفاده می شود. در مواقعی که از بخیه های قابل جذب استفاده می شود، نیازی به مراجعه اورژانسی به پزشک نیست. با این حال، سینی های غیر قابل جذب ممکن است در برخی از جراحی های زیبایی و کاشت ابرو استفاده شوند. در این صورت از افراد خواسته می شود 10-12 روز پس از عمل بخیه ها را بردارند.

از نور مستقیم خورشید خودداری کنید.

از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید خودداری کنید. اشعه های مضر خورشید به غشاهای پیوند شده آسیب می رساند. اگر باید در معرض نور خورشید قرار بگیرید، از کلاه نوک تیز و عینک آفتابی استفاده کنید. اگر از عینک استفاده می کنید، توصیه می شود از مدل هایی با لنزهای بزرگ استفاده کنید.

از دست زدن به زخم خودداری کنید.

اگر در محل پیوند چشم احساس ناراحتی کردید از جدا کردن آن ناحیه خودداری کنید، خاراندن نوارها فولیکول های تازه نصب شده را ضعیف می کند، برای کاهش خارش می توانید از داروهای ضد حساسیت مانند آنتی هیستامین ها یا ستیریزین استفاده کنید.

پس از چرخاندن پلک ها را بشویید

شستن زخم و چشم یکی از مهمترین سوالات پس از معاینه چشم و مو است. عموماً افراد به مدت 5 روز مجاز به رفتن به دستشویی و شستن چشمان خود نیستند. زیرا استفاده از آب برای زخم ها خطرناک است. حال بهتر است برای شستن صورت از دستمال مرطوب استفاده کنید.

بعد از 5 روز اجازه دارید به دستشویی بروید و صورت خود را با آب بشویید که مشکلی ندارد. نکته بسیار مهم شستن خون و فلس از چشم است، باید چشم ها را به آرامی بشویید و از وارد کردن هرگونه فشار به چشم خودداری کنید. چسباندن عینک هنگام شستن چشم ها باعث باز شدن چشم می شود.

مواد شوینده استفاده شده نیز باید با پزشک موافقت شود. معمولاً بهتر است از شامپو و صابون بچه استفاده شود تا صابون و شامپو بزرگسال. زیرا به دلیل حساسیت پوست و موی کودکان از مواد شیمیایی ملایم تری در این شوینده ها استفاده می شود. معمولاً شامپوهای معمولی را می توان بعد از 10 روز استفاده کرد. اما استفاده از شامپوهای کاشت مو و شامپو بچه توصیه می شود.

هنگام دوش گرفتن باید مراقب باشید که آب با فشار به محل کاشت ابرو نخورد. از دستان خود برای جلوگیری از تماس آب با کاشت ابرو استفاده کنید.

فعالیت بدنی سنگین ممنوع است

اگر ورزش می کنید یا فعالیت های بدنی انجام می دهید باید توجه داشته باشید که تا مدتی پس از کاشت ابرو باید از ورزش و ورزش های شدید خودداری کنید.

بلافاصله پس از کاشت ابرو می توانید فعالیت های روزانه و عادی خود را از سر بگیرید. البته باید توجه داشت که فعالیت های ورزشی سنگین به موها و ابروهای تازه کاشته شده فشار وارد کرده و باعث شکسته شدن مویرگ ها و کند شدن روند بهبود زخم می شود. از طرفی در حین ورزش و فعالیت های سنگین بدن بیشتر عرق می کند. تعریق می تواند باعث عفونت زخم شود.

استخر و شنا بعد از کاشت ابرو

به طور کلی توصیه می شود حداقل به مدت 2 هفته از شنا و شنا خودداری کنید. علاوه بر این، حضور در محیط های مرطوب مانند سونا و تخت های سولاریوم تنها زمانی مجاز است که زخم ها به طور کامل بهبود یافته باشند. هر فعالیتی که باعث تعریق شود می تواند روند بهبود زخم را کند کرده و باعث عفونت شود.

پوست بعد از کاشت ابرو

بعد از 3-7 روز پس از کاشت ابرو، اثر پوسته های کوچک در ابروها قابل مشاهده است. اگر 7 روز از کاشت ابرو گذشته باشد، دست زدن به زخم مجاز است. با استفاده از ماساژ بسیار ملایم و مالیدن روی پوسته های جمع شده روی ابروها.

اگر زخم شما خونریزی دارد، بهتر است دست ها را بگیرید و بعد از 2 روز دوباره پوسته ها را با ماساژ ملایم بردارید.

درمان ورم بعد از کاشت ابرو

تزریق بی حسی در ناحیه ابرو می تواند باعث تورم در اطراف چشم شود، معمولاً تورم بعد از 24 ساعت بهبود می یابد. اگر بعد از 24 ساعت ورم ناحیه چشم همچنان ادامه داشت، حتما به پزشک خود اطلاع دهید تا راه حل های لازم برای کاهش تورم به شما بدهد.

برخی افراد از کمپرس یخ برای کاهش تورم و التهاب پس از جراحی کاشت ابرو استفاده می کنند. کمپرس یخ می تواند به فولیکول های تازه کاشته شده آسیب برساند و در نتیجه ممکن است از نتیجه پیوند ابروی خود راضی نباشید. بنابراین توصیه می شود برای کاهش التهاب و تورم از کیسه یخ استفاده نکنید.

البته در صورت وجود تورم در چشم، استفاده از یخ برای کاهش تورم چشم مجاز است.

زمان رنگ کردن ابرو

رنگ ها و مواد شیمیایی می توانند به فولیکول های کاشته شده آسیب بزنند. بنابراین لازم است تا مدتی از استفاده از رنگ و سایر مواد شیمیایی روی ابروها خودداری شود. در این زمینه بهتر است با جراح مشورت کنید. پس از جراحی یا در حین معاینات، از پزشک خود بپرسید که چه زمانی می توانید از رنگ استفاده کنید. معمولا استفاده از رنگ ها و مواد شیمیایی پس از 6 ماه پس از کاشت ابرو توصیه می شود.

دلیل ممنوعیت سیگار کشیدن

یکی از توصیه های اصلی برای مراقبت های قبل و بعد از کاشت مو و ابرو، پرهیز از سیگار کشیدن به مدت 10 روز تا 2 هفته قبل از کاشت ابرو است.

سیگار روند بهبود زخم ها را کند می کند. به دلیل وجود نیکوتین، سیگار باعث انقباض عروق خونی و کاهش جریان خون می شود. از سوی دیگر، مونوکسید کربن موجود در دود ناشی از سیگار، ظرفیت حمل اکسیژن خون را کاهش می دهد. اگر خون رسانی به زخم ها کاهش یابد، روند بهبود زخم کندتر می شود و زخم ها می توانند عفونی شوند.

نگران ریزش ابرو ها بعد از کاشت نباشید

ریزش مو و ابرو یک فرآیند طبیعی پس از کاشت است. چرخه مو از سه مرحله تشکیل شده است. فاز آناژن یا فاز رشد، فاز تلوژن یا فاز استراحت و فاز کاتاژن یا فاز ریزش. هنگامی که موهای ابرو در مرحله کاتاژن هستند، ابروها می ریزند. اما این فرآیند یک پدیده طبیعی است. پس از این مرحله، مو به فاز آناژن یا رشد برمی گردد.

اغلب، ابروهای کاشته شده 2-3 هفته پس از کاشت شروع به حرکت می کنند. موهای کاشته شده در عرض 1-3 ماه شروع به رشد می کنند. موهای جدید ابرو در ابتدا نازک و شکننده هستند. اما بعد از 5-6 ماه آنها ضخیم و قوی خواهند شد. در این مدت شاهد رشد 2 تا 3 اینچی ابروهای خود خواهید بود. به طور کلی نتایج نهایی کاشت ابرو یک سال بعد از کاشت ابرو قابل مشاهده است و از داشتن ابروهای پرپشت و مطلوب لذت خواهید برد.

ابرو خود را مرتباً کوتاه کنید.

بعد از اینکه موهای ابرو از مرحله کاتاژن یا ریزش عبور کردند، وارد فاز آناژن یا رشد می شوند. مدت زمان آناژن در موهای ابرو 4 ماه و در موهای سر 3 تا 7 سال است. به عبارت دیگر رشد پوست سر بیشتر از پوست سر است. موهای کاشته شده می تواند تا 3 4 4 سانتی متر رشد کند. البته پس از مدتی پس از کاشت، الگوی رشد موهای تازه کاشته شده با الگوی طبیعی ابروها مطابقت خواهد داشت.

ابروهای جدید نسبت به ابروهای طبیعی بلندتر می شوند و ظاهری نامناسب به آنها می بخشد. بنابراین لازم است که موهای جدید به طور مرتب کوتاه شود. هنگامی که رشد موهای جدید با رشد طبیعی ابرو مطابقت دارد، نیازی به کوتاه کردن و کوتاه کردن ابروها نیست.